Skift af bank: Andelsbolig lån

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93274
    AnonymForfatter

    Jeg skriver herinde for at høre jeres mening samt at høre fra jeres erfaringer.
    Der er sådan at kæresten og jeg, har i dag et andels lån i Nordea, vi blev for kort tid siden kontaktet af Danske Bank, som mente de kunne give os en bedre rente. Vi sagde ja tak til et møde, og blev mødt af god service i Danske bank (stik imod hvad vi har hørt rundt omkring), de kunne tilbyde os en rente på 5.7% på vores andels lån. Vi har så siden kontaktet Nordea for at høre om de kunne matche op, da vi der giver 6.35% i rente De sagde at de ikke kan røre ved rente?
    Danske bank tilbød at vi ville få flyttet alt kvit og frit, dog selv betale tinglysning afgiften (1400kr).
    Danske bank rådgiveren sagde at vi havde et godt kort på hånden da de havde vurderet vores lejlighed til over en million, og vi skylder under en halv million i vores lejlighed.
    Vi går derfor og tvivler over om Danske bank bare hæver renten lige så snart at vi er kommet ind eller om vi rent faktisk heldige?
    Det skal lige siges at vi er studerende og har derfor ikke en ret stor indtægt så det er ikke ret mange banker der ville låne til os.
    Er der nogle af jer der har oplevet lignende eller har erfaring omkring noget af det ?

    #189080
    thsvForfatter

    jeg ville være bekymret, meget bekymret over et skifte til Danske Bank, og det til en rente, som er under deres gældende mindsterente.
    Normal rente på andelslån er 6,1-11,6% i Danske Bank, og der har været mange historier om høje renter hos DB på det seneste.
    AL er ca. samme rentesats, som I er blevet tilbudt og Swedbank er noget billigere, prøv evt. dem istedet for.

    #189082
    AnonymForfatter

    Har haft snakket med Swedbank. De låner ikke til studerende. Har været rundt omkring, de eneste der har ville låne er de “store banker".

    #189092
    AnonymForfatter

    Der går ikke ret lang tid før i bliver justeret ind på standardvilkår igen. Når det er sket kan i enten tie og tåle eller betale flytteomkostninger igen igen. Jeg har mærket konvergens mod standardvilkår på egen krop i danske bank. Billig rente i købssituationen, og der efter begynder rentestigningshelvedet!

    #189094
    testForfatter

    jeg har ikke fortrudt mit skift til danske bank. alle aftaler er blevet overholdt til punkt og prikke.

    du skal bare undlade at ta kvivk lån.

    #189098
    HalliHalloForfatter

    Danske Bank er den næstbedste bank efter Finansbanken.

    Hvis man vil være helt sikker på at banken ikke dagen efter hæver renten, så få det dog føjet ind i lånedokumentet. Hvor svært kan det være………

    Men som sagt kan jeg varmt anbefale både Finansbanken og Danske Bank, idet der – efter min opfattelse – ikke findes bedre banker.

    Nu håber jeg bare at den helt vanvittige og ørkesløse kritik af Danske Bank fra generalens, alias vrturbo, side må forstumme, idet det ikke er sjovt længere at læse gentagelse på gentagelse.

    #189102
    AnonymForfatter

    Held og lykke med at få indskrevet, at renten er bundet op på Nationalbankens udlånsrente uanset hvad der sker i verden omkring.

    Det er jo lige præcis det Danske Bank og andre banker ikke vil. Man gjorde det på de gamle prioritetslån, som nu er direkte tabsgivende. Det har man lært af, og derfor har man indsat en mussefældsklausul i lånekontrakten.

    Dermed forbeholder Danske Bank sig retten til at ændre priser, hvis markedssituationen ændrer sig – og det er som bekendt elastik i metermål.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.