Så ødelægger SAXO bank det gamle ETrade

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Indlæg
  • #193090
    AnonymForfatter

    Er i opmærksomme på, at der på grund af PAL-skatten ikke kan flyttes pensionsopsparing til andet pengeinstitut i perioden 15. december – 22. januar 2013?

    #193094
    AnonymForfatter

    nææh. I hvilken lov står det?

    #193164
    AnonymForfatter

    Jeg tror ikke det er en lov, men bankpraksis. Jeg fandt på nettet følgende:
    Den særlige PAL-skat, der udgør 15,3 % af afkastet på din pensionsopsparing, bliver trukket på din pensionsopsparingskonto d. 15. januar 2013. På denne dato er det derfor vigtigt, at der er dækning på kontoen til afregning af PAL-skatten. Det er særligt aktuelt for dig, der har det meste af din opsparing stående i værdipapirer.

    PAL-skatten bliver beregnet på baggrund af årets renteafkast samt kursudviklingen på eventuelle værdipapirer. I forbindelse med værdipapirer er det værd at huske på, at du bliver beskattet af årets kursgevinst, uanset om du har realiseret gevinsten eller ej. Har du haft en negativ kursudvikling på dine investeringer i år, vil du tilsvarende få et fradrag, som vil blive anvendt til at nedsætte din PAL-skat til næste år.

    Beregningen af årets PAL-skat betyder desuden, at det i perioden 15. december – 22. januar ikke er muligt at overføre pensionsopsparinger til og fra pengeinstitutterne.

    #193170
    AnonymForfatter

    §2 i denne lov https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=134976

    Så blev man så klog….

    #193432
    AnonymForfatter

    Jeg skrev e-mail til Saxo og sagde at hvis de mente det, kunne de sige farvel til mig som kunde. Så fik jeg efter 5 min. en opringning, hvor de sagde at jeg ikke behøvede at betale gebyret.

    #193436
    AnonymForfatter

    Jeg skrev også at jeg var utilfreds.
    De ville ikke gøre noget så jeg må betale de 2000 kr for at flytte mine konti. Heldigvis giver Nordnet mig 1500 kr i flyttebidrag.

    #193462
    HalliHalloForfatter

    Ja, det er desværre ikke så nemt, hvis man kun vil udnytte et enkelt godt tilbud uden gebyr, som banken har, og de så pludselig ændre på vilkårene.

    Det samme så man med BRF-Bank, hvor der også var ramaskrig over et beskedent gebyr for at bruge netbanken, hvis ikke lønnen gik ind i banken.

Viser 7 indlæg - 16 til 22 (af 22 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.