Hvilken bank til lønkonto, opsparing (ingen gæld)?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • jeanpierre (2)Forfatter
    Indlæg
  • #93307
    jeanpierre (2)Forfatter

    Hej,

    idag har jeg Danske Bank (extrakonto, opsparing og lidt aktier).
    Men siden okt. er jeg blevet oplagt et gebyr på 200 kr om mdr. så skulle være for rådgivning.
    Dette er jeg ikke villig til at betale, fordi jeg ikke føler det er 200 kr værd.

    Så jeg sørger ny bank.
    Er der nogle som har god erfaring med deres bank?

    På forhånd mange tak

    #189682
    AnonymForfatter

    Jeg blev smidt ud af DB fordi jeg ikke brugte dem. En NEM-konto bank bruger jeg Finansbanken incl gratis VISA. Opsparings bank FIH og en sparekasse (nye kunder får ikke samme betingelser som jeg). Sydbank og dens Filial i Flensburg bruger jeg som valuta-bank. Jeg har ingen gæld og lån !

    #189684
    AnonymForfatter

    Du kan jo også se på nogle af de små sparekasser, som er stort set gebyrfri, Også for nyt dankort uden visa. Hvis du har store beløb stående på kontoen kan renten spille ind, eller er det bare at finde en hvor netbank mv. ikke koster noget. Så kan du få en bank / Sparekasse som på årsplan er helt gratis eller nok mere rigtigt den lave rente gør at de tjæner lidt på den konto.

    #189686
    BangeeForfatter

    Jeg er under Mordik konceptet i BankNordik og er rigtig godt tilfreds med priser og service.

    Jeg er typen der gerne betaler lidt ekstra for service, så det er muligt at jeg kan få det billigere et andet sted.

    Men har et rigtig godt forhold til min rådgiver, og det er det vigtigste for mig.

    #189692
    jeanpierre (2)Forfatter

    Mange tak det er rigtigt godt at høre nogle meninger.

    Jeg er også i Danske Kapital, hvilket jeg til gengæld er tilfreds med.

    Men som sagt jeg ikke helt tilfreds med at betale for en ydelse som jeg aldrig har brugt.

    Ikke blevet smidt ud for pt trækkes deres gebyrer bare direkte fra konto.

    #189698
    HalliHalloForfatter

    Jeg har selv Danske Bank, og jeg kunne aldrig drømme om at skifte den ud, da stort set alt i denne bank er gebyrfrit. Det var der mange andre banker der kunne lære noget af.

    Du må i øvrigt være meget småt kørende, når du ikke selv kan finde dig en anden bank uden at stille et spørgsmål herinde.

    Jeg kommer til at tænke på om det mon ikke skulle være general Prior alias vrtubo som står bag alle disse ensidige indlæg om Danske Bank?

    Seriøst er det i hvert fald ikke, men når websiteejeren accepterer at den samme plade bliver lagt på igen igen, kørende i samme rille, så værsgo….

    #189706
    jeanpierre (2)Forfatter

    Du kan godt spare dig ang. meget småt kørende, lad vi bare blive ved en ordentligt tone!
    Vi har åbenbart hvert vores standpunkt ang db.

    #189716
    AnonymForfatter

    Hvad betaler du 200.- for?

    #189726
    testForfatter

    Carshjul fortæl lidt mere om Sydbank, hvad betaler du og hvordan hæver du euro?

    #189728
    AnonymForfatter

    Så TEST, kan du forklarer hvordan dit evindelige forsvar af konventionel tankegang, gang på gang kollapser eftersom sandheden langsomt kommer frem?? Hvor mange gange har du ikke antydet at sådan noget her ikke kunne ske!!

    Bank of America sued by justice department on mortgage fraud charges
    http://www.guardian.co.uk/business/2012/oct/24/bank-of-america-lawsuit-fannie-freddie

    #189852
    jeanpierre (2)Forfatter

    Siden okt er jeg blevet pålagt at betale 200 kr om mdr. for det som hedder private banking hvormed jeg kan får individuel rådgivning.
    Noget som jeg sjældent har brugt i de 35 år jeg har været kunde.
    Og ikke har den store interesse i at bruge.

    #189968
    pj53211Forfatter

    hvis gebyret er eneste problem, så er 24/7 et alternativ til private banking hos DB

    #189970
    testForfatter

    nej Pj53211 det er da meget bedre at brokke sig på nettet ind bare at sige nej tak til tilbudet om privat banking. Sandheden er jo at man selv har godkedt denne ændring ellers kan de slet ikke opkræve beløbet.

    #189972
    AnonymForfatter

    Nogle alternativer: Sparekassen Vendsyssel og Sparekassen Thy

    #189988
    jeanpierre (2)Forfatter

    ja karoline, jeg skifter nok til sparekassen vendsyssel, selvom jeg ikke bor i nærheden af vendsyssel.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 25 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.