Flere selskaber på spring til at udstede virksomhedsobligationer

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93320
    AnonymForfatter

    Ja så kom de endelig.

    Så fik DI og Dansk ehvervsliv nok af åger priserne i den danske bank sektor.
    Det realiserer vel yderligere indtægts nedgang i sektoren da bankerne nok
    må se sig slået i konkurrencen på finanseringen af erhvervslivet.

    http://www.business.dk/investor/flere-selskaber-paa-spring-til-obligationssalg

    Det skal blive en meget interessant udvikling at følge over den kommende tid.
    Man kunne jo også håbe på flere kundeejede selskaber kunne sig dagens lys
    således at de hårdt prøvede kunder i danmark kunne få nogle reelle alternativer
    til den uansvarlige bank sektor.

    Alt i alt en meget sund udvikling der er sat gang i.

    #190114
    AnonymForfatter

    Jo hurtigere virksomhederne kan gøre sig uafhængige af (eller i hvert fald mindre sårbare overfor) bankerne, desto bedre.

    Bankerne har bredt svigtet deres primære formål som er, at tilvejebringe finansiering til sunde virksomheder og privatkunder.

    Jeg kan stadig blive rasende, når jeg tænker på, at vi faktisk har sendt 31 mia. kr. fra de danske bankkunder direkte til Straarups og Koldings irske freak show!

    Men selvfølgelig er det heller ikke videre konstruktivt at blive ved med at rase over gjorte gerninger, som ikke står til at ændre. Jeg håber virkelig, at Danske Bank har lært af katastrofen i Irland og jeg er videre helt enig i, at den tilpasning af udlånsgearingen, der nu er igangsat er både sund og nedvendig. I fremtiden bliver den finansielle sektors andel af bruttonationalproduktet kun det halve af hvad den var på toppen i 2008.

    Den skrappere kapitaldækning som Basel III / CRD-IV indvarsler er en omfattende og langstrakt hestekur, men er ikke desto mindre en nødvendig hestekur!

    På privatkundesiden skal vi, som jeg ser det, helst frem til en situation, hvor normen igen er at boliger er noget man finansierer i sit realkreditinstitut eller eventuelt med prioritetslån indenfor 80% af værdien i bankerne. De sidste 20% skal boligejerne selv fremskaffe.

    #190116
    testForfatter

    Det er gamle nyheder som jeg har skrevet for længe side er det en del af flere store virksomheders strategi og har været det årevis.

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.