RKI LÅN I DANMARK

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 54 i alt)
  • Indlæg
  • #192698
    MichaelForfatter

    Super godt John

    Prøv lige at checke op på profilerne “sannepetersen" og “michaelhansen". Jeg vil godt vædde en tinglysningsafgift på at det er én og samme person.

    #192700
    RedaktionenForfatter

    Kære Sanne /Michael

    Husk at sendefra en anden IP adresse i fremtiden, så bliver indlæggene fra samme person ikke opdaget så hurtigt. 🙂

    Vi fastholder anmeldelsen.

    og fraråder på det kraftigeste at handle med firmaet indtil Forbrugerombudsmanden har afgjort sagen.

    Med venlig hilsen
    Mybanker.dk

    John Norden

    #192702
    AnonymForfatter

    Hej Igen.

    I må skam gerne tjekke lige så meget I vil og ligeså tosset I vil. Jeg har ret til at skrive min mening og sige tingene som det er.

    Hej Hej.

    #192704
    AnonymForfatter

    Må jeg gerne få min egen IP.adr tak? Det vil da hjælpe at se hvad den er??

    afventer:)

    #192706
    MichaelForfatter

    sannepetersen alias michaelhansen:

    Du er allerede blevet afsløret som svindler og multinick så mon ikke bare du burde stikke piben ind og skride?

    Hvad din IP-adresse er kan du vel selv undersøge og er iøvrigt sagen her fuldstændig irrelevant.

    #192708
    AnonymForfatter

    Nej, igen I kommer med beskyldninger, så lad os få det helt på det rene hvem der er fulde af lort her, så kom med min ip adr, så sender jeg et screen shot af den ip adr jeg er på og så kan vi se hvem som taler sandt??
    Burde da ikke være noget problem? Lad os få tingene frem?

    Jeg afventer bevis for min IP adr. tak.

    #192710
    MichaelForfatter

    Til Mybanker:

    Lad jer ikke køre rundt i manegen af multinicket og lad endelig være med at poste IP-adressen herinde da det muligvis kan være en overtrædelse af Persondataloven.

    #192712
    RedaktionenForfatter

    Point taken 🙂

    Sanne/Michael Jeg har ikke tid til mere i denne tråd.
    I kan finde jeres IP adresse på nettet.
    Med venlig hilsen

    John Norden

    #192716
    AnonymForfatter

    Hej

    Det er altså spøjst – i nat skrev Kreditservice.dk på sin site, at “Vi laver et gældsbrev med sikkerhed i depositum og dette bliver så tinglyst hos Tinglysning. Vi har herefter sikkerhed i kundens depositum, derfor er det muligt for os at kunne låne penge til folk som er i RKI"

    Nu har manden bag sitet fluks ændret det til – “6. Når jeg indbetaler de 1400 kr for gebyr til jer, bliver mit lån tinglyst så? svar: NEJ, du indbetaler de 1400 kr og så går vi igang med at udfærdige dokumenter til underskrift og vi tinglyser først gældsbrevet når du har returneret dokumenterne i underskrevet stand med kopi af billedid".

    Man kan altså ikke tinglyse et gældsbrev *lol*.

    Han skriver nu også:

    1) Under pkt. “7. Når jeg ansøger og det bliver godkendt, hvad er næste skridt? svar: Du starter med at finde alle de dokumenter som vi beder om, du indbetaler 1400 kr på vores firmakonto i Nykredit Bank, når vi registrerer din indbetaling så går vi igang med dokumenterne". Så derfor har jeg haft ret i min formodning om, at de 1.400 kr. havner i kagekassen. Nu er der ikke længere et ansøgningsgebyr i al almindelighed – kun de 1.400 kr.

    2) Han har også ændret oplysningen om renten fra blot “16%" til: “Når vi modtager dokumenter retur i underskrevet stand, så udbetaler vi lånet incl. gebyr for tinglysning, har du søgt om 20.000 så får du 21.400 udbetalt, idet gebyret for tinglysningen bliver tillagt til lånets omkostninger".

    -Et lån på 20.000 over 48 mdr vil have en ÅOP på 22.6% og debitorrente på 16% og ydelsen pr. måned 615 kr.
    -Et lån på 20.000 over 24 mdr vil have en ÅOP på 24.4% og debitorrente på 16% og ydelsen pr. måned 1038 kr.

    Jeg kom bare sådan til at grine – (se nr. 1), nu skal kunden først indbetale 1.400 kr. til en konto i Nykredit, og (se nr. 2) så udbetaler firmaet sørme de 1.400 kr. til låneansøger, så måske manden bag sitet burde lære om den mest simple regneart (plus og minus), som selv børn i 1. klasse kan finde ud af. Og selvfølgeligt har manden bag sitet ikke udregnet korrekt i sine regneeksempler. F.eks. en hovedstol på 21.400 kr. over 48 mdr. med en pålydende rente på 14,934, der tilskrives hver måned (svarer til debitorrenten på 16%), giver en månedlig låneydelse på 594,86 kr. Hvis renten derimod er kvartårlig (svarer til pålydende rente på 15,121% for at kunne danne en debitorrente på 16%), giver det en låneydelse på 594,81 kr. pr. måned.

    ……..

    Og herligt at skribenten “Michael" – bare er så superskarp. Det er en fornøjelse at læse med i hans indlæg.

    #192718
    MichaelForfatter

    Tak for de pæne ord Nuser.

    Jeg skrev nogle flere indlæg som er blevet slettet af én eller anden grund, men jeg kan lige gentage det væsentlige:

    Jf. hvad jeg skrev om muligheden for at Kreditservice kan beslaglægge depositummet har han nu ændret punkt 4 til:

    “4. Hvad hvis jeg ikke kan overholde mine afdrag, bliver jeg smidt ud af mit hjem?
    svar: som udgangspunkt NEJ, vi vil altid hellere finde en løsning med dig, sætte afdragene ned, før vi gør noget drastisk. Vi tager kun den drastiske vej, hvis du hverken kontakter os, ikke henvender dig til os med henblik på at finde en ordning, ikke ønsker at finde en løsning og du ikke reagerer på vores rykkere og skrivelser, så har vi nemlig desværre kun en udvej. Vi vil tage sagen i Fogedretten og så gøre udlæg i det depositum du har indbetalt jvf. vores låneaftale og gældsbrev og med rettens kendelse vil vi så gå videre til udlejer med domsafsigelsen og ved fraflytning så vil det resterende beløb som er tilbage, efter eventuel afregning med udlejer, kunne udbetales til os. Vi vil som altid derfor ligge som nummer 2, idet udlejer har 1. prioritet."

    Det sidste er nærmest en copy-paste af hvad jeg har skrevet i denne tråd.

    Så faldt jeg også lige over denne FB-profil:

    http://www.facebook.com/claus.mejdahlnielsen

    Så vi har at gøre med en 27-årig knægt der har gået på Herlufsholm og som efterfølgende er uddannet økonom?? Ja, så burde man jo have lært noget basal renteregning, men han var nok syg den dag…

    #192748
    testForfatter

    Fantastisk

    #193590
    AnonymForfatter

    Hvor sikre er i omkring jeres udtalelser?

    Min kæreste har lige søgt, og hun kunne godt få et lån, hun ønskede dog ikke at blande udlejeren ind i det, så hun sagde de kunne stille pant i bilen istedet.

    Før de ville gå med til det, ville de dog have en vurdering af hvor meget bilen er værd, da den jo skulle være mere værd end låne beløbet, og da den var ere værd kunne hun godt låne via. den vej.

    De kunne dog ikke gøre noget da hun kontaktede dem dagen før de gik på juleferie, og de først er tilbage d. 2/1-2013.

    Ikke alle RKI reg. står der fordi de er dårlige betalere, min kæreste står der pga. hun kautionerede for en eks. som så valgte ikke at betale hans gæld, så nu afdrager hun på hans penge.
    Set i bakspejlet var det et dårligt valg, men hun stolede på ham, efter mange års forhold.

    Nå men er spændt på at høre hvor sikre i er på jeres udtalelser?

    #193592
    testForfatter

    Helt sikre, hvis i kke kan låne i banken så drop det.

    #193606
    AnonymForfatter

    Det burde bare være en mulighed at låne når hun har en meget ny bil, som hun tilbyder de kan stille pant i.

    Dog er hendes bank ikke samarbejdsvillige, hendes tidligere bankrådgiver var der ingen problemer med, da han kendte til situationen, men da han stoppede og hun fik en ny, så var der ingen forståelse, til trods for at det ikke er hendes egen gæld men en gæld hun kautionerede for.

    Hendes økonomi er fin, og hun er meget påpasselig med at låne penge, hun låner ikke bare for at låne, og hun låner ikke mere end hun har behov for.

    Små ting som tlf. møbler osv. sparer hun selv op til, hun forsøger at låne til at få gælden væk fra RKI registret, så hun ikke står deri fordi en klovn ikke har kunne betale hans gæld.

    #193612
    testForfatter

    Hvis man ikke vil låne hvad er så problemet ved at stå i rki?

    Hvorfor påtage sig alle de omkostninger? Brug dem da i stedet på at afdrage den eksisterende gæld.

    Men som sagt mønsteret er tydeligt, men gør hvad i vil

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 54 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.