Danske Banks regnskab for 3. kvartal

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Indlæg
  • #190346
    AnonymForfatter

    Skaden på kundesien i Danmark er alvorlig og vil sætte store begrænsninger for væksten i Danmark, men igen, det er jo heller ikke i Danmark de primært ønsker at vækste. I stedet vil Danske Bank have en mere ligelig eksponering i Danmark, Sverige, Norge og Finland, dvs. de skal være mindre i Danmark og større i det øvrige norden. Og her skal vi lige huske, at Danske Bank ikke er upopulær i udlandet.

    Når man så samtidig husker på at lange de fleste kunder har de meste i munden, men ikke gør alvor af “skifte-snakken" så tror jeg egentlig ikke det går så galt for Danske Bank endda.

    Det irske lokum fortsætter desværre med næste uformindsket styrke.

    Der tabes alene i 3. kvt.:
    * 214 mio. kr. i Nordirland,
    * 39 mio. kr. i Irland
    * 1.350 mio. kr. i “non-core Ireland" , det irske skraldespandsselskab.

    Til dato er der nu tabt katastrofale 32,1 mia. kr. i Irland fra 2008-2012.

    Vi skal dog også have med, at Danske Bank faktisk er stærk bank med et solidt kapitalgrundlag. Kernekapitalprocenten ex. hybrid kernekapital er 12,7% og solvensprocenten er hele 19,4%.

    Derudover går det den rigtige vej på koncernplan med både nedskrivninger og indtjening.

    Så alt i alt en blandet pose slik med både surt og sødt!

    Mr. R’s kommentar forstår jeg slet ikke. Selvfølgelig er fyringerne for en stor del banksælgere i det man jo nedlægger over 100 filialer alene i Danmark og automatiserer en lang række simple produkter. Jeg er helt sikker på at en “beregningsrobot" kan give en mere fair og faglig korrekt kreditvurdering end en subjektiv banksælger kan.

    #190350
    AnonymForfatter

    Ja det er rigtigt set (men det har du allerede nævnt før)
    Specielt at renomeet ikke har lidt samme skade i de øvrige nordiske lande.

    fremadrettet tror jeg kun at vi vil se banken have et segment for de velhavende “rigmandsbanken" i DK
    men det fremgår ligesom også umiddelbart af analyserne/sladderen i de skrevne medier
    og Kolding nikker vist også selv lidt til den konklusion (hvis man læser imellem linierne)

    og så går banken vel fra at være stor aktør til at blive lilleput.

    kunde destillation skal blive interessant at følge i den kommende tid

    #190352
    Mr RForfatter

    General Prier afdelingerne bliver lavet om til rådgivningscentre det er hovedsageligt kassefunktioner osv der blive nedlagt. Det kan da godt være der ryger et par rådgivere, men det er dog langt fra dem der er hårdest ramt.

    Hvis vi tænker på backoffice funktioner så tænk bare på elektronisk tinglysning. Alt det der tog mange timers arbejder er nu automatiseret til en hvis grad. Det er den slags funktioner det også vil gå hårdt ud over.

    Så hvis du går i den tro at de 3000 medarbejdere der bliver fyret hovedsageligt er rådgivere tager du gruelígt fejl.

    #190354
    AnonymForfatter

    Hmm, og dermed hævder du jo så også at Ejvind Kolding tager grueligt fejl. Interessant!

    #190356
    AnonymForfatter

    Det du jo glemmer i al din ønsketænkning Mr. R det er jo, altså at der også kommer markant færre rådgivningscentre, end der er i dag og at en lang række kreditvurderingsprocesser, som i dag foretages af banksælgere vil blive automatiseret.

    Kolding sagde direkte, at han har mere tillid til matematiske modeller er til subjektive bankrådgivere. Det synspunkt er jeg fuldstændig enig i (altså lige bortset fra at Kolding begik den fejl at komme til at kalde personerne rådgivere frem for sælgere).

    #190358
    Mr RForfatter

    åhhh holdkæft du er umulig at diskutere med.

    Kom nu bare du kan godt indrømme du måske tog fejl. Det kan godt være det ikke er rådgiverne der hovedsageligt bliver fyret.

    Den med at Kolding siger at han har mere tillid til matematiske modeller end til subjektiv rådgivning. Den kunne jeg ikke lade være med at grine over:)

    Hvis mig et link hvor han siger det:).

    #190360
    AnonymForfatter

    …siger en frustreret banksælger , som selv står til fyring?

    Men du kan vel skoles til andet, og mere nyttigt, arbejde.

    #190362
    Mr RForfatter

    Du er godt nok saglig nu 🙂

    Hvor er det link jeg bad efter ?

    #190364
    AnonymForfatter

    Det gode ved koldings plan er, at han ret faktisk fokuserer mere på omkostningsreduktioner, så som at fjerne subjektive banksælgere fra overflødige filialer frem for store yderligere prisstigninger. Det er i hvert fald det jeg hører ham sige. Der er intet til hindring for at beregningsrobotter overtager kreditvurdering og godkendelsen. Og det kræver netop folk i backoffice til at udvikle og vedligeholde de modeller, mens der alt alt andet lige skal værre langt færre banksælgere i de godt 100 tilbageværende filialer. Mærk dig mine ord Mr. R.

    #190366
    AnonymForfatter

    Her er citatet fra kolding: “hvis jeg skal være helt ærlig, så tror jeg, at modellerne er mere sikre, end at man overlader det til en, der kender familien, at foretage et subjektivt skøn".

    Kilde: Dagbladet Børsen, 31. oktober side 7, nederst (papirudgaven)

    #190368
    Mr RForfatter

    ok jeg tror ikke vi kommer tættere på 🙂

    Tiden må vise hvad der sker.

    #190416
    AnonymForfatter

    GP

    Grundet de mange filliallukninger
    http://epn.dk/brancher/finans/bank/article4892232.ece

    Er det vel rimeligt at antage Danske Bank taber stort på en hidtil overset kunde masse
    nemlig de ældre(De hopper sgu ikke på bankens lancering af den nye NET platformsstrategi)

    Ja man kan så argumentere om besparelsen på massive filliallukninger kan opveje det indlån som smutter(formodenligt store summer “indlån" til meget billige penge)
    Ja mange ældre flytter , og med stor sansynlighed en del af pårørende , hvor det lige
    pludselig går op for de nærmeste at det er meget profitabelt at skifte fra Danske Bank
    (utilsigtet indvirkning ,men den afledte effekt har synergier)

    Altså yderligere kunde destillation.

    TIP.
    Det er fra dag tilladt at shorte i mod bankerne (så der er mulighed for at genvinde lidt
    af det tabte på den faldende aktie kurs -;)

    Analytikerne er meget delte i Koldings såkaldte medicin “New Standards"
    Og ja utroværdig er den , fordi

    1) der er meget langt op til hans deklarede ambition “12%"
    2) ergo skal priserne stige , hvilket kun vil forstærke det svage udlån
    (jo dyre det bliver des mere falder udlånet , og forstærker kunde afgangen da
    konkurrenterne til enhver tid vil ligge under Danske Banks priser)
    3) Det Irske storhedsvanvid , får pilen til at pege på endnu flere prisstigninger
    og endnu en gang naivt at tro at den seneste kapitaltilførsel får hans rating op.
    4) RKD fik smæk igår i DR Kontant ,med deres ågertrip i bidragssatserne og indlåsning
    (Specielt den dårlige rådgivning de giver) – nej de fleste overser noget her
    Troværdighed og moral , det vil kunderne huske og der ligger en urealiseret kundeafgang
    i RKD

    Tud videre Ejvind….Bankens Exit vil gøre livet lettere for samfundet og danskerne!

    #190438
    Mr RForfatter

    Vbturbo

    Logik for børn det du skriver der vbturbo.

    Selvfølgelig er Danske Bank godt klar over at det vil genere nogle ældre og andre der absolut vil havde en kasseafdeling.

    Det har de da selvfølgelig taget højde for før de begyndte at lukke afdelinger.

    Det er jo ikke en process der lige er begyndt. Det er da forgået over de sidste mange år.

    I de andre punkter ser det for mig ud som om du bare gætter

    Min holdning er helt anderledes end din. Mit indtryk er at regnskabet samt “New Standards" generelt over en bred kam blev meget positivit modtaget.

    Deres emission var da også overstået på 24 timer.
    Både Moody og Fintch har udtalt sig postivt.
    De fleste andre banker har da også sat kursmålet til omkring 120 og har talt positivt om regnskabet og “New Standard"

    #190440
    AnonymForfatter
    #190444
    Mr RForfatter

    Ja og der er Fitch da ikke negative? De siger blot at kapital udvidelsen ikke er nok, men at der skal mere til. De ser positivt på at Danske Bank nu markere hvor de vil hen.

    Hvad vil du bevise med det ?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.