Her kan du købe rentefri julegaver……………..

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • HalliHalloForfatter
    Indlæg
  • #93394
    HalliHalloForfatter

    Jeg har lige læst Søndagsavisen og her har Mybanker lavet en liste over hvad det koster at låne 10.000 kr. i 1 år til køb af julegaver.

    I sammenligningen indgår hurtiglån, kreditter og MasterCardkreditter.

    Jeg forstår ikke helt sammenligningen, men kan kan alle f.eks i dag gå ind i f.eks Danske Bank og få oprettet en “24/7-kredit" med en løbetid på 1 år på 10.000 kr.?

    Jeg troede at man på den kontotype i Danske Bank skulle godkendes til et meget større beløb, og oven i købet ikke kunne fraskrive sig diverse kreditkort.

    Jeg går ud fra at dette produkt er lavet om, så det også nu kan fungere som et 1-årigt “hurtigtlån"? Eller er der noget jeg har misforstået?

    Er der et kvikt hoved der kan redegøre for dette?

    #192366
    HalliHalloForfatter

    Jeg glemte at medtage linket til artiklen, så dem der ikke får avisen også kan se hvad ddet går ud på:

    http://digital.sondagsavisen.dk/publication/842fa378#/842fa378/4

    #192536
    HalliHalloForfatter

    Er der slet ikke nogen der ved om Danske Bank har ændret reglerne for 24/7-konceptet, så man også kan opnå et lån på kun 10.000 kr. til en rimelig rente, som anføres i artiklen?

    Nå, det ser ikke sådan ud, men på den anden side kan jeg jo også selv undersøge det ved henvendelse til banken eller måske det også fremgå af deres homepage.

    #192540
    AnonymForfatter

    Du skal kreditgodkendes til den samlede pakke!

    #192568
    BangeeForfatter

    Nu er jeg personligt modstander at at man gældsætter sig for at købe julegaver. jeg ville da godt nok være ked af hvis en jeg kendte havde været nødt til at optage gæld for at give mig en gave.

    Så vil jeg godt nok hellere undvære

    #192572
    MichaelForfatter

    Der er vel kun én ting der er værre end at låne penge til julegaver og det er at låne penge til ferier. Det er da surt at betale af på julegaver i et helt år og så stå med præcis samme likviditetsproblem om 1 år til næste jul.

    #192592
    HalliHalloForfatter

    Jeg mente nok, at for at få dette produkt, skal man kunne godkendes til en kredit på langt mere end 10.000 kr., måske helt op til 50.000 kr.,ligesom der følger kreditkort med i lange baner.

    Derfor burde dette produkt slet ikke – efter min opfattelse – figurere på denne sammenligningsliste, da det forekommer meget misvisende. I det mindste burde der vel have været en fodnote, der oplyser de faktiske forhold?

    De Danske-Bank kunder, der ansøger om julelån vil typisk kunne få et lån på 10.000 kr. til 17-18% med gebyrer på 2% i stiftelsesprovision, minimum 300 kr. samt et ekspitionsgebyr på 600 kr. . Herefter kommer ÅOP op over 40% og Danske Bank ville dermed ligge blandt de sidste i tabellen.

    I både Jyske Bank og Nordea kan man imidlertid – så vidt jeg ved – godt få oprettet en kassekredit på 10.000 kr. på de vilkår, der fremgår af tabellen.

    Personlig syntes jeg således ikke sammenligningen er retvisende, men håber da ikke at Mybanker bliver anklaget for vildledende markedssføring. Jeg ser endvidere gerne, hvis Mybanker vil kommentere min kritik, for jeg kan da nemt have overset væsentlige forhold som lægmand.

    Danske Bank sidder nok og gnider sig godt i hænderne over at sammenligningen ser så fordelagtig ud for dem, da de selvfølgelig godt ved at stort set ingen af det klientel, der køber julegaver på kredit af der kunder, vil have en kinamands chance for at blive godkendt til en 24/7-kredit, men i stedet bliver tilbudt et forbrugslån med en ÅOP på over 40%.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.