Budget beregninger fra banken og grundskyld

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Indlæg
  • #191846
    HJLForfatter

    Du har med andre ord, hermed indrømmet at du er umulig at debatere med. Du siger først at jeg intet ved om emnet.. Som meget klart står formuleret (uden stavefejl, så selv du kan forstå det) Kan banken glemme grundskyld?

    Så begynder du at tale om noget fuldstændig urelevant, nemlig andre fejl i beregningen som på intet tidspunkt har været nævnt.

    GP = dårlig stil

    #191852
    AnonymForfatter

    HJL = Ufattelig uvidenhed og rigtig dårlig stil!

    #191854
    testForfatter

    Vedr hvad man rentfaktisk betaler i grundskyld kan de interesserede jo læse vedlagte link.

    http://lokalavisen.dk/boligejer-saa-meget-skal-du-betale-i-grundskyld-/20111024/artikler/710259469/

    #191856
    testForfatter

    I øvrigt hvad giver 755200×34/1000 Thsv?

    #191866
    AnonymForfatter

    Hvor er denne debat dog efterhånden blevet latterlig – man skulle fandme tro at det var Christiansborg, med al den mudderkastning der foregår. Og til GP og alle I andre konspirationsteoretikere – vi ved I er sure på bankerne, og håber snart I vil lade være med at belemre os andre med jeres holdning om, hvor slemme bankerne og deres ansatte er.

    I denne tråd er alt andet end et svar på indlægget off topic.

    Hoigaard: Grundskylden, også kaldet ejendomsværdiskatten er med, og du kan sikkert se den i skatteberegningen. Den står ikke sammen med ejendomsskatten, idet det ikke er en udgift som trækkes på kontoen som eksempelvis ejendomsskatten. Ejendomsværdiskatten betales via skatten – altså via din løn. Den fremgår på din forskudsopgørelse og selvangivelse, hvilket ejendomsskatten ikke gør.

    Og ja – jeg er bankansat, og ser mig selv i øjnene hver dag…!

    #191868
    AnonymForfatter

    Super..! – mange tak for det sidste indlæg i tråden, som rent faktisk besvarede mit spørgmål.. :o)

    #191876
    testForfatter

    Ikke korrekt:

    ejendomsværdi skat beregnes som en procent sats af ejendommes samlede værdi og medgår i din forskud opgørelse. Så den vil reducere din udbetalte løn i forhold til bankens budget beregning.
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1823652

    grundskyld opkrævet af kommunen vi to rater du betaler til dem. har min åben nu:

    Grundskyld ..2**,* grundværdi 7616,16
    Rottebekæmpelse …93,5
    Skorstendesfejning 610,51
    jordflytningsgebyr 13,75
    i alt og så deles det i to rater.
    http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1648149&vId=0

    Citat fra siden: “Hvis du har spørgsmål om grundskyld (ejendomsskat), skal du kontakte Borgerservice i din kommune, da det er din kommune, der opkræver grundskyld"

    Håber andre i din bank har bedre styr på fakta ind lykkedrengen

    #191878
    AnonymForfatter

    Ja – det var vrøvl, men ikke desto mindre besvarede det hans spørgsmål:

    Ejendomsskat er det samme som grundskyld, og betales som en procentdel af grundværdien.
    Den betales i to rater via girokort, PBS eller lignende.

    Ejendomsværdiskat er en procentdel af den offentlige værdi (tag dog højde for skattestoppet).
    Denne betales over skatten.

    Beklager min sammenrodning af begreberne – eneste fejl i mit indlæg var misforståelsen om,
    at grundskyld var det samme som ejendomsværdiskat. Det er forkert.

    #191880
    testForfatter

    ps rent venligst forskud opgørelse til forskudskat.

    PPS faktisk opgøres ejendomsværdiskatten også i promille. De regner med 10 promille kan jeg se 🙂

    men stadig ejendomsværdi skat beregnes af hus plus grund mens grundskyld beregnes af grundværdi. Det er IKKE det samme

    #191884
    testForfatter

    nej det gør ikke han har tidligere skrevet at han godt kan se ejendomsværdiskatten men IKKE grundskyld.

    citat :"Ok.. – det lyder som om de bør have dem med i den beregning jeg har fået, men det undrer mig bare at den ikke er listet sammen med f.eks, ejendomsværdiskatten..?"

    Når du så siger det er det sammen ja så tror han det er forklaringen, altså at grundskylde allerede er med.

    Så tilbage til mit første svare i tråden her, spørg i banken hvor i budgettet de har andbragt grundskylden? Måske er den regnet med ind i “huslejen"

    #191888
    AnonymForfatter

    Han kan ikke se grundskylden, fordi den står som ejendomsskat, sammen med udgifter til varme, vand, el, husforsikring mv. Udtrykket grundskyld bruges ikke.
    Ejendomsværdiskat står ikke sammen med øvrige udgifter, men i skatteberegningen, idet denne betales over skatten.

Viser 11 indlæg - 16 til 26 (af 26 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.