Gebyr for konvertering af kapitalpension?

Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Indlæg
  • #200322
    AnonymForfatter

    Jeg er også i FinansNetBanken (Jyske) og er før 1/5 skrevet op til at få min Kap-pens konverteret til en Alders-opsparing. Det er ikke sket endnu pga. tekniske issues, de er ikke klar endnu. Men det bliver en gratis konvertering, da jeg er blevet skrevet op før 1/5.

    //Kim

    #200328
    Niels Rasmussen (3)Forfatter

    I mandags ( d. 29. juli ) havde jeg et netmøde med min kunderådgiver i Danske Bank vedrørende konverteringen.
    I går ( d. 31. juli ) fik jeg – med posten – nogle udregninger vedrørende konverteringen hvorpå der bl.a. står at afgiften på de 37,3% fremsendes til SKAT

    Ifølge min netbank, som jeg har været inde og kigge på i dag, er konverteringen gennemført og konverteringsgebyret på 300,- kr. er hævet.

    med venlig hilsen
    Niels Rasmussen

    #200334
    HalliHalloForfatter

    Ja Kim, jeg skal heller ikke betale noget for konverteringen, men jeg er blot interesseret i at få lavet kontoen så hurtigt som muligt, så jeg kan få indbetalt årspræmien for i år på 27600 kr.

    Jeg ved godt I stort set alle fraråder det herinde, herunder test, men jeg gør det nu alligevel.

    #200340
    AnonymForfatter

    Ja, det er lidt irriterende at det skal trække ud. Men Finansnetbanken har vist sit at se til after overtagelse af SparLolland og herefter Jyske Bank, samt en del afskedigelser på hovedkontoret.

    #202548
    AnonymForfatter

    Jeg skal betale 1200 som jyske bank kunde

    #202550
    AnonymForfatter

    Jeg skal betale 1200 som jyske bank kunde.

    #202554
    AnonymForfatter

    Det kan betale sig at ringe rundt til andre filialer og få deres konverteringsgebyrer oplyst. Jeg fik 50% reduktion af gebyr da jeg oplyste min bank om at de lå urimeligt højt i forhold til andre banker.

    #202672
    AnonymForfatter

    Nykredit tager ca 600 kr.

    #202676
    hakon larsenForfatter

    Nu har jeg ikke fulgt med på det sidste. men har et spørgsmål. Kan det betale sig at vente til 2014 med at skifte over til aldersopsparing?

    #202684
    HalliHalloForfatter

    Nej Hakon, der er ikke noget at hente ved at vente til næste år med at konvetere.

    Få det lige bekræftet i din bank og så vend tilbage med svaret herinde. Tak!

Viser 10 indlæg - 31 til 40 (af 40 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.