Mine aktier i Tønder Bank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93334
    AnonymForfatter

    Jeg har Aktier i Tønder bank, er de værdiløse nu da Tønder Bank er overtaget at Sydbank ?

    #190468
    AnonymForfatter

    Der står i TB’s fondsbørsmeddelelse nr. 10/2012 fra deres hjemmeside, at TB overdrager sine aktiver og passiver BORTSET FRA AKTIEKAPITAL, HYBRID KERNEKAPITAL OG ANSVARLIG KAPITAL til Sydbank.
    Længere nede står der, at egenkapitalen er tabt.

    Så det er tab på alle hylder – ja – aktierne er værdiløse.

    #190470
    AnonymForfatter

    Tak for det. eller hvad man skal sige.

    #190474
    AnonymForfatter
    #190476
    AnonymForfatter

    Ja lidt Roskilde bank om igen.

    Ledelsen har formodenligt vist længe hvordan det stod til og alligevel forsat

    Gad vide hvad størrelsen på de gyldne håndtryk bliver……

    #190488
    testForfatter

    igrunde lidt sjovt med vbturbos sidste kommentar. Hvis jeg f.eks. skulle gå ud med sandheden i et større kreds omkring nogle af de problemer jeg har i de projekter jeg har det komercielle ansvare for ville det betyde tab af flere hundre arbejdspladser. Rigtigt mange gange er man nød til at hold visse information mens man kæmper med problemerne i en meget lille kreds,

    nå men nok om det. måske er det fortidlige at opgive alt håb. Måske kunne man overveje at koble sig på et gruppe søgsmål

    #190492
    AnonymForfatter

    Hybridkapitalen har i konkursboet fortrinsret for aktierne, så jo, alt håb om at få dividendebetalinger fra boet for så vidt angår aktiekapitalen er ude.

    Pengene er tabt!

    #190498
    AnonymForfatter

    Ja derfor er regulering jo helt nødvendig.

    Revisor og Rating bureauernes påtegning ,er jo langt hen ad vejen værdiløse
    og ingen garanti for noget som helst. Næsten tværtimod

    Burde egenligt være lov at når finansielle virksomheder går ud og skaffer
    hybridkernekapital at finanstilsynet var inde med en godkendelse først.

    Så kunne man da i det mindste udgå det mest subjektive og opportuniske forløjede banksælger sludder.

    #190500
    testForfatter

    Hvis man kan rejse en sag om ansvar i ledelse er alt håb ikke mødvenigvis ude, men det er et halmstrå. Solgte heldigvis min kones Tønder akter for pr tilbage

    #190514
    AnonymForfatter

    Hvad skulle det hjælpe at rejse et krav mod et konkursboet uden penge?

    #190582
    AnonymForfatter

    Følgende indlæg kan måske bruges af dig:

    http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2012/11/04/211030.htm

    Heraf fremgår det bla. at
    —————-
    Vi må overveje, om ledelsen af banken, både direktion og bestyrelse kan stilles til ansvar, siger Niels Mengel, der håber på, at det første gang lykkes at gøre bestyrelsesmedlemmer personligt ansvarlige.
    —————-

    Den slags mennesker har ofte scoret en del penge tæt på diverse kraks.. så det er spændende, om du af denne vej kan redde en del af ‘afkastet’.

    #190584
    AnonymForfatter

    Man kunne sige ligesom Fødevarestyrelsen uddeler “SMILEYS" til Fødevaresektoren, bør noget lignende ske ved banker/sparekasser af Finanstilsynet. Der ihvertfald skal på mindst 1 årlig besøg og ikke som nu mellem 2-3-5 år som jeg læser i dagspressen her til morgen.

    Faktisk er der kun Statens – Mærsk’s – LEGO’s – Danfoss’s banker der er 100% bund solide, alle andre har “små" lig i lasten 🙂

    Det kan ikke passe at en bank med solvens 17% efter en nat er blevet til 0%

    Hvilken bank er SOLID nok i dagens Danmark, nå ja alle banker er solide nok indtil 100.000 Euro ….

    #190586
    MichaelForfatter

    Man er temmelig naiv hvis man tror, at man kan hente sit tab på aktier i TB ind personligt hos nogle bestyrelsesmedlemmer. Selv HVIS det meget mod min forventning skulle lykkes at gøre bestyrelsen personligt erstatningsansvarlig så er det jo småpenge der kan hentes ud hos disse personer når det først skal deles ud til kreditorer og aktionærer.

    Køber man aktier i en virksomhed der krakker så er pengene tabt. Det ved man udmærket når man køber sin aktiepost.

    #190700
    AnonymForfatter

    H.v.Q.
    For mig at se ligner det aftalt spild. Hvordan kan det lade sig gøre at gå konkurs,
    og samtidig være over taget af Sydbank i samme øjeblik, det ser da mærkeligt ud.

    #190706
    AnonymForfatter

    Direktion og bestyrelse er ofte mennesker, der tjener en del penge… bare se på dem der sad i Roskilde bank.

    Hvis man en gang for alle kan drage dem som tog de inkompentente beslutninger til ansvar, så er meget vundet. Der er måske nogle direktioner/bestyrelser som i fremtiden tænker sig om en ekstra gang, før de låner alt for mange penge ud til enkeltpersoner blot fordi de tilsyneladende er charmerende.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 23 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.