DANSKE BANK HAR DEN SUVERÆNT BEDSTE MOBILBANK

Forside Fora Privatøkonomi DANSKE BANK HAR DEN SUVERÆNT BEDSTE MOBILBANK

• This topic has 16 stemmer and 90 svar.
Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 91 i alt)
  • HalliHallo
    Forfatter
    HalliHallo

SE venligst her:

http://epn.dk/teknologi2/tele/article4878837.ece

Der har været uendelig meget kritik af Danske Bank herinde i den senere tid, men syntes lige at jeg ville gøre opmærksom på at de trods alt har den suverænt bedste mobilbank og for den sags skyld også netbank.

Nordeas mobil- og netbank er til sammenligning ikke en skid værd. Jeg har prøvet deres systemer, og det minder om noget oldnordisk møg fra Unibanks (som i øvrigt var lige ved at gå rabundus) tid, det burde de kunne gøre bedre, men det kan de tilsyneladende ikke iflg. deres kunder.

Anonym

Hvad nytter det at de har en god mobilbank, når man bliver flået og får elendig kundeservice på alle andre områder.

Her er hvad en kunde skriver på Trustpilot:

Løgnagtige, inkompetente, koldblodige

Danske Bank lyver dig direkte op i ansigtet for at få dig som kunde og snyder dig ved at tilføje klausuler som giver dem guddommelig rettigheder fremadrettet. Når de så har tjent tykt på dig, kasserer de dig som brugt lort og gider ikke hjælpe dig selvom du har været trofast kunde!

Jeg skiftede til Danske Bank fordi min tidligere kæreste havde dem som bank. Forudsætningen var at jeg kunne overføre de favorable vilkår fra nuværende bank. Dette lovede de højt og helligt ved mødet og på papiret så det fint ud. Da jeg 4 år senere undrede mig over at renterne var steget SÅ radikalt meget, henviste de til vilkårene hvori de havde formuleret sig således at det kunne tolkes på begge måder mht. fast rentesats. De var IKKE til at hugge eller stikke i..
    Senere hen, oprettede jeg erhvervskonto og fra dag 1 har de har haft rod i papirerne.
    Min bankrådgiver er ikke til at få fat på, men jeg henvises ved hver henvendelse til “hans team”..
    Når jeg endelig har brug for dem, ifm. salg af hus, viser de sand kulør og nægter pure at hjælpe, hvilket tvinger een fra at være en prioritetskunde med evigt plus på kontoen, til en forgældet slået mand.

Det BEDSTE jeg nogensinde har gjort, var at skifte bank!!!

ALLE burde flygte fra Danske Bank!! Alle deres lorte medarbejdere som nulstiller og sidestiller mennesker (deres indtjeningsgrundlag) til uværdige kunde og binder dem med konstante forringelser af vilkår.

Jeg kunne håbe at de selv kommer til at sidde i saksen, ligesom jeg gjorde og finder ud af de INGEN hjælp kan få!!

Anonym

I øvrigt mener jeg mobilbanken i bedste fald er middelmådig, så hvis Danske Banks mobilbank skulle være det bedste på markedet, så står det godt nok skidt til rundt omkring. Særlig værdipapiroversigten i mobilbanken synes jeg lader meget tilbage at ønske.

Og hvad værre er, så har de overført mobildesignets store skrifttyper til den almindelige netbank. Mens det fungerer fint i mobilbanken, så ser det frygteligt ud i den almindelige netbank. Derudover er det nu umuligt at kopiere transaktionsdata direkte over i excel.

Hvis man bruger udtræksfunktionen, så får man det ud i et et excelformat, som ikke umiddelbart kan viderekopieres og bearbejdes. Jeg synes simpelthen ikke det er godt nok.

I øvrigt er det IBM der udvikler og drifter både Nordes og Danske Banks netbanker, så tingene vil ganske naturligt konvergere mod hinanden.

Anonym

GP:

Kan du ikke lave din egen hjemmeside/debatside, hvor du sviner Danske Bank, for er godt træt af at læse om dit sure korstog herinde.
    Der er tale om en debatside, og lad nu debatten blive saglig, til gavn for dem der har brug for råd.

Vi har fattet, at du ikke kan lide Danske Bank, i modsætning til tidligere, så giv op!

TAK!

Anonym

Bliv ved GP det er så DANSK’t det du gør!!!

Anonym

hvad er en mobilbank og hvorfor har man brug for sådan en?

DANSK’t ?!?!?!!!1one

thsv

Hurra, DB har en god mobilbank, så er en rente på over 10% på et andelsboliglån jo helt i orden!

HalliHallo, kan du ikke fokusere på den totale pris det koster at være kunde i en bank for en person med moderate forhandlingsevner?

Hint: I Nordea for alle andelskøbere til mindst 250.000 kr samme rente, mens man skal være en dælens god forhandler for at opnå 7% eller lavere i DB.
    Hos Nordea er renten 6,35%, hos DB er intervallet 6,1-11,6%.

test

Nu har vi vist rigeligt tråde Thsv hvor du og gp kan svine danske bank til og debattører der forsøger at bidrage med lidt mere objektive syns punkter.

Lad as lige tá lidt fakta om dansk bank og Nordea.

Ja beggesteder er renten steget.
    At sammenligne fordels plus renter fra Nordea med hele rentespædet i danske bank er ikke fair.
    Der findes tilfredse danske bank kunder både her i forummer og på trust pilot. Faktisk liger danse bank på 6 og Nordea på 6,2
    Der findes utilfredse Nordea kunder både her på forummet trust pilot.
    Når man se i Nordeas og dansk bank gebyr og rente oversigt er der intet belæg for påstanden om at danske bank altid er dyrest og det for alle,
    Danske bank har rentfaktisk en god mobil bank der er vurderet som den bedste.

Det mest groteske for din og gp indstilling til debat det indlæg fra hvad der senere viser sig at være en utilfreds Nordea kunde.

Gebyr fri hverdag opnås faktisk letter i danske bank ind i Nordea hvor man skal være fordels plus kunde for at det samme.

Men som sagt er det spil af tid at diskutere med dig Thsv og gp. Det eneste man opnår er at blive svinet til. Jeg objektivitet har i helt tydeligt mistet og det eneste i kan er åbenbart at svine folk der har en mere objektiv tilgang til.

Som jeg altid har sagt ogå før mit seneste bank skift findes der ingen bank der til alle tider er den rigtige for nogen kunde. Derfor skifter man bank i takt med at ens behov og bankens udbud ændres. Derfor skal man da også grundigt overveje hvor meget fordel man opnår ved f.eks. en hel kunde strategi

Anonym

Ja, men renten er ikke steget lige meget begge steder.

Da vi hjemtog boliglånet fik vi en rente i Danske Bank, som stod næsten lige med Nordeas Prioritet Boligkøb. Forskellen, som jeg mener var 0,30%, var til at leve med.

I dag ville vores rente (hvis jeg ikke havde brokket mig to gange) være steget til 8,75% mens Nordea Prioritet Boligkøb i dag er steget til 6,70%. Det giver nu en renteforskel på 2,05%. En så stor renteforskel løber trods alt op i langt mere end de par håndører, der måske, måske ikke kan spares på gebyrer. Og renteforskellen kan på ingen måde retfærdiggøres af at der angiveligt skulle være en god mobilbank!

Jeg må igen fastholde, at hele forudsætningen for at, vi lod Danske Bank finansiere boligen frem for Nordea var, at Danske Bank kunne leve varen til samme næsten pris som Nordea (som vi på daværende tidspunkt betragtede som et af de billigste alternativer). Det indvilligede Danske Bank i, men løb i den grad fra løftet.

Derfor har jeg intet til overs for den løftebruds- og rentestigningsbank, som nu Kolding og tidligere Straarup, driver!!!

thsv

Jeg syntes såmænd, det er fair nok, da DB kun tilbyder de laveste renter til folk, som har deres pension og forsikring hos dem.
    Hos Nordea bliver automatisk fordel+kunde som boligejer, blot man accepterer at være lønkunde hos dem.
    DB kunne kun tilbyde os en ringere rente end Eik bank, da vi skulle skifte for et par år siden, mens Nordeas tilbud var en hel procent lavere. Man kan jo ikke bare flytte sin pension fra det selskab som ens firma samarbejder med.

Jeg støtter Nordeas princip om gennemsigtighed, som giver ens renter til kunder med ca. samme vilkår, lidt ligesom dengang med Skandiabanken, ikke sandt?

Er til gengæld yderst utilfreds med en rentesats på over 10% på kassekredit og manglende muligheder for opsparingskonti med god rente, hvis man ikke har pant i ejer/andelsbolig at modregne i.
    På en skala fra 1 til 10 vil jeg vurdere Nordea til 7, mens DB står til 3 med pil nedad.

test

jeg fik tilbudt den laveste rente hos danske bank uden at ha hverken mine forsikringer eller min pension hos dem så den antagelse er slet og ret forkert.

De to af mine pensioner der indbetales på er hos PFA. Min forsikringer er via min kone hos lærestanden.

så igen igen for noget der minder om en objektiv vurdering bør du stille de to spænd op, men så er man jo bare en, hvad er det nu THSV du kalder mig?

Som tidligere skrevet fik jeg også første gange jeg genoverveje en boligprioritet efter EIK det bedste tilbud fra Nordea men godt jeg ikke to det så havde jeg i dag skulle betale flytteomkostninger igen da danske bank jo senere har holdt deres rentespænd mens nordea har hævet det betragteligt

Det er meget muligt at du vil vurdere danske bank og nordea sådan udfra din økonomi, men din vurdering er ikke objektiv eller bygget på fakta!

nu har jeg lidt for sjov skyld kørt Nordeas tester igennem og faktisk kan man tilsyneladende “måske bliver” fordelsplus kunden helt uanset hvad man svare. Det er ikke seriøst.

Anonym

Priserne på en kassekredit er høje, men dog relativt ens for de lidt større banker.

Danske Bank 24-7: 10,45%
    Nordea: 10,25%
    Handelsbanken 9,25% – 17,25%
    Jyske Bank 9,25% – 16,25%
    Sydbank: 8,75% – 16,25%
    Arbejdernes Landsbank 8,25% – 11,25%

Mon ikke at de fleste “sikre kunder” p.t. opnår en kassekreditrente mellem 9-11% i alle større banker, men for de fleste er kassekreditrenten heller ikke det der for de fleste bør afgøre bankvalget, for kassekreditter er noget man som udgangspunkt ikke bør trække ret meget på.

Anonym

Test, de vilkår man fik tilbudt i 2010 og 2011 er ikke længere de samme som de vilkår vi nu får tilbudt ved indgangen til 2013.

Danske Bank er slet og ret i panik over udsigten til de stramme Basel III kapitaldækningsregler, og det afspejler sig i den grad i vilkårene.

At du for blot 2 år siden fik tilbudt en prioritetslånerente på 1,7% mens intervallet i dag er hævet til 2,95% – 4,90% siger alt om de kæmpe forandringer der har været. Meget få kunder får i dag tilbudt variable prioritslånerenter under 3,5% og dette er langt dyrere end F1-F3 lånene, som har effektive årlige lånerenter på 1,47-1,78%.

Prioritetslån er ikke længere et godt alternativ til flexlån og det ændrer altså de parametre man som kunde skal basere sit bankvalg på en hel del.

test

GP din antagelse om rente stigningen i Danske bank i forhold til nordea er bygget på en antagelse om at du ville kunne opnår den laveste rente i Nordea.

Jeg kender flere eksempler på at nordea har rykket folk op i rentespændet helt lige som danske bank gør faktisk er der her på forummet også skrevet en historie om en der mistede sin fordels plus status fordi gælden faldt.

Igen er der her ikke tale om en vurdering der kan bruges til ret meget.

Det eneste der kan gøre er at vurdere om andre banker giver dig et tilbud der er så meget bedre ind danske bank så at det kan betale sig at flytte.

hvad jeg lavet min boligprioritet i nordea ville jeg såvidt jeg kan forstå nordeas prisliste og politik ha betalt 3,9% idag mod (1,9-0,2)%. Og nej GP jeg lyver ikke det gør jeg aldrig, det er slet og ret for vanskeligt at hitte rede i.

Så lige så klart som mit valg om at blive i danske bank er dit valg måske at flytte så du kan få testet din antagelse af at andre kan give dig en billigere finaciering.

MEN sving det ikke op til en objektiv vurderinge af dansek bank for DET er det ikke GP.

I øvrigt er jeg helt ening i Halihalos artikel. Danske bank har den bedste mobil bank. Hvilken værdi det giver er så igen helt subjejktivt men jeg synes det er fedt at danske bank har så gode IT værktøjer og det var helt klart en del af min grund til at vælge dem som bank.

test

PS suma summarum som jeg har skrevet tidligere er det f.eks. en del af mindst en stor dansk virksomheds strategi at reducere deres afhængighed af bankerne. De fastforentede lån er en saga blot så måske skulle flere forbruger følge en mere konservativ strategi så også vi reducere vores afhængighed af bankerne. ? Som min lære i erhversret kaldte køb på afbetaling at købe på afbedrag.

PPS ja 1,7% idag beregnet som 1,9-0,2

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 91 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.