“Glemte” at bruge mit fradrag!!!

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93327
    AnonymForfatter

    Har lige fået lønseddel fra arbejdsgiver, og lønkontoret har så af en eller anden oversag “glemt" at bruge mit fradrag…! Hvad gør jeg, Som enlig Mor til 3 har jeg ikke råd til sådanne uheld 🙁 Hvad er mine rettigheder?????

    #190270
    Mr RForfatter

    De har højst sandsynligt stadig dine penge stående på en konto. Firmaer betaler nemlig ikke altid din skat med det samme.

    Da fejlen må siges at være deres kan de også vælge at give dig et akonto beløb til at dække dit underskud og så trække det over de næste par lønninger.

    Der burde kunne findes en løsning.

    #190272
    OBSForfatter

    Hvis ikke firmaet vil lave en korrektion til den pågældende lønudbetaling, så den skattemæssige betaling bliver korrekt, skal du sørge for at få rettet dit skattekort så der bliver taget højde for den for meget betalte skat.

    #190274
    AnonymForfatter

    Bed om en skatterefusion og tag det manglende beløb fra din opsparing..

    #190276
    testForfatter

    Et råd der ikke er ment som en løftet pege finger. Nå indtægter og budget så at sige er så nøje afstem bør du se om du kan få tid til løben at checke din skat. E.g. Formoder at en retsstat kunne blive et problem.

    Som pkt ville jeg kontakte løn kontoret for at få en forklaring. Normalt bruger de fuldstændigt automatisk dine skatte oplysninger idag. Så måske er det ikke en fejl. Faktisk har jeg svært ved at se hvordan fejlen kan opstå i disse automatiserede tider.

    #190288
    AnonymForfatter

    Hej Louise,

    Jeg ville bede lønningskontoret om at lave en ny beregning i hånden og udbetale de ekstra penge på en check. Forklar dem om din situation og om at du ikke har råd til at vente med at få pengene. Det vil de sikkert have forståelse for.

    Det er i første omgang dem, som har begået fejlen, og hvis de er fornuftige, så er de også interesseret i at få rettet op på fejlen hurtigst muligt.

    Der er mange virksomheder/firmaer, hvor man ikke bruger automatiske skatteoplysninger. Det er nemlig en ret dyr ydelse.

    Jeg er selvstændig, og hvis jeg havde ansatte, så ville jeg benytte eget system til at lave lønnen, og så ville der sagtens kunne forekomme indtastningsfejl ved oprettelse. Det kan der nu under alle omstændigheder. Alt hvad der er maskinelt i dag er lavet af menneskehænder i første omgang.

    #190292
    AnonymForfatter

    til test:
    Naturligvis er der sket en fejl, du mener måske ikke Karoline har krav på et fradrag?, siden du mener det ikke er en fejl?
    Karoline’s økonomi rager ikke os andre, så stop venligst dit bedrevidnede crap med at hun skal kigge sin økonomi igennem fordi lønkontoret har begået en fejl, til din information er det ikke alle mennesker der svømmer i penge, der findes rent faktisk mange der lige får det til at løbe rundt (deriblandt enlige mødre).
    Disse enlige mødre skal passe arbejde, børn og hjem, Det er sgu fuldtidsarbejde
    Vis for pokker disse mennesker noget respekt for det kæmpe arbejde de udfører, og stop din overlegne og arrogante attitude op hvor solen ikke skinner

    #190294
    AnonymForfatter

    Skulle naturligvis have stået Louise og ikke Karoline ^^

    #190296
    AnonymForfatter

    Jeg troede ikke at erhvervsdrivende kunne slippe for Aktuelle indkomstoplysninger/eSkattekort hos SKAT ?

    Lønmodtagere får ikke mere et hoved-/bikort som i gamle dage, de kan selvfølgelig aflevere forskudsopgørelsen, det kan ske til flere Arbejdsgivere, derved beregnes skatten forkert med fradrag hos alle og ikke hos hovedarbejdsgiveren 🙂

    #190300
    testForfatter

    Uhada hvor kan man ds blive misforstået hurtigt.

    Nå man netop har dårligt råd er det da netop en ide at regne på restsaktten. Hvor i lægger det nedsættende eller bedrevidende i det råd? Sådan var de bestemt ikke men og det er faktisk også det jeg skriver.

    Nu kender jeg ikke voldsomt meget til løn bogholdere udover at arbejdsgiveren selv trækker oplysningerne og jeg pointere sådan set bare at uanset hvad man mener er der ingen vej uden om en kontakt med arbejdsgiveren for at få denne fejl eller misforståelse opklaret.

    Det er sådan fuldstændigt det samme karoline skriver. Kontakt løn bogholderiet og få fejlen rettet eller misforståelsen opklaret

    Antaget at det er en fejl begået af arbejdsgiveren vil det være vanskeligt at få den rettet her og nu hvis de ikke vil. Og så er vejen via forskudsopgørelsen som tidligere beskrevet. Det giver så en drypvis tilbagebetaling over resten af året.

    Og som sagt når rådighedsbeløbet er lavt og opsparingen lav er der des mere grund til at ha fokus på skatten og forskudsopgørelsen.

    #190302
    testForfatter

    Ps mundi, faktisk har jeg også prøvet at leve på en sten som man kalder det. Som permanent tilstand og med børn er det bestemt ingen vits

    #190318
    HalliHalloForfatter

    Tænk at oprette sig her på dette bankforum for at stille et meget simpelt spørgsmål om et problem mellem dig og din arbejdsgiver.

    Hvorfor ikke bare lige kontakte lønkontoret for at høre hvad grunden er? Og om du kan få fejlen rettet med et samme, da du er i store økonomiske problemer og ikke kan vente en hel måned på regulering på de ca. 1400 kr.

    Måske også alle børnepengene allerede er væk, jeg mener de ca. 15000 kr., der blev udbetalt den 19.10., altså for kun 1 uge siden.

    Jeg håber i øvrigt at du har fået hjælp til at komme videre med dit problem.

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.