Rente på 17,5%

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Indlæg
  • #190196
    testForfatter

    Ps afhængigt af sælger situation kunne du måske også lave en aftale med dem . Hvad kan der ske ved at spørge tale evt også med din advokat

    #190198
    AnonymForfatter

    Hej Test. Du har ret, jeg bør nok tage en snak med min advokat, da han hovedsageligt arbejder med boligsager og derfor må have noget erfaring med rentesatserne. Mange tak for dit råd.

    Brian – jeg har ikke normalt bankgæld, men skal ifm. salg og køb af bolig have finansieret et lån til mellemfinansiering i max. 14 dage, da banken ikke kan nå at få realkreditlån udbetalt rettidigt ifht. købsaftale.

    Dette er min første debat-tråd på mybanker, og bortset fra de saglige svar fra test, vturbo og General Prier (tak for det) må jeg konstatere at tonen herinde er usædvanlig hård og på et lavt niveau. Jeg beskyldes for at være løgner, usaglig mv., men håber ikke det er sådan I der har skrevet de indlæg normalt kommunikerer med jeres omverden.

    #190200
    AnonymForfatter

    AKB

    Ja der er mange Danske Bank klakører herinde , som smæder alt alle der ikke vil
    anprise (Danske Bank).

    Ærligt talt ,du har tydeligvis finanserne iorden og derfor burde din rådgiver slet
    ikke have ladet det komme hertil, men hvad går så går og så tager han jo “røven" på dig.
    Virkeligt seriøst og siger jo alt om hvad han mener om dig og dit kundeforhold.
    Men du er desværre langt fra den eneste ,og “thumbs" op fordi du delte ud af hvad der
    foregår bag scenen i dette Quicklånsselskab

    Er selv tidligere Danske Bank kunde ,men fik ligesom så mange andre nok af ågertrippet.
    og tog konsekvensen.

    Til din info. Det har aldrig været mere profitabelt og finde en anden bank end Danske Bank lige nu.

    Bør du ikke lige reflektere over det her ? og overveje om man måske ikke skulle finde en
    anden og mere seriøs finansiel leverandør ?
    Nu har du jo en oplagt mulighed og tage en hurtig forhandlingsrunde med et par andre
    aktører på markedet (du har jo ikke skrevet under endnu -;) du har jo fuld dækning
    så …

    Jeg man kan næsten ikke andet end blive rasende!

    #190206
    testForfatter

    ABK har sikkeret ikke ret meget ud af angreb på danske bank gennerelt eller specifikt. Det er der så rigeligt med tråde om.

    Når man kun låner penge i 14 dage er der meget andet ind renter man skal kikke på. Alternativ til de 17% kunne være en stiftelses omkostning der gør at aop kommer op på et helt andet niveu.

    men ja der findes banker reklamere med specielle mellemfinacieringsløsninger bl.a nordea som i en gammel artikel jeg fant praler med at de kun tager 10%. Stadig meget dyrt,

    En dygtig rådgiver på en bolighandle burde kunne får behovet for mellem finaciering til at forsvinde. e.g. Betyder det reel set noget for sælger at vente 14 dage?

    Så noget af harmem hvis man er til sådan noget pjat brude også rettes mod rådgiveren på handlen.

    #190210
    AnonymForfatter

    Ret beset kan et kreditforeningslån vel udbetales inden for 3-4 maks. Med ny digital tinglysning og effektivsering af fondssystermer, virker 14 dage som ualmindelig lang tid, at gå og vente på salg af obligationer og udbetaling af provenu.

    Problemet for Danske Bank, ligger vel her i, at de er en centralt styret bank. Som så mange andre. Dvs. at når rådgiveren “pakker" sagen, skal den først sendes til en boligafdeling, som så sætter den i prioritering, sammen med bankens øvrige sager. Her går ALT for mange dage tabt ved dette. Der er kun én som betaler gildet og det låntageren.
    Hvis rådgiveren i stedet stod for hele proceduren, kunne alt underskrives på mødet og lånet udbetales umiddelbart herefter.

    Nu er jeg ikke bolighandel ekspert, men er jeg helt skæv på den?

    #190214
    thsvForfatter

    Du kan stadigvæk ikke læse, renten er på 16,05% og lånet er dermed næsten 150 kr billigere i rente pr. dag end oplyst af Trådstarter.
    Ligeledes gives der foradrag for renterne, så nettoudgiften er ca. 14.000 kr for de 2 uger.

    #190222
    testForfatter

    Meget typisk for dit vrøvl thsv på den ene side himmler du op om at nordea har markedets klart billigste bolig finansiering mens et simpelt check på nettet der modebevidste det mødes med et flabet svar. Hvor i mit svar diskutere jeg om der er fradrag ellerej? Hvis alternativ til 14%, 10 eller 17 kunne være nul som er min point er der da ingen grund til at diskutere om det er 16 eller 17.
    Altså nå jeg skriver 17 henviser jeg til trådstarterens modtagne finansieregs tilbud. Jeg taget ikke stilling til om det er åop eller hvad. At korekse folk i et flabet sprogbrug for den slags petitesser overlader jeg trygt til dig der som altid leverer.

    #190224
    AnonymForfatter

    Ja, vi får i øjeblikket mellemfinansieret 1.7 mill hos Nykredit. Efter i ugevis kun at kunnet få besked (mundtligt) om, at det kunne gøres rigtig billigt, da der var god friværdi i huset, fik vi så endelig prisen: 25.000 kr/måned. Det svarer til 19% per år.
    Så jeg er helt enig. Rent tyveri. Tid til at skifte realkredit institut.

    #190226
    AnonymForfatter

    Jeg har endnu ikke benyttet mybanker.dks fora og mistænker, at jeg heller ikke vil gøre det i fremtiden. Mybanker.dk burde sætte standarten for tonen højere. Mangen til fluekne**eri (små misforståelser mht ågerrenter) og usaglige kommentare vil jeg have mig frabedt på et site der ellers fremstiller sig som seriøst.
    På den anden side så tænker jeg også, at det lugter langt væk af danskebank ansatte der prøver at beskytte deres job ved, at skyde en kritiker ned. Kære danskbank kulier det højner ikke vores syn på banken.
    Måske er I slet ikke ansatte i nogen bank, og her dermed ingen skjulte motiver og i det tilfælde vil jeg bare sige: I er sgu sølle. Og til mybanker.dk, ansæt en moderator, I fremstår meget useriøst og som lukket land for nye brugere.

    #190234
    Mr RForfatter

    Det er fair nok du er kritisk FætterRB. Hvis du har været meget på dette site vil du også vide at folk finder på historier her nogle gange og det er måske derfor det går ud over Anders.

    Jeg har dog en unændret holdning til historien. Der er et eller andet her der ikke giver mening med den.

    #190240
    AnonymForfatter

    Tak FætterBr. Jeg kunne ikke være mere enig.Ærgerligt for idéen med at dele erfaringer her er god, og det kunne være fint hvis tonen var saglig, og heldigvis har jeg da også fået et par gode og konstrukutive svar. De mange negative svar og beskyldninger gør dog hele oplevelsen noget kedelig, så for fremtiden holde mig væk fra dette forum – indtil de har fundet ud af at der er behov for en moderator. Bedste hilsner AKB

    #190246
    HJLForfatter

    AKB du skal være velkommen tilbage, du og FætterBR har ramt forumet på et uheldigt tidspunkt.

    Det er det vilde vest herinde pt. Bemærk den gælder altså næsten hele skribentrækken rundt ikke kun mr. R de andre har også sine momenter, undertegnet siger sig heller ikke fri.

    Vedr. Din mellemfinansiering, hvis jeg må komme med en kommentar/spørgsmål.

    Mit bud det du har fået er et bevilget overtræk.

    Med andre ord, der findes som sådan ikke et produkt som hedder mellemfinansierings konto/aftale.

    Måske er jeg igen på glat is, men jeg forsøger alligevel;

    Bemærk der i de 2 sidste linjer i dit dokument står at overtrækket således for tiden forrentes med 16,05 procent.

    Det ændre selvfølgelig ikke på at de andre kommentarer om; for dårligt osv. Er forkerte.

    Min pointe er blot at ja det skulle selvfølgelig nok have været forhandlet på plads før din rådgiver blot indkodede et bevilget overtræk.

    Et bevilget overtræk som mig bekendt i danske bank altid ligger 2-3 procent over den kreditrente man har på den konto det bevilgede overtræk laves på. Dette kan du jo så nu nok be/afkræfte.

    Du vil således opnå en besparelse ved at få ændret kontoen til en danske 24/7 med kredit, så vil den være nærmere 12,5 procent…

    Alternativt vil jeg nok personligt forklare min rådgiver at det der kunne jeg absolut ikke acceptere og overveje en klage.

    Min første tanke er, at rådgiveren vil have en del arbejde ved at justere renten ned. I dette tilfælde vil jeg dog mene at det blot var surt show og nødvendig for at bevare troværdigheden overfor dig.

    Ps. Du må kalde os skribenter hvad du vil, herinde vil jeg altid forblive amatør 😉

    #190256
    AnonymForfatter

    Nu ved jeg ikke hvor meget af den forudgående negativitet, der var rettet mod mig, men jeg kan da tilføje at de 25.000 kr/md i mit tidligere indlæg tydeligt fremgår af en mailkorrespondance, jeg har haft med rådgiveren, så det er ikke grebet ud af luften.
    I dag har jeg så haft en snak med den ansattes chef, og denne var lige så uforstående over prisen, som jeg selv var, og som I andre her på forumet også nok er. Han har lovet mig en rente på omkring 6%, og lovede at jeg vil modtage dette på skrift. Så døm ikke Nykredit helt ude.

    #190258
    AnonymForfatter

    Da jeg købte hus fik jeg en aftale med min bank om, at uanset hvornår realkreditlån blev udbetalt, skulle jeg ikke betale rente for mere end 5 dage på mellemfinansieringskontoen.
    Realkreditlånet blev udbetalt 10 dage efter overtagelse. Min bankrådgiver trak herefter låneprovenuet ud fra kontoen, og satte det ind igen med dato tilbage i tid ( giver det mening ?) på kontoudskriften ser det altså ud som om låneprovenu er gået ind 5 dage efter restkøbesummen blev trukket.
    Håber du kan lave en lignende aftale. Du kan jo lokke med, at for hver rentedag du sparer, vil du give dem 1 måned som kunde før du besøger andre banker 🙂

    #190268
    Mr RForfatter

    Fin løsning Anders og tillykke:)

    Den burde AKB også prøve

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 30 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.