Køb af mors hus som min mand og jeg har lejet de sidste 3 år.
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies
Mybanker indsamler data gennem cookies for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart. Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google og Snapchat for at vise dig relevante annoncer og/eller optimere vores markedsføring på disse platforme.
Indstillinger for cookies
Her kan du selv vælge, hvilke cookies som deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores cookiepolitik.
Min mor ejer 3 udlejningsejendomme plus den bolig hun selv bor I. Alle 4 ejendomme er beliggende på samme matrikel i Hellerup. Min mand og jeg har boet til leje i det ene af ejendommene med forkøbsret til en aftalt pris på 2,4 millioner. Efter at have været i banken er de ikke villige til at låne os beløbet (vi har omkring 180000,- opsparet til indskud)med mindre vi kan skære vores forbrug ned med 4000,- om måneden. Vi overvejer derfor at kun låne en del af pengene i banken og lave et privat pantebrev på 700000,- uden renter der først skal afbetales når min mor mangler penge. Hvad siger du til den model? så ville vi også have råd til at skifte et gulv i stuen som min mor ellers skulle have betalt(ca 80000,-)+ andre forbedringer: nye glas i vinduerne og etablering af en dør til udestuen for at spare på varmen. Min mor har ca 800000,- i lån på vores ejendom.
Når baken siger nej er det begrundet i at den mener i ikke har råd. Så hvis nu banken har ret og du ikke kan betale din mor hvad så?
Og hvad så når din mor kræver pengene tilbagebetalt og du ikke har mulighed for det??
Nej, hold familie og økonomi 100% adskilt ALTID. Alt andet er bare startskuddet til et ødelagt familieforhold.