Afvikling af banklån

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93287
    AnonymForfatter

    Jeg har forespurgt min bank om der er en fordel ved at nedbringe mit banklån i forbidelse med udbetaling af kapitalpension, hvor skatten kun udgør 37% i 2013.
    Og banken svarer:

    “Det kan ikke betale sig, hvis man kigger tilbage og ser på at lav risiko med horisont på over 3 år har givet et afkast på ca. 6 % efter skat. Da du betaler 2,95 % på dit lån i dag kan det ikke betale sig".

    Er det en fair og sansynlig rådgivning ?

    Med venlig hilsen
    Plus

    #189260
    thsvForfatter

    Hvad er højest?
    2,95 eller 6%?
    Ud fra de få oplysninger du giver, ville jeg også svare som banken gør!

    #189274
    AnonymForfatter

    Så er det jo fantastisk, næsten ren gavebod at låne mig til sådan en lille rente når de ellers kan tjene det dobbelte på anden måde.

    Dagspressen skriver for tiden meget om bankernes grådidhed, så derfor er jeg lidt skeptisk.

    #189354
    thsvForfatter

    Det er typisk for lån med dårligere sikkerhed end dit lån, som med den oplyste rentesats næsten kun kan være et prioritetslån med pant i ejerbolig under 80%.

    Hos DB er renter på andelsboliglån set over 10%, ligesom mange betaler 15% i rente på forbrugslån nu om dage.

    Swedbank har f.eks. lukket for nye kunder til andelsboliger, da deres lån til under 5% er markedsførende, og de ikke er gearet til de mange nye kunder.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.