DANSKE BANK HAR DEN SUVERÆNT BEDSTE MOBILBANK

• This topic has 16 stemmer and 90 svar.
Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 91 i alt)
    Mr R

1) Forkert, der er intet hemmeligt over den prismodel. Desuden er den overvåget af finanstilsynet og ligger lige med andre realkreditters vurderinger. Det er et krav at man konstant prissætter sine sikkerhedder.
    2) Forkert, den rammer efter vurdering. Hvordan er det vilkårligt ?
    3) Hos RD har du prøvet ?
    4) Du har ret at der ikke er noget der forhindre RD eller andre Realkreditinsitutter i at ændre priserne andet end konkurrence.
    5) Jeg forstår simpelthen ikke hvad du skriver her.
    6) Ja prisen er ens for alle. Den afhænger af belånningsgrad.

Ovenstående gælder præcis på samme måde for alle Realkreditinstitutter og er ikke specifikt for Realkredit Danmark. Du er farvet igen.
    Til sidst, hvis du ikke kan gennemsque hvad der sker på markedet så lad dog forhelvede være med at komme med dine uoplyste kommentarer.

Anonym

Læs nu MR R

http://www.business.dk/oekonomi/risikokunder-faar-regningen-i-realkredit-danmark

Med det seneste vi har set i kontant , så er det jo præcis det der praktiseres
    Vi har jo haft diskussionen tidligere ! nu er den bare realiseret

http://www.mybanker.dk/bank/debat/vis_indlaeg.html?id=6682&debat_side=1

Og hvem er det lige af os to der ikke kan gennemskue hvad der sker!

Du har ikke sagt en skid pt. der bare tilnærmelsesvis er objektivt

Anonym

Ja men det er jo hvad man kunne forvente af dig(ikke fatte en skid)

Når nu RKD skamrider kundernes pengepung i form af prisstigninger på bidragssatserne
    hvad så med alle dem der sidder med F3 og F5 lån

Realisere kurstabet ? eller betale ved kasse 1 ?

Mr R

Vbturbo det kunne også være fordi du formulere spørgsmål nr 5 utrolig klodset.

Svar på punkt 5

Ja, folk er til dels fang i inkonverterbare flexlån. De skal betale et evt. kurstab for at indfrie deres lån.

Det du glemmer i din ensidighed er at alle realkreditselskaber har sat priserne op og vilkårne for indfrielse er de samme alle steder.

Det handler altså ikke kun om Realkredit Danmark.

Du kan brokke dig generelt og principelt over bidragsstigningerne i realkreditselskaberne. Det du dog gør er kun at fremhæve en spiller på markedet. Det fremgår som en personlig og meget uoplyst kampagne, hvor du slet ikke har de objektive briller på.

Anonym

Ja objektivitet kan jo så diskuteres.

http://www.business.dk/bolig/her-er-boliglaanets-dyre-overraskelser

Citat:
    En grim overraskelse kan ramme kunderne i Realkredit Danmark og BRF. Her opererer man nemlig med skrivebordsvurderinger af din ejendom, hvor du kan risikere at få den nedvurderet, uden der overhovedet har været en vurderingsmand ude at besigtige den. Det kan have store konsekvenser for prisen på dit lån. For hvis huset pludselig sættes til en lavere værdi, stiger din belåningsgrad, og dermed stiger din bidragssats også.

Du kan så argumentere at jeg er ensidig , men faktum er at RKD er den mest useriøse af
    alle aktørene på området ! Det er ikke bare min påstand – Det er et faktum

Mr R

Hvad får du ud af artiklen der er baggrund for at komme med den konklussion?.

Anonym

At der som nævnt rulles et standard prisfald ud på alle kunderne i RKD
    og at mange er ramt helt urimeligt og faktuelt skal bruge tid og kræfter på at forsvare
    at skrivebordsvurderingen ikke er korrekt! (Det burde jo være lige omvendt)

Og hvis RKD fastholder skrivebordsvurderingen !!! hvor kan du så gå hen og klage ?
    Det kaldes indlåsning og en ganske usmagelig fremgangsmåde , hvor kunderne reelt er sat
    helt udenfor indflydelse / rettigheder

og at går den så går den (synes RKD at mene)og tro mig Nøddebo & co er da totalt ligeglade

Selvfølgelig skal der være sikkerhed for pantet men det er der jo slet ikke tale om her

nu siger jeg også at det er ikke de sidste prisstigninger vi har set endnu
    RKD ligesom Danske Banke vil være trendsætteren hvor resten følger med!
    (og den kan vi jo så tage om 3-6 mdr. igen)

Så ret beset gælder det om at have så lav en kobling til dit RK som overhovedet muligt
    dermed har du i det mindste så en mulighed for at skifte uden det totale “Rip off” som dybest set er “profit maksimering vha. statslegaliseret humbug” indtil regulering på området er sat i kraft!.

Varer jo nok lidt endnu inden poliktikerne selv føler sig ramt på pengepungen.

Anonym

ja jeg tror du har ret

test

Upåagtet om man er ening eller uenig i om stigninger i rente og bidrag er rinelige mangler der stadig et svar om det er den der låner penge ud som bestemmer renten og værdien af pantet eller ej.

Faktisk glemmer i alle at det var Clinton regeringens indgreb for at tvinge udlån i gennem til nye vælger segmenter der bar en af årsagerne til kreditkrisen.

Skal vi ha statslige banker? Nej tak.

Anonym

Skal vi tage råd fra en der ikke kan formulere sig?? nok ikke

Anonym

Test – her er dit svar på om det er den der låner penge som bestemmer!!!

Nu ejer jeg “hypotetisk” pantet i din bolig – og jeg siger at nu til dig at din bolig er 0 kr. værd og din bidragssats fra i morgen stiger 2000% og renten til 20% fordi jeg højtidigt og egenhændigt har vurderet at pantet er forringet! specielt fordi nu synes jeg også lige at jeg skal tjene lidt på finanskrisen

(og forresten så har jeg en “infant horibillis” af en storebror som har kroniske lomme smerter pga. af hans storhedsvanvid i Irland,Finland,Stein Bagger,…. og derfor er jeg nød til at kanalisere mia. kr over til ham så han kan gøre sine venner glade “aktionærerne” – så behøver han da kun at tude over sin SIFI status og rating -;)

Rimeligt ? sagligt ? berettiget ? den lader vi lige stå

Regulering ja tak!!!

Anonym

Jeg tror nu mange efterhånden har forstået, at Danske Bank er ude på at plukke de danske kunder til skindet. Normen synes jo at være, at man indgår låneaftalen ud fra et sæt af forudsætninger og standardberegninger, mens forudsætningerne er nogle ganske andre efter blot 1-2 år.

Ændringerne er vel at mærke kommet til i en tid, hvor bankernes finansieringsomkostninger (modsat af hvad de siger) er faldet.

Det er korrekt at alle realkreditinstitutter har hævet bidragssatserne, men når jeg sammenligner Realkredit Danmarks prisblad med Totalkredits prisblad, så er det billede jeg får, at RD har været noget mere agressiv med priserne på de mest populære lån.

Variabelt forrentet lån uden afdrag, Realkredit Danmark
    0-40%: 0,40%
    40-60%: 0,95%
    60-80%: 1,4752%

Variabelt forrentet lån uden afdrag, Totalkredit:
    0-40%: 0,45%
    40-60%: 0,85%
    60-80%: 1,10%

Når RD så samtidig nedvurderer boligerne til 15-20% under markedsværdi så scorer åger- og rentestigningsbanken kassen på kundernes bidrag.

Anonym

GP

Det er jo kun hvis du optager et nyt lån at det forholder sig sådan.
    Hvis du læser forbrugerrådets granskning af pris fastsættelsen som Realkreditrådet kommenterer på , så vil majoriten af alle kunder ligge i 60-80% intervallet + boliglån

Ergo iflg. artiklen så hænger alle jo fast i 1,4752% i RKD da bidragssaten jo ligger fast
    dog kan den stige ,men tilsyneladende ikke falde.

Så hvis du starter i højeste bidragssats så følger den sats i hele løbetiden medmindre
    du laver en regulær omlægning (hvilket jo udløser kassen til RKD i omkostninger)

Fandme en smart forretningsmodel! og så har vi ikke set alle de andre tekniske krumspring endnu.(ingen kan længere gennemskue hvad RKD har gang i udover det koster kassen!)

Agressiv prisudvikling ja!
    men som artiklen også slutter med at sige “Man skal vist være ansat i realkreditsektoren for at finde det logisk “

Anonym

dvs

Citat:
    Det nuværende system betyder, at kunde A, som låner 80 pct. af sin boligs værdi, men vælger at afdrage hurtigt over 10 år, bliver ved med at betale samme, høje bidrag i samtlige 10 år. Det står i skærende kontrast til kunde B, som kun har brug for at låne 40 pct. af boligens værdi, som afdrages over 30 år. Han nøjes med at betale en meget lavere bidragssats – også i de år, hvor han har en højere belåningsgrad end kunde A.

——————

At når kunde A når ned i eks.vis 0-40% intervallet så er bidragssaten stadigvæk 1,4752% i RKD minus reduktion i kursskæring (allernådigst)

Citat: Mr R
    Det er et krav at man konstant prissætter sine sikkerhedder

Risiko kunde – ja goddag mand

test

vbturbo, sprøgsmålet var så hvordan? hvis ikke det er dem der låner pengede ud der bestemmer vilkårne hvor vil du så få penge at lån ud fra?

totalkredit udviling er vel et eksmeple på at konkurance på markedet faktisk virker eller?

http://www.totalkredit.dk/page?action=page&pageId=280&js=t

så tør øjne

Viser 15 indlæg - 31 til 45 (af 91 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.