DANSKE BANK HAR DEN SUVERÆNT BEDSTE MOBILBANK

• This topic has 16 stemmer and 90 svar.
Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 91 i alt)
    Anonym

Lad nu være med at fremsætte bevidste løgne om Nordea, Test.

Du siger jo selv, at ingen bank er bedst over et helt livsforløb. Det udsagn er jeg ikke uenig i. Især når man går fra at være låntager til at være opsparer, så ændres valget – og her må man blot konstatere, at både Danske Bank og Nordea er håbløst ukonkurrencedygtige på indlån!

Men din påstand om at Nordea heletiden rykker folk rundt mellem Fordel+, Fordel og Basiskundestatus er er åbenlyst urimelig.

Eneste grund til kategoriskifte vil være, at engamgenetet falder under 250.000 kr.’s grænsen.

Så længe man har sit realkreidtlån i Nordea Realkreidt, så skal der immervæk meget til før huset til 2.000.000 – 3.000.000 kr. er afdraget ned til 250.000 kr. Derfor er truslen om at ryge ud af Fordel+ status ikke reel for de kunder, der fra start vælger Nordea.

For kunder, der som mig er startet uheldigt ud og er landet i en åger- og rentestigningsbank, som Danske Bank, er situationen en anden. Det er alt for dyrt at flytte realkreditlånet fra Realkredit Danmark til Nordeakredit, og derfor bliver engagementet med Nordea Kredit for lille til at opnå Fordel+ status. Nordea er således ikke en mulighed for mig.
    Men igen, starter man fra bunden med et boligkøb, så er kombinationen Nordea Kredit til realkreditfinansiering + Nordea Prioritetboligkøb til 80+ finansiering klart at foretrække frem for det Danske Bank kan tilbyde.

Hvad angår mobilbanken så har jeg aldrig påstået at mine indlæg er andet end et partsindlæg. Og jeg er som sagt ikke imponeret!

Anonym

Er andelsboligkunde i DB, men er på vej til at skifte. Er enig i at DBs mobilbank (og Netbank) faktisk er ganske god. Det er så 1 grund til at blive.

Ydelsen på mit andelsboliglån er til gengæld steget fra de 6.6% jeg optog det til for 3 år siden til 10.1%. Det betyder altså en stigning i ydelsen på 30.000 kr. om året. Så jeg har én god grund til at blive i DB og 30000 rigtig gode grunde til at forlade banken så hurtigt som muligt. Det er et ret simpelt regnestykke for mig at se.

thsv

Løgn og latin!

Alle fordel+kunder hos Nordea opnår samme rente!

Modsat i DB, hvor selv solide kunder med ejendom værd ca. 3 millioner og behov for lån på under 1 million ikke kan få en ordentlig rente, uden at der skal sælges forsikring og pension til dem. Dette krav bliver du ikke mødt af i Nordea.

Jeg har endnu ikke hørt om folk, der er fordel+kunder og som har en højere rente end de andre fordel+kunder. Jeg har selv oplevet en stigning i tillægget på prioritetskontoen, ligesom kassekreditten jo er steget voldsomt i rente, men DBs 24/7 er jo tilsyneladende steget endnu mere.

test

Thsv godt nok et jeg ordblind men måske skulle du sammen med gp lære at læse.

Hvor skriver jeg at fordels kunder ikke har samme rente? Jeg skriver at antagelsen om gps rente er basseret på at han kan opnå den bedste e.g. Laveste rente ved Nordea. Intet mindre eller mere. Nordea er sikkert heller ikke begejstre for folk der er nød til finansiere deres køb med kviklån og hvem siger at gp kan blive fordel plus kunde?

Gp du fremture med at “skrive mig ord i munden” læs nu hvad jeg skriver og ikke hvad du gerne vil ha jeg skriver. Kan du ikke læse?

Anonym

Citat:
    hvad er en mobilbank og hvorfor har man brug for sådan en?

Helt enig og kunne da heller ikke være ligeglad med en mobilbank (pengene ud af vinduet)
    men hvad kunderne betaler jo(Det skal de – hvem ellers).

HalliHallo:
    Quicklånsselskabet “Danske Bank” skulle hellere være mere fokuseret på at forlade DK
    end at gå efter en høj ranking på en mobil platform.

Banken har jo for længe siden fuldstændigt misforstået noget så simpelt som hvad basal bank forretning er for noget og hvad der faktisk udgør en forretning (nemlig kunder)

thsv:
    Nordea er også alt for dyr – en bank jeg er gået udenom for længe siden
    Rente / Forretninger afspejler ikke priserne dvs. deres princip er : rente risiko

GP.

8800 kr. i omkostninger for at skifte RKD ud med TotalKredit

Ny bidragssats på F1 0,65% imod RKD’s 1,25% hvilket giver mig en årlig besparelse på
    22.000 kr

5 % på boliglån kassekreditten (600.000 kr.)
    8 % på alm. kassekredit (men hvem bruger sådan en)

0 gebyr på kreditkort , transaktioner , netbank , mobil bank, etc…
    så gebyrfri hverdag kan andre banker til enhver tid matche både Nordea og Quicklånsselskabet

Handelsplatforme , ja prøv den nye fra Erik Damsgård npforex er vist i den billige ende
    og langt mere enkel og sofistikeret

Så der er da banker som ikke er helt med på ågertrippet.

test:
    Du har åbenlyst forhandlet dygtigt med et Quiklånsselskab og sidder komfortabelt
    Dog må du snart se i øjnene at Quiklånsselskabet lukker da de kunder der er tilbage vil
    være så tabsgivende at det ikke længere er en option for Quiklånsselskabet at drive bank i DK.

Konklusion:
    Holde sig væk fra de 2 største banker (indlåsningstrippet får jo stadigvæk fuld skrue)
    Mellem store og mindre banker alt i alt er langt mere konkurrence dygtige og forhandligsvillige ifht. rente = risiko

Forstået hvad deres kerne forretning egenligt er – nemmelig kunderne
    praktisere god kreditgivning og låne penge.

Før eller siden så rammer regulerings-smækket og vi får gjort op med snylteriet
    og stoppet cirkus realkredit

HalliHallo
    Danske Mobil bank , var det en vits ?

Anonym

Ja løb -:) der findes stadigvæk et par seriøse banker

Danske Banke er landsskadelig og du kan sammenligne det med et quicklånsselskab
    Så forlad den synkende skude og stik 30.000 kr. ned i lommen “on top”

Det har aldrig været mere profitabelt og finde en anden bank end Danske banke

Anonym

Så enkelt er det desværre ikke VBturbo.

Det kan godt være selve omkostningerne til en låneomlægning ligger omkring 9.000 kr., men derudover så skal der ved skift realiseres et ikke fradragsberettiget kurstab på F5 lånet på 76.000 kr.

Bliver vi derimod i Realkredit Danmark, så er tabet derimod indregnet i den fradragsberettigede rente, hvorved vi sparer ca. 25.000 i skat.

Så F5 lånet(og andre kontantlån) er med andre ord endnu en smart metode til at stavnsbinde kunderne.

Anonym

GP.

Det er ikke gratis at løbe fra Realkredit Danmark, sidder også med et F5 lån ved dem, dog tror jeg jeg skifter til Brf eller Totalkredit når det kan lade sig gøre.

Mr R

Så skift endelig ikke til BRF Økonomisk, de har de dårligst kurser i Danmark.

Anonym

GP

Ja Danske Bank har virkelig forstået det med at indlåse kunderne og plyndre dem mest
    muligt da jo er tæske dyrt at komme ud knibtangsmanøvren.

Politikerne burde jo for lang tid siden have indset (den gang bankerne fik lov at købe RK)
    at kunderne skulle have haft en kattelem ifht. at kunne flytte deres lån

Ja jeg er jo i en så favorabel situation at have et F1 Eurolån som jeg til enhver tid kan komme ud af og trække kurstabetfra i skat , nu venter jeg bare til 31/12 og så er det jo til kurs 100

Som med kunderne i Quicklånsselskabet der siver i en støt stigende takt så vil vi se
    det samme ske i RKD ,Kunderne inklusive dig og økonomisk vil jo huske den her indlåsningslussing og utroværdige skrivebordsvurdering i al fremtid.

RKD har dermed tiden imod sig når kunderne en efter en er kommet fri af stavnsbåndet
    og så er de jo skredet forever.

Ganske usmageligt det RK specielt RKD har gang i! Det her giver jo kun endnu mere incitament til de 1 årrige obl. lån – kunderne i Quicklånsselskabet tør jo ikke låne
    penge så min analyse vil være at det samme vil gøre sig gældende i RKD – kunderne vil/tør jo ikke risikere at ryge i gebyr/ågertrippet.

RKD og Danske Bank har en opsparet massiv indtægts nedgang som kun venter på at blive realiseret – Ejvind “infant horribilis” og Nøddebo er jo så åbenlyst intelligensbefriede som kun endnu engang er en illustration på inkompetent ledelse så det klodser

Anonym

Økonomisk

Det er helt bestemt en overvejelse værd – vi har langt fra set de sidste stigninger og
    pris plat i RKD.

Der er kun endnu mere ondt i vente – nu når skeletterne vælter ud af skabet ifht. Basel
    III som Danske Bank tilsyneladende frygter.

Dermed vil der formodenligt væltes endnu flere omkostninger over på kunderne (gebyrer)

BRF har dårlige kurser , men “siger” at de er til at forhandle med så synes da du skulle
    lade det komme an på en prøve (Valgte selv TotalKredit)

Anonym

Tak MR.

På et Obl. 3% 30 år Brf kurs 95,37. Samme lån i Rd kurs 95,63. Der er dårlige kurser lige nu. De bliver stabiliseret lige efter årsskiftet, det plejer de.

Til VBTURBO
    Tror du de skruer bissen yderligere på? Rd kan da ikke blive ved med biddragsstigninger?
    Det hjælper formentlig at Kåre Quist fra kontant har haft dem i ørerne.

Mr R

Well det som kære Vbturbo glemmer i hans alt overskyggende had til Danske Bank er at nævne er at alle realkreditinstitutterne har hævet bidraget. Det kommer an på hvad for et lån og hvor i belåningsgraden man ligger hvad for et realkredit institut der er billigst.

Desuden er der også andre faktore som kurser der er vigtige at kigge på.

Det er slet ikke så sort hvidt, som det hoved gerne vil havde det til at være.

Anonym

http://finanswatch.dk/

Selv om man afdrager og afdrager på sin realkreditgæld og kommer ned i en lavere priskategori, bliver real- kreditten ved med at opkræve den oprindelige, høje bidragssats.

Forestil dig, at du betaler kassen for en indboforsikring, fordi du har værdier for op mod 5 mio. kr. i din lejlighed. Du vælger at skille dig af med alle Louis Vuitton-taskerne, PK31-lædersofaen, Super-Ellipse-spisebordet og de mange Kvium-malerier og har nu kun indbo til en værdi af 500.000 kr. Den ellers venlige forsikringsagent i forsikringsselskabet er dog kold: Du skal stadig betale samme præmie, som da du havde værdier for 5 mio. kr. – sådan er reglerne bare.

De fleste kan nok blive enige om, at det er en urimelig opførsel fra forsikringsselskabet. Og heldigvis er de ikke så urimelige i virkeligheden, men det er realkreditinstitutterne til gengæld. De bliver nemlig ved med at opkræve samme, høje bidragssats, selvom om kunderne nedbringer deres gæld.

Forbrugerrådet kritiserer realkreditinstitutternes prispolitik.

Nej fra realkreditten

»De burde selvfølgelig automatisk sænke bidragssatsen, efterhånden som gælden bliver nedbragt og udgør en mindre del af boligens værdi. Det ville være god kundeservice,« siger Morten Bruun Pedersen, seniorøkonom i Forbrugerrådet.

Men det er realkreditinstitutterne ikke meget for.

»Det har altid været sådan, at bidragssatsen afspejler den risiko, som realkreditinstituttet påtager sig, når lånet bliver udstedt. På dette tidspunkt bliver bidragssatsen låst fast,« siger Karsten Beltoft, direktør i Realkreditforeningen.

Låst fast? Men den er da steget flere gange på det seneste?

»Nu kan man jo ikke se 10, 20 eller 30 år ind i fremtiden. På det seneste har vi befundet os i en langvarig krise, som har gjort det nødvendigt at ændre lidt på bidragssatsen i opadgående retning. Men det sker sjældent på langt sigt,« siger Karsten Beltoft.

Sjældent? Realkredit Danmark har eksempelvis hævet den tre gange på godt et år?

»Ja, men vi er altså også inde i en speciel situation med den langvarige finanskrise.«

Men er det rimeligt, at I så ikke sænker bidragssatsen, efterhånden som man afdrager på gælden?

»Det er den måde, man historisk har valgt at gøre det på – altså låse bidragssatsen fast, når man optager lånet. Man sætter jo heller ikke bidragssatsen op, når det modsatte sker – altså lånet udgør en større del af den samlede værdi eksempelvis som følge af faldende boligpriser.«

Er det ikke netop, hvad realkreditinstitutterne er i fuld gang med?

»Jo, men det er på det overordnede niveau – og ikke over for hver enkelt boligejer. Man kan betragte den nuværende sats som en slags gennemsnitssats over lånets løbetid. Hvis den skal sænkes, efterhånden som der afdrages, bliver udgangspunktet nok en højere bidragssats.«

Hvorfor? Realkreditinstitutterne siger, at de sætter bidragssatsen, så den afspejler omkostningerne, men de bliver vel ikke større af, at bidragssatsen sænkes, når gælden mindskes?

»Det kan du sige, men praksis er en anden. Jeg vil dog ikke afvise, at det vinder indpas at gøre, som du her skitserer. Realkredit Danmark har allerede åbnet lidt på låget ved at nedsætte tillægget for afdragsfrihed, når kunder kommer under en belåningsgrænse på 60 pct.«

Det nuværende system betyder, at kunde A, som låner 80 pct. af sin boligs værdi, men vælger at afdrage hurtigt over 10 år, bliver ved med at betale samme, høje bidrag i samtlige 10 år. Det står i skærende kontrast til kunde B, som kun har brug for at låne 40 pct. af boligens værdi, som afdrages over 30 år. Han nøjes med at betale en meget lavere bidragssats – også i de år, hvor han har en højere belåningsgrad end kunde A.

Man skal vist være ansat i realkreditsektoren for at finde det logisk

Anonym

Nej MR intet er sort og hvidt

1)RKD har jo fået en ny hemmelig intern prissætningsmodel som kunderne ikke må se
    2)RKD har rullet et nyt standard prisfald ud ,som rammer fuldstændigt vilkårligt
    3)Hvor kan du klage over RKD’s skrivebordsvurdering ?
    4)Intet hindrer RKD i yderligere prisstigninger og anden manipulation
    5)Hvor kundernes udgang af feks. RKD hvis man nu ikke lige lyst til at være med på
    gebyrtrippet – altså uden det koster kassen ?
    6)i flg.ovenstående så hænger du jo fast i prisklassen uanset hvad!

men MR. ævl bare videre – ingen kan længere gennemskue hvad RKD har gang i udover det koster kassen!

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 91 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.