Køb af mors hus som min mand og jeg har lejet de sidste 3 år.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • SlyForfatter
    Indlæg
  • #93399
    SlyForfatter

    Min mor ejer 3 udlejningsejendomme plus den bolig hun selv bor I. Alle 4 ejendomme er beliggende på samme matrikel i Hellerup. Min mand og jeg har boet til leje i det ene af ejendommene med forkøbsret til en aftalt pris på 2,4 millioner. Efter at have været i banken er de ikke villige til at låne os beløbet (vi har omkring 180000,- opsparet til indskud)med mindre vi kan skære vores forbrug ned med 4000,- om måneden. Vi overvejer derfor at kun låne en del af pengene i banken og lave et privat pantebrev på 700000,- uden renter der først skal afbetales når min mor mangler penge. Hvad siger du til den model? så ville vi også have råd til at skifte et gulv i stuen som min mor ellers skulle have betalt(ca 80000,-)+ andre forbedringer: nye glas i vinduerne og etablering af en dør til udestuen for at spare på varmen. Min mor har ca 800000,- i lån på vores ejendom.

    #192550
    testForfatter

    Når baken siger nej er det begrundet i at den mener i ikke har råd. Så hvis nu banken har ret og du ikke kan betale din mor hvad så?

    #192566
    MichaelForfatter

    Og hvad så når din mor kræver pengene tilbagebetalt og du ikke har mulighed for det??

    Nej, hold familie og økonomi 100% adskilt ALTID. Alt andet er bare startskuddet til et ødelagt familieforhold.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.