GE Moneybank vs. Danske Bank rentesats

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93351
    AnonymForfatter

    Hej,

    Vi er blevet godkendt til et lån på 100.000,- til 6,95%, og en løbetid på 36 md.
    Vi har idag et lån i Danske Bank på 100.000,-, hvor vi betaler 10,45%. Lånet fra GEM skal bruges til at indfri lånet i DB.
    Jeg kan IKKE forhandle min nuværende rente ned i DB, det vi har angiveligt har den laveste opnåelig, så er der nogen dette ikke giver mening for? Jeg mener hvor skulle “faldgruben" være her? Nogen der har erfaring med GEM? Og er det vitterlig ikke muligt at komme under 10,45% på en Danske Ekstra konto?
    Mvh
    Aarhus

    #190932
    ChrisMForfatter

    Du bør være “glad" for den rentesats, jeg betaler 15,86 % til Danske Bank. Det er så også mit helt og aldeles sidste engagement med dem nogensinde.

    #190934
    thsvForfatter

    Nope, ikke uden sikkerhed for lånet!

    Husk at medregne dine omkostninger til GEM i din beregning, når lånet kan afdrages på blot 3 år bliver renten ikke særlig høj.
    Er omkostningerne ved omlægning f.eks. 4.000 kr, så vil omlægningen faktisk koste dig 400 kr netto, når skattefordelen af renterne i DB er medregnet.
    I praksis er oprettelsesgebyret 3% og et månedligt gebyr på 15 kr, så I kommer ikke til at spare nogetsomhelst ved omlægningen!

    GEM skriver:
    Administrationsgebyr på 15 kr. for BS samt stiftelsesgebyr for oprettelse af lån på 3%, min. 800 kr. er medtaget i alle beregninger.

    #190958
    AnonymForfatter

    Nej ågertrip banken kører fuldskrue på “ALLE" kunderne (ud over test og private banking kunderne)

    Prøv da at forhandle med GEM , og spil omkostningskortet på 3% ud imod dem 😉
    Der skulle jo gerne være en gevinst for dig også.

    Priserne er langt fra færdig med at stige i rentestignings & åger banken ,så ja
    gør noget , det kan kun forbedre din situation

    #190962
    testForfatter

    Thsv har igen haft gang i regnestokken og har helt ret i at alle omkostningerne skal med.

    Hvis jeg var dig ville jeg tage snakken med danske bank, Nordea eller et par andre.

    Nu har du noget at forhandle ude fra

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.