DANSKE BANK HAR DEN SUVERÆNT BEDSTE MOBILBANK

Forside Fora Privatøkonomi DANSKE BANK HAR DEN SUVERÆNT BEDSTE MOBILBANK

• This topic has 16 stemmer and 90 svar.
Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 91 i alt)
    Anonym

Jeg har råbt op om bedre vilkår for de ældre, nu er min holdning til dem faktisk paradoksal anderledes end her udtrykt så den lader vi ligge, men det er jo et bank site så jeg må jo bare quote mig selv “bankerne slipper simpelt hen for let i forhold til ALLE andre brancher” ikke kun Nordea ALLE, ikke TEST jeg mener HJL øhh Mr. R whatever

Anonym

Nu reagerede jeg sådan set mest på, at Mr. R, idiot som manden nu er, skyder sig selv i foden i forhold til den platform han ønsker at argumentere ud fra. At hive det dybt forældede girokort frem, som alle ved koster kassen fordi det er tæt på at uddø, er helt ideelt til at åbne en ladeport for kritik.

Jeg meget enig med JHL i at de tiltag Danske Bank nu gør med først at omdanne filialer til rådgivningscentre og så på sigt nedlukke 2/3 af filialerne er en både klog og fremsynet strategi.

Jeg mener på ingen måde at det for meget at Danske Bank koncernen reducerer med 2.000 stillinger. Banksælgerne er ikke til megen nytte alligevel. En smule mere produktstandardisering og der kan skæres yderligere 1.500 bankrådgivere/sælgere bort oveni.

Så lad os nu få en billig selvbetjeningsbank, hvor vi kan gøre det meste selv – inkl. fuld elektronisk dokumentudveksling ved låneoptagelse. Lad os få en mere standardiseret kreditgivning uden de fejlkilder og tab, der formentlig ofte ligger i at der sidder banksælgere, som er for subjektive og for dårlige til deres job. Og lad os endelig få langt færre fysiske salgsmøder og flere netbaserede møder med banksælgerne.

Men en ting skal Danske Bank huske. Man kan ikke blæse og have mel i munden. Man kan ikke både skære ned på filialerne, reducere serviceniveauet og lade kunderne klare langt mere selv og så samtidig hæve både renter og gebyrer.

Enten skal Danske Bank føre an på omkostninger/pris eller også skal man være førende på service. Hvis man satser på begge dele bliver man med Michael E. Porters ord: “Stuck in the middle”.

Mr R

Idiot er man vel fordi man er uenig med dig og du er ude af stand til at komme med saglige besvarelser.

Du er åbenbart ude af stand til at se den sammenhæng jeg skriver min kommentar omkring giro, som i øvrigt koster det samme i banken som på posthuset.

Du har endnu ikke besvaret mine tidligere spørgsmål til dig i forbindelse med dit indlæg om vurderinger. Jeg ved udemærket det er fordi du mangler beviser for din frit opfundne påstand, men det har nu ikke forhindret dig tidligere.

Anonym

Banksælgeren Mr. R, som jeg ærlig talt ikke gider bruge ret meget tid på, kunne jo overveje at læse de mange indlæg, hvor der er i indgående detaljer er redegjort for problematikken omkring gebyr- og rentestigningsbankens dobbelte vurderingsprincipper.

Men læse er manden jo åbenbart heller ikke i stand til, så han må betragtes som værende fuldkommen udenfor pædagogisk rækkevidde.

HJL

GP du har en billig selvbetjenings bank. -gratis hverdag Danske 24/7… Det problem vi taler om her er jo netop de kunder som ikke kan/vil være selvbetjente. Dem hvis højdepunkt i dagligdagen var at hilse på de flinke kasse damer/mænd.

Problemet opstod rigtignok da renten blev hævet for meget.

Nu hvor skat har givet mulighed for at give adgang til skats oplysninger, tager det fire klik med musen, en nem-id kode og så er årsopgørelsen og 3 måneders lønsedler sendt til banken. Hvis du ellers er heldig og har hul igennem kan du potentielt sidde og læse vilkårne for din nye kassekredit højt på skærmen senere samme aften, aftalen vil være klar til digital signatur – I love it!

Danske Bank hiver sig vidst stadig i håret over kreditvurderings udfordringer og tidsspilde med samme. Mon ikke det er ens i mange banker?

Produkterne vurdere jeg bliver mere overskuelige, bla. Blev American Express lukket og færre MC. Så vidt jeg kan se har de netop fjernet en lønkonto type så der nu er en 4-5 at vælge imellem. Opsparingskontoerne behøver du heller ikke bekymre dig om for der er renten så lav at det kan være ligemeget at spare op på dem 😉

Pensionskonti og investering er jo efterhånden så gennem tæsket af politiske tiltag at der ingen rådgivning er tilbage i det, hvis kunden blot gad læse reglerne og sætte sig ind i farvelade kortene så kunne de snilt selv finde de rette produkter. Problemet er at det gider mange kunder bare ikke. De vil hellere stole på den rådgiver/sælger der lånte dem til drømmehytten for år tilbage…

Vedr. Netbaserede møder så ved jeg at Danske Bank allerede har været i gang med at teste det set up overfor kunderne. Noget med at man logger på netbank og så kan man se den skærm rådgiveren som sidder centralt viser og på den måde kan man se; dagsorden, beregninger, prognoser osv.

Hvis bare banken bruger en lille del af besparelsen på øget service i resten af banken så bliver den snart i tip, top… Håber jeg.

Mr R

General Prier det er luft det du fyrer af.

Mit spørgsmål var til din kommentar hvor du skriver RD sætter vurderingerne lavere.

Du har intet belæg for at påstå at RD sætter deres vurderinger lavere end andre realkreditinstitutter. Jeg ved udemærket det ville passe ind i din verden det er dog simpelthen bare ikke sandt.

Det samme gælder din opsætning af bidragssatserne hvor det er tydeligt du ingen anelse har om hvordan de skal tolkes

Hold dig nu til det du ved noget om i stedet.

HJL

Hvis RD sætter vurderingen lavt, øges kravet til sikkerhed…

Anonym

Det vi må konstatere som eksterne observatører, og vi har jo af gode grunde ikke adgang til Danske Banks interne fortrolige dokumenter, det er, at der er en bunke tilfælde med nogenlunde følgende opskrift – tager udgangspunkt i et eksmepl for at illustere.

Hus købt i 2011 til 2.500.000

Realkredit Danmark accepterer at markedsprisen er 2.500.000 kr. og giver, som Realkreditloven giver mulighed for, et lån på 2.000.000.

1 år senere viser Realkreditrådets statistik for det pågældende postnummer, at boligpriserne i området er faldet 5%, hvorfor boligen nu – hvis den er købt til fair value – koster 2.375.000 kr.

Men boligkøberen modtager nu en vurdering af boligen fra Realkredit Danmark, som viser at boligen nu har en markedsværdi på 2.100.000 kr., svarende til et prisfald på 16%

Hvordan hænger det nu sammen?

Ja sandheden er jo, at hvis dette er udbredt, så anvender RD to slags vurderinger:

a) Markedspris (= handelspris) i købssituationen

b) Finanstilsynets pris (som er likvidationsværdien ved hurtig handel 3-6 måender)

Er kunden oplyst om dette? Nej!

Jeg har simpelthen hørt om så mange sager at jeg er overbevist om det hænger sådan sammen. Og Kontant viste jo en række cases med nogenlunde samme problemstilling, altså med vurderinger der lå meget lavt i forhold til de faktiske handelspriser i lokalområdet.

Det indikerer, at RD ved beregningen af bidragssatsen ikke lægger markedsværdien til grund men derimod Finanstilsynets likvidationsværdi.

Så som kunde føler jeg mig ærlig talt bondefanget omkring:

1. Automatisk renteglidning / konvergens mod standvilkår ved mange på hinanden følgende individuelle rentestigninger, som gradvist overruler den ellers attraktiv rente-spænds-indplacering på boliglånet, som var forhandlet hjem i købssituationen.
    2. Vi blev ikke informeret at der var en ny metode til bidragsfastsættelse i støbeskeen, selv om Danske Bank formentlig var langt med planerne om kursskæring, tillæg for afdragsfrihed, tillæg for variabelt forrentet realkreditlån og generelle bidragsstigninger.
    3. Vi blev ikke informeret om hvordan ejendomsværdien fastsættes og hvilken betydning det fremadrettet ville have.
    4. Vi blev ikke informeret om at EU var på vej med nye kapitaldækningsregler som måtte påregnes at føre til et generelt renteløft.
    5. vi blev ikke informeret om, at F5-lånet hvad kursfølsomheden / varigheden var på et F5 lån på trods af vi faktisk spurgte om det. Bankrådgiveren vidste det ikke, men oplyste at renterisikoen på et lån med relativ kort løbetid var lav.
    6. Banksælgeren forsøgte med vold og magt at få os til at skrive under på garantistillelse inden renten var forhandlet på plads. Men den banksælgerfælde havde vi dog heldigvis hørt fra anden side.

Så alt i alt er jeg umådelig utilfreds med Danske Bank!

Jeg kan virkelig ikke se hvordan den salgstale vi blev udsat for kan kaldes god bankrådgivning.

Mr R

Du blander en masse ting sammen her.

Jeg taler ikke om dit personlige dårlige forhold til Danske Bank og den vejledning du har fået der.

Jeg taler om statistikker for vurdering. Du kan altid hive nogle eksempler ud hvor vurderingen har været forkert, som de gør i kontant. Her blev der netop brugt nogle eksempler hvor kunderne havde lavet forbedringer på deres bolig, men ikke givet denne oplysning til RD. Det er derfor umuligt for dem at fastsætte den rigtig pris. Desuden er en specifik vurdering altid personlig og der vil være små forskelle individuelt mellem selskabernes vurdering på en specifik ejendom.

Dog er der hvis man tager prissætningen som en helhed intet belæg for at påstå at RD prissætter deres bolig lavere end andre realkredit institutter

Desuden skal realkreditselskaberne tilsidesætte ekstra hvis de prissætter for lavt.

Anonym

MR R

Endnu et “enestående eksempel”
    Økonmisk har jo prøvet og gøre opmærksom på skrivebordsvurderingen efter han er blevet
    ramt af RKD’s standard prisfald

men ak de gider jo ikke høre – og han har ingen steder og gå hen og klage

og MR R ævl du bare videre “denial”, igen intet konkret og objektivt fra din side
    forhold dig til de faktiske forhold ude virkelighede og vågn mand!

Jeg er sikker på at du r produktsælger enten i Danske Banke eller RKD
    Din naivitet afslører dig!

Efterhånden er det sgu blevet trættende og læse dine urealistike indlæg

Anonym

Og så til resten ! Farcen bliver ved i RKD

Realkredit Danmark centrum i chefredaktør-slagsmål
    —————————————————–

I en klumme insinuerer Børsens chefredaktør i dagens avis, at Realkredit Danmark har købt redaktionelle ydelser fra Berlingske-journalister. Urimelig, unfair sladder, raser Lisbeth Knudsen.

Børsens chefredaktør har modtaget en mail, der insinuerer, at Berlingske har solgt redaktionel og journalistisk hjælp til annoncøren Realkredit Danmark. Det skriver Anders Krab-Johansen i dag, onsdag, i sin klumme “Det sladrer chefredaktørerne om” på Børsens bagside.

Klummen og påstandene, der bringes til torvs, undrer og forarger Berlingskes chefredaktør Lisbeth Knudsen. Berlingske er nemlig ikke blevet foreholdt anklagerne, som Knudsen afviser som “udokumenteret sladder”.

——————————————

Ja man skal jo prøve at inddæmme skaden på brandet og manipulere i medierne så kunderne
    afledes fra de faktisk forhold

http://finanswatch.dk/secure/Finansnyt/article4884528.ece

Mr R

vbturbo

Jeg er da meget konkret i mit indlæg måske er det bare dig der ikke forstår det jeg
    skriver.

Anonym

Nej jeg forstår ikke hvad du skriver

Men jeg forstår godt RKD’s forretningsmodel og skrivebordsvurderinger!!! samt alle dem
    som er blevet ramt af dem.

Nogen brokker sig og resten tager de “Røven på” og så kan du fable nok så meget om “enkeltstående tilfælde” og teknikaliteter som den helt alm. låner ikke fatter en skid
    af.

Nej MR.R du er helt ude af trit med hvad der faktisk foregår!
    Men nu har du jo en rig far og sikkert ansat i RKD og har en favorabel finansering!
    Tag nu og forhold dig til alle dem som på den ene eller anden måde er røget i åger karruselen.

HJL

Hvis RD sætter vurderingen lavt øges kravet til sikkerhed….

Anonym

Helt enig.
    Fik ny rådgiver. Fra den ene dag til den anden kunne intet lade sig gøre.

Der var lagt om til omlægning af lån for at nedbringe gamle kassekreditter og slippe for høje renter, hvilket vores 1. rådgiver var med på og havde faktisk kørt sagerne i stilling.
    Desværre når vedkommende at stoppe og gå på efterløn, hvilket vi ikke blev informeret om. Da vi så kommer for at skrive det sidste under, har vi fået en ny yngre rådgiver, som er mere interesseret i at sælge forsikringer og pensionsordninger.
    Vedkommen blev ved med at krybe udenom sagens kerne og da jeg spørger om vi skal få afsluttet det projekt vi havde gang i, var meldingen at det desværre alligevel ikke kunne lade sig gøre. Dette begrundet med nye udlånsregler i Danske Bank, samt større krav til rådighedsbeløb for børnefamilier.

Har desværre først nu taget skridtet til at forsøge at skifte bank.
    Naturligvis har vi de almindelige lån. Realkredit, boliglån, billån osv. så vi håber vi kan finde en bank der er villig til at overtage vores engagement, trods den gæld der er tilbage på vores konti.

Det skal siges at vi altid har overholdt betalingerne af alle afdrag.

Men – Ja, der er mange penge at spare hvis det lykkes at skifte fra DB.

Viser 15 indlæg - 61 til 75 (af 91 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.