Nets spærring af Mastercard Debit

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93397
    AnonymForfatter

    Hej, sagen er den at Nets fik spærret mit Mastercard Debit standart uden varsel. Jeg har haft kortet i over 1 år. De havde en formodning om at kort blev misbrugt af trejdemand. Begrundelsen var at de havde set jeg havde brugt det med 3 beløb, 2x 2000 $ og 1x 1250$ –

    Jeg handler en del på nette, og som ekstra er jeg forex trader og handler med valutaer. Det har jeg gjort i snart 2 år uden problemer, indtil nu. Siden jeg handler på er en krypterede Https og der er mange andre danskere der handler på den. Siden går ind under kategori som børsmægler.

    Jeg har en valutahandel kørende, og pludselig kan jeg ikke bruge mit kort, jeg skal bruge kortet hvis jeg skal flytte min Stoploss på min handlen så den ikke går tabt, min handel/investering er 6250$
    Pludselig kan jeg ikke bruge mit kort og jeg får en meddelse fra hjemmeside at jeg skal kontakte min bank – jeg prøver desperat flere gnage at bruge mit kort. Imellemtiden løber mit handel ud da jeg ikke har muligehed for at vedligeholde den.
    Der er massere af penge på, og det kan ikke overtrækkes.
    Jeg mister mine 6250$ og evt. provenu, som jeg skal leve for.
    Dagen efter går jeg i banken for at manuelt at sætte nogle penge ind for noget andet på mit kort og der kan de ikke bruge kortet og jeg spørg om det er spærret men det kan de ikke se, de får mit cpr nr. og sætter pengene ind. Jeg spørg dem om der er en grænse for hvormeget man kan bruge kortet mc debit på over nettet og de siger de mener det er 20.000 kr. Men der er mere end 20.000 kr. på.
    Jeg finder så i postkassen et brev fra Banken – skrevet af PBS (nets) at de har spærret mit kort. Jeg ringer på nummeret fra brevet til banken – de husker mig som kunde,jeg spørg om jeg selv skal ringe til nets men hun siger det gør hun, og hun får så ophævet min spærring.
    Jeg er temlig negativ over at have mistet så mange penge. Kortet er hver misbrugt, brugt af trejdemand. Men hun henviser til 2.10 i kortbetingelserne. Og ja der kan jeg godt se at de har ret til at spærre mit kort.

    Men de har haft 1½ år til at spærre kortet i og dear været langt størrere og flere betalinger til denne hjemmeside en det der har været nu. En af medarbejderne har vist at jeg mod tager penge fra aktier.
    jeg finder så i kortbetingelserne at banken ikke er ansvarsfri hvis de kunne have forudset dette. Og det synes jeg de brude have forudset noget før, f.eks. 6 måneder tilbage. Jeg kan ikke se i kortbestemmelerne jeg skal eller burde eller noget andet give besked, aftale hvor jeg bruger mit ganske alm. mc debit. Jeg kan heller ikke finde noget steder på nettet fra nets, banken eller google. Jeg kan se at der er nogle aviser og nogle tv stationer der anbefaler at man ringer og fortæller hvis man f.eks. skal ud at rejse. Man kan ikke bruge informatioen bagefter det er ske.
    Hvis banken ikke vil erstatte mit tab, så må pengeinstitutankenævet tage stilling til om de er ansvarsfrie.
    Jeg har læst http://www.metroxpress.dk/nyheder/ingen-forklaring-nar-pbs-lukker-dankortet/pTejgg!23_4754-90/ at Troels Holmberg fra Forbrug.dk at man skal kontaktes inden spærring. Der står iøvrig ikke noget om at de må spærre det uden varsel men bare de har ret til at spærre det.

    Har i erfarring med noget af dette der kan hjælpe mig.

    #192430
    AnonymForfatter

    Inden du klager til http://www.pengeinstitutankenaevnet.dk Søg i “allerede" afgørelser om mastercard. Dem jeg har læst. Klageren får ikke medhold i sin klage. og Ankenævnet kan ikke behandle sagen. Klageren får klagegebyret tilbage.

    Når du handler jævnligt bør du have 2 mastercard med 2 forskellige banker.

    Jeg har flere card i Euro med udenlandske banker og den ene bank ringer hver gang jeg har købt for 1 Euro på eBay via PayPal, men ikke når kreditor(pengemodtager) er DB-Autozug (større beløb).

    Jeg ville bestille hotel i San Marino(Italien) direkte, ville spare 5 Euro, men betalingen gik ikke igennem. Måtte derfor bruge Hotel.com / Booking.com.

    Derfor konkluderer jeg at der er FORSKEL på hvem der er en god kreditor og hvem der skal ringes om til, at jeg vil acceptere betaling.

    Jeg er enig i at Nets A/S vil beskytte sine Aktionærer mod tab og spærrer kort som de gør, jf. kortbetingelserne og jeg er helt enig i, at informationer om spærring af kort holdes hemmelige, da kriminelle ligger på lur for at udnytte ethvert hul i it-systemerne.

    #192434
    AnonymForfatter

    Kære Carlsjul, ja jeg har næste læst dem alle og tilbage til 1994, men der er ikke 1 eneste der ligner min situation.

    Jeg kan ikke se nogen steder, at jeg bør have to kort og to banker, det forslår banken ikke til mig. Jeg kan heller ikke se de har rutiner, procedure eller andre betingelser der dækker uvarslet spærringer og hvem man skal ringe til og hvad man skal gøre og forholde sig. Det oplyses først bagefter.
    Jeg har svært ved at gennemskue når der ingen steder står hvad man skal,I min situation. jeg kan se fornuften når man skal væk fra danmark ud af rejse, og man kan blive låst i ikke at komme hjem, der har man ikke mulighed fået gå i banken eller modtage et brev. Iøvrigt er det ikke min smag at skulle betale for 2 kort og to banker i gebyr osv.

    Ja jeg fået grund at vide via banken så det er ikke hemmeligt, men det gør jo ikke at de er ansvarfrie ved en fejl. Eller kunne have forudset dette. Det er jo dem der kender systemet. Jeg forstår at de gør dette for at beskytte, men det burde de have gjort for 1 år tilbage, de hara haft massere af tid til at beskytte mig. Jeg har jo brugt kortet samme steder mange gange før og med høje beløb uden problemer det burde have fået deres system til at ringe til mig. Jeg ville jo også have opdaget det da jeg via netbank næste tjekker min konto hver dag. det kan man se på login tiderne.

    Jeg er slet ikke uening i deres målsætning om at beskytte, nogle gange laver de jo også en fejl, og spørgsmålet er om det kunne ha været undgået ved at kontakte mig eller om de kunne have gjort det tidligere.

    #192436
    AnonymForfatter

    2 biler – begge ene bil brænder sammen eller stjæler den, så du skal have 2 eller kan du ikke arbejde og tjene penge.
    2 huse – det ene hus brænder ned eller nogen stjæler huset, der kunne blive krig.
    2 kaffemaskiner, det værste er at vågne op og det ene kaffemaskine ikke virker.
    2 hjerner griner, det ene tagr fejl, så kan du bruge den anden, til at fortryde med.,
    2 af alt ting,

    Griner, men sæt nu man skulle tænke sådan, så ville det blive en dyr affære.
    Og problemet med at banken og nets er at de kan jo sagtens slippe igennem med at sige, du burde have gjort det og det og det, selvom det ikke står nogen steder.

    #192438
    AnonymForfatter

    Derfor konkluderer jeg at der er FORSKEL på hvem der er en god kreditor og hvem der skal ringes om til, at jeg vil acceptere betaling.
    Svaret er at der ikke må være forskel på om de skal ringe til kim, erik mig eller dronning magrethe.

    Jeg er enig i at Nets A/S vil beskytte sine Aktionærer mod tab og spærrer kort som de gør, jf. kortbetingelserne og jeg er helt enig i, at informationer om spærring af kort holdes hemmelige, da kriminelle ligger på lur for at udnytte ethvert hul i it-systemerne.

    Så vidt jeg fik at vide, så har jeg ikke en aftale med Nets, men med Banken. Men banken derimod har en afteale med Nets. Det er vel forbrugerene system skal beskytte og ikke bankerne.

    #192440
    Mr RForfatter

    Rent faktisk er det for at beskytte bankerne og nets ikke dig. Det er jo deres forsikringspris det går ud over hvis du har misbrug på dit kort.

    #192444
    AnonymForfatter

    Ja,de kan nok ikke selv finde ud hvem de vil beskytte. De fortalte at det var for at beskytte mig, men det gør jo ikke der fejlbedømning bedere. Der system har lukket en uskyldig.

    #192446
    AnonymForfatter

    Det er sjovt for de vil jo dække og erstatte hvis det rent faktisk var blevet misbrugt, stjålet osv.
    De henviser mig til kortbestemmelser punkt. 2.10
    Så henviser jeg dem til punkt.
    Pengeinstituttets ansvarsfrihed gælder ikke hvis:
    − pengeinstituttet burde have forudset det forhold,
    som er årsag til tabet, da aftalen blev
    indgået eller burde have undgået eller overvundet
    årsagen til tabet
    − lovgivningen under alle omstændigheder gør
    pengeinstituttet ansvarlig for det forhold, som
    er årsag til tabet.

    #192448
    AnonymForfatter

    og den her
    2.11 Pengeinstituttets erstatningsansvar
    Pengeinstituttet er erstatningsansvarligt, hvis det på
    grund af fejl eller forsømmelser opfylder aftalte forpligtelser
    for sent eller mangelfuldt.

    #192452
    testForfatter

    Hej Thomas klage endelig til ankenævnet det koster jo ikke al verden. Selv hvis du fik medhold er jeg så desvære bare rimelig sikker på at du ikke kan få dækket dit tab. Ser du på almindelig erstatnings ret ville dit tab ikke stå i forhold til den levede ydelse. Ansvaret for indirekte tab er helt sikkert ogå begrænser af din aftale med banken.

    Så du daytradende valuta for et beløb på max 20,000 kr pr måned?

    Fascinerende

    #192454
    testForfatter

    En stop los’s er da vist bare en betinget salgs ordre som hos de fleste er gratis, hvad sku du bruge kortet til?

    #192460
    AnonymForfatter

    Ja selvf, kan banker og andre da løbe fra deres fejl, nej de skal jo dække hvis de selv henviser til deres kortbestemmelser, der er deres erstatningsansvar jo også beskrevet, der står ikke noget om at de ikke skal dække. Det er kortet der er brugt som indbetaling til handlen og for at oprette handlen, og vedligeholde dem. Ellers skulle jeg jo have overført via alm. bankwire. hviolket tager op til 5 dage.

    Kortet bruger jeg til at oprette eller betale hvis jeg vil have en længere handler med en størrere stoploss, flytter jeg det yderligere end det som jeg startede med så koster det også mere.

    Jeg har flere handler end den ene, som jeg vedligeholder.
    En Stoploss skal beskytte min kapital, og er noget at det vigtigste i en handel.

    #192462
    AnonymForfatter

    Havde de ikke spærrede kortet havde jeg jo heller ikke mistede min handel.

    #192464
    AnonymForfatter

    Men som jeg starede med at skrive så søger jeg nogen der har erfaring med dette som kan hjælpe mig. Og ikke en masse gætteri, for det kræver alligevel lidt at sætte sig ind det og kende loven og kortregler til punkt og prikke.

    Jeg har startet med at klage til direktøren som banken skriver jeg skal, og i morgen tager jeg en gratis bistands advokat som kan give et hint om, om det´er noget jeg kan gå videre med.
    Pengeinstitutetsankeklagenævn tager 200 kr. og det er det jeg skal som er efter bankklagen

    Som jeg ser det har system begået en fejl og selvf. kan bankerne og nets da også begå fejl, men det mp man jo også tage ansvar for. Jeg er trodsalt ikke en dårlig kunde, jeg har hverken overtræk eller lån med denne bank, Kun penge og min helt alm. MC Debit.

    Hvilke forholdsregler kunne jeg have gjort som skulle have været oplyst af banken eller nets, ingen for de skriver ingen, kun hvis man får stjålet sit kort eller på anden måde ikke tjekker konti, ikke passer på det, trækekr over osv.

    Man får jo ikke at vide når man læser eller skriver under på kortet at, husk nu at du skal registere dine hjemmesider hos nets og banken hvis du bruger dem mere en engang og med mere end 5kr.
    Man får jo heller ikke at vide at, husk nu at nets har et stærkt sikkerheds system der kan lukke dit kort så når du får dit kort så aner du ikke om det kan være misbrugt eller at det er nets der lukker dig.
    Du får heller ikke at vide hvor din grænser skal være og hvornår du skal passe på.
    Jeg har tage et forholds regl, at bruge en kendt side og at siden er krypterede.
    Så jeg håber da de dækker ligesom hvis de ved en fejl kommer til at lide andre tabt som de kunne have undgået ved at kontakt kortejeren inden skade skulle ske.

    #192468
    testForfatter

    At banken ikke er ansvarlig for indirekte tab er ikke kun et gæt, det er et godt gæt. Men held og lykke med sagen

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.