Hvor investerer jeg bedst pengene i mit holdingselskab med lav risiko?

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93270
    AnonymForfatter

    Jeg har i mit holdingselskab ca. 375.000 stående. Min bank giver ikke noget særligt i rente. Er der nogen der kan hjælpe med forslag til, hvor jeg får forrentet mine penge bedst med en lille risiko. Min tidshorisont er ca. 1 – 2 år.

    På forhånd tak.

    #189020
    grgForfatter
    #189042
    AnonymForfatter

    nå du siger lille risiko så er det nok bedst med en opsparings konto. Specielt med så kort tidshorisont. Hvis den var længere så kunne du overveje stats obligationer

    #189044
    AnonymForfatter

    Tak for svar.

    Har du nogen ide om hvad man kan forvente i rente på statsobligationer? Hvor lang skal tidshorisonten være for at det kan betale sig?

    #189046
    AnonymForfatter

    Så vidt jeg ved så skal man op på 4+ år før det et godt at købe obligationer da der er vise handelomkostninger derved og de skal tjene hjem igen. Jeg vil gætte på at de kan købes igennem din netbank. Risikoen ved stats obligationer er dog lidt større en opsparings konto da du ikke kan få dine penge igen hvis staten går nedenom. Så hold dig væk fra græske statsobligationer men tyske og danske skulle være OK at købe.
    Sidste gang jeg undersøgte det var der ca .3% renteforskel på danske statsobligationer og FIH bankens renter. Men de er blevet sat ned siden

    #189048
    grgForfatter

    @beer

    Må være lang tid siden du sidst har set på renten på statsobligationer.

    Effekttiv rente på 12 årige statsobligaioner (7% 2024) er 1,41%

    Kommer vi ned på kortere løbetid er det “endnu værre" – eksempelvis 2,5% 2016 – her er den effektive rente 0,24%

    Ovenstående er endvidere uden der tages højde for handelsomkostninger.

    #189050
    HalliHalloForfatter

    Hvad siger din bank eller revisor til dine muligheder?

    I øvrigt kan man selvsagt ikke få nogen særlig god forrentning, hvis man slet ikke tør løbe nogen risiko. I værste fald skal man snart til at betale for at sætte sine penge i banken, der er allerede banken der giver en negativ rente.

    #189220
    mr. umuligtForfatter

    Aktier er meget svingende. >Tror jeg ville købe noget fra NOvonordisk eller lignende.
    Lille afkast men sikker.

    Hold dig væk fra SAXO bank investeringer, har endnu ikke set nogen der har tjent penge dem endnu.

    #189244
    AnonymForfatter

    Nykredit har nogle obligationer det giver mellem 4-6% om året ca, fordelen er at de kan benyttes ved kort investerings horisont.

    Så vidt jeg ved er det kun dem der udsteder dem:-) dog kan kun kun få dem igennem dem, da de er lukket for andre banker.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.