Nyt Lån

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 117 i alt)
  • Indlæg
  • #191322
    AnonymForfatter

    Du vælger stadig, ikke at svare på noget af det, jeg skriver i mit sidste indlæg. Du bliver bare ved med at gentage dig selv, igen og igen.

    #191324
    AnonymForfatter

    Ronnie

    Hids dig nu lige ned lidt (og så læs)

    En typisk/konventionel bank kunde og boliglåner (som ikke har arvet millioner)

    Låner typisk/basalt penge til

    1) Bolig , + forbedringer
    2) Af og til Boliglån
    3) Bil
    4) Forældre køb
    5) Pensionsopsparing(investering ikke lån)
    6) Investeringer i Aktier
    7) Forsikringer i alle afskygninger
    8) Osv,Osv,…

    Nordea kræver så du ska ha 5 fem af deres produkter for at opnå + status
    Og en typisk bank kunde der skal have finanseret en bolig , skal typisk også have
    finanseret noget andet. (derved opstår bundle produkt modellen)

    Køb noget mere og jo billigere får du det (Danske Bank er pt. i fuld gang med at kopiere
    Nordea’s koncept)

    Ja billigere i banken , men er det så de billigste i markedet (se GF forsikringen)
    Skal passe på hvad jeg siger nu
    (fordi jeg har ikke gidet og sætte mig ind Nordea’s halv komplicerede prissammensætning)

    så derfor er eksemplet her abstrakt tænkt!!!

    1) 5 produkter skal du ha i Nordea + engagement på 250.000 kr.

    Hvad sker der så hvis du nu vælger at spare 4000 kr. om året fordi du får et bedre
    tilbud på forsikring og derfor nu mangler 1 af de 5 produkter i suiten som kræves
    for at have + status ?

    Ja har du så billån så stiger renten måske ?
    Ja har du pensionsopsparing så stiger omkostningerne for kapital pleje måske ?

    Teoretisk tænkt nu ! hvis du nu kunne spare 15.000 kr. om året ved at skifte realkredit
    Hvilken effekt tror du det ville have på dit engagment hos Nordea ?

    Ja måske flytter du til en anden bank , men hvad koster det dig at flytte billånet med ?
    Tinglysning , stempel (en gang til) , ja dyrt og måske/reelt så dyrt at du må erkende
    at 11,5% i rente er billigere at betale end at flytte lånet .

    Ja lige pludselig en dyr rente ? (indlåsning kaldes det)

    Og sådan kunne jeg blive ved.
    Om du så forstår pointen eller ej kan jeg jo så ikke noget ændre ved.

    ———————-

    Citat: hvad har Nordea’s udgifter , tab med dine priser og gøre

    Jo større forrentning af egenkapital (bankens overskud) des dyre priser
    havde ambitions nivauet været noget lavere havde du jo nok kunne få en lidt billigere bidragssats på boligfinanseringen eller noget andet.

    ———————

    Så derfor er opfordringen til trådstarteren – se sig godt for
    Det er dyrt og blive fanget i en fælde , specielt her i disse tider hvor den finansielle
    sektor har gang i et massivt gebyr/åger og rente trip samt indlåsning så det klodser

    Bolig finansering er LANGT FRA bare bolig finansering!

    #191328
    AnonymForfatter

    Og ja selvfølgelige er de høflige og venlige i Nordea – men det er de sgu alle steder!

    #191332
    AnonymForfatter

    Det korte af det lange: Ronni har ret i at de fleste – og alle boligejere som låner til boligkøbet – med lethed kan blive Fordel+ kunder i Nordea i og med lønkonto og betalingskort tæller med i opgørelsen af 5 produkter!

    Så det er lidt af en pseudo-diskussion I er ude i her 🙂

    #191334
    AnonymForfatter

    Tja der har nok ret… og ja Nordea er nok den letteste og billigste vej til boligmarkedet
    for første gangs køberne

    men 250.000 kr i engagement + 5 produkter (Stinker i min optik -;)

    #191336
    AnonymForfatter

    Da alle boligejere jo minimum skal have lønkonto (1) , betalingskort (2) , realkreditlån (3) , boliglån (4) så skal der jo reelt kun et ekstra produkt til. Dette kan være noget så simpelt som en opsparingskonto, uden krav til saldoen, det kan være et værdipapirdepot eller det kan være en budgetkonto. Modkontoen til et pripriotetslån tæller også med. Så der er masser af muligheder. Og hvor mange boligejere er det lige der er så priviligerede at skylde under 250.000 kr?

    #191342
    AnonymForfatter

    Bundling af boliglånet og realkreditrådet er relativt uproblematisk, fordi disse hører naturligt sammen. Men der hvor det bliver slemt er når væsensforskellige produkter som forsikring og pension forsøges tvunget ned i halsen på kunderne. Og her er Danske Banks prispolitik lige nu værre end Nordeas.

    Lige nu forekommer det rimeligt at konkludere, at Nordea er et godt bud på en baneforbindelse til førstegangskøberen, mens Handelsbankener et godt bud for andengangskøberen, som ikke ønsker at have indskud på anfordring. For boligejerne med realkreditlån og større indskud på anfordring er Arbejdernes Landsbank en god løsning.

    #191344
    testForfatter

    Og for nu lige at nævne det igen, er danske bank heller ikke så dyr som nogen gør den til. Der er et knæk i bolig renten ved 95% men rigtigt meget i bank valget af hænger af hvad man har brug for og hvad det koster. Indplaceringen er heller ikke uvæsentlig og jeg har svært ved at tro alle uanset økonomi bliver fordelsplus kunder i Nordea

    Spændt på i øvrigt at høre om Handelsbanken svare mig snart. Besparelser der er nok or marginal for mig da jeg faktisk ville komme til at betale ca tusinde i gebyr for det jeg har gratis i 24/7 idag. Rente forskellen er også tl at overse og jeg ku virkeligt godt tænke mig at forstå hvordan de regulere efter cibor og hvad de helt præcist mener med den gummi paragraf.

    #191346
    thsvForfatter

    http://www.nordea.dk/sitemod/upload/root/content/nordea_dk/erhverv/Fordelsprogrammet_Generelle_vilkaar_juni08.pdf

    Endnu mindre kan gøre det, da netbank også tæller som et produkt.

    Følgende 6 produkter kan man ikke undgå som boligkøber:
    Netbank
    Visa/Dankort
    Nordea boligkøbsprioritet
    Grundkonto
    Prioritetsindlån
    RK-lån i Nordea Kredit.

    #191348
    thsvForfatter

    Fordi vbturbo elsker at ævle løs, istedet for at forholde sig til fakta!

    I denne tråd taler vi om et realkreditlån på mindst 1,6 mio. + boliglån på 3-500.000 kr så mon ikke kravet til engagement på 250.000 kr er opfyldt?
    Nærmest med en faktor 10…

    #191352
    MichaelForfatter

    Ja, der er udgifter til ejendomsmægler, fotograf, tilstandsrapport og energimærke. Det løber meget let op i 100.000 kr. og alt efter hvilket lån I vælger kan I derudover blive udsat for et betydeligt kurstab ved infrielse på et “uheldigt" tidspunkt.

    #191356
    MichaelForfatter

    Kan se tråden går op i skænderier nu mellem visse debattører. Ærgeligt.

    Nå, men jeg falder lige over følgende statement fra dig. Ofte overvurderer folk deres egen økonomi voldsomt og ovenstående harmonerer ikke rigtigt med at I ikke har nogen opsparing af betydning i dag. Få lagt et ordentligt og realistisk budget og få checket op på hvad I bruger pengene på i dag. Hvis I virkelig kan lægge så meget til side er det langt bedre at vente bare ét år og så stå med de 20% kontant. Så er I helt ude af bankernes evige renteskrue.

    #191360
    AnonymForfatter

    Huset er prioriter højere end pengene, så vi er ikke villige til at tage chancen og se om det stadigt er der om 1 år.

    Planen er at låne så meget vi kan, for at betale for alle omkostningerne. Samtidigt vil vi så have omkring 150.000 i kontant til den 1. feb. Som vi vil prøve at bringe gælden så meget ned vi kan med. Minus de omkostninger som der nu måtte være.

    Med vores ekstremt begrænsede forståelse på dette emne håber vi på at vores situation kan se således ud:

    Banklån på måske 6,7% som betales ud hurtigst muligt(2-3 år)
    2% lån over 15 år med x’antal års betalingsstop(ved ikke lige hvad der er muligt)

    Når banklånet er væk samler vi hvad vi kan til det andet lån og betaler det ned før de 15 år starter.

    400.000 * 0,67 / 12 = 2233 kr.
    1.600.000 * 0,2 / 12 = 2666 kr.
    ——————————–
    Total: = 4899 kr.

    Der er jo nok andre omkostninger som i kan forklare os om, men 4900 i “huslege" er vel ikke så tosset et udgangspunkt? Eller er vi helt galt på den her? Vi betaler i dag 5500 i huslege.

    Tak for alle svarene.

    #191364
    thsvForfatter

    LOL!

    Kig i salgsopstillingen og se ydelsen der.

    Du får intet lån til de priser, som du skitserer her.

    1,6 mill. som afdragsfrit koster 73.500 brutto eller 49.000 kr netto, altså 4.100 kr hver måned.

    Boliglån på 400.000 kr til 6,7% over 10 år koster 4.600 kr om måneden inkl. afdraget. eller ca. 3.700 kr netto i strten af forløbet.
    Hertil kommer alle de andre udgifter som husejer:
    Renovation
    ejd.forsikring
    ejd.skat
    ejd.værdiskat

    Kig i salgsopstillingen og se de forventede udgifter hertil.
    Opvarmning er ligeledes dyrere i et hus end i lejlighed.

    #191366
    MichaelForfatter

    Det går slet ikke det her. I er altså nødt til at sætte jer ned og få en forståelse af hvilke udgifter der er ved et hus. Det overstiger LANGT 4900 kr/md hvis huset koster på den anden side af 2 mio. Som thsv også skitserer er der en lang række nye udgifter I ikke har i dag og jeres reelle månedlige omkostninger vil stige med minimum 10.000 kr. Måske endda op til 15.000 kr. alt efter husets stand, energiforbrug, beliggenhed osv. og så holder jeres tilbagebetalingsplan jo slet ikke.

Viser 15 indlæg - 46 til 60 (af 117 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.