skift bank- lavest gebyr

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Indlæg
  • #189016
    AnonymForfatter

    Hørt – Alle har nemmelig brugt mere end de tjener! Det gør Test nemmelig ikke.

    Så derfor er resten af den danske befolkning dømt idioter siden de ikke kan
    få de samme tabsgivende vilkår i danske bank som de har på sådan nogen som Test

    #189060
    HalliHalloForfatter

    Nej, selvfølgelig må banken ikke tjene noget på dig, jeg er efterhånden lidt trætte at høre den slags klicheudtryk.

    Du oplyser desværre ikke hvilken bank du har i forvejen, det kunne da være nok så interessant at høre, da der ikke er mange der tager betaling for at bruge netbank nu om stunder. Det er kun de mindre banker op sparekasser der gør det, og kræver oftest garantkapital eller køb af aktier for at slippe.

    Jeg vil helt klart anbefale Danske Bank og/eller Finansbanken, hvor daglige foretninger kan afvikles gebyrfrit, ligesom kort er gratis at få udstedt og bruge. Du kan evt. læse mere på pengepriser.dk, hvis du vil gå i detaljer. Ellers er du velkommen til at spørge igen herinde, og så håber jeg at test og GP kan hjælpe dig videre, hvis de da ikke ryger i totterne på hinanden igen.

    #189074
    Kirsten StyltsvigForfatter

    Halløj til alle. Jeg synes at det at skfite bank er forskelligt fra person til person. En kan kan lide den ene bank som den anden hader og vise/versa.
    Jeg har skiftet fra Sparekassen Sjælland som jeg synes er en super bank til Nordea, som jeg tilgengæld synes er dårlig til at tage imod nye kunder.
    Ja spørger i så, hvorfor skifte. Jo Nordea lokkede med en rente der var 5 pct lavere end den vi betalte i forvejen på et lån på 200.000 kr. Spurgte SPKS om de kunne matche det, desvære kunne de ikke. Godt så flytter vi. 5 pct er jo trods alt en slags penge.
    Vel ovre i Nordea steg renten, og den steg igen, og minsandten om ikke om den steg igen, så nu er ved lige under renten i SPKS. Ja hvem er idiot!!! Så nu står man her med håret i postkassen og flytter tilbage, for de vil gerne have os tilbage, da jeg altid har sat en ære i være ærlig overfor min rådgiver.
    God dag til alle.

    #189150
    mr. umuligtForfatter

    Hej HalliHallo

    Lad være med at tale ned mht. om banken må tjene penge.
    Et bank er en sparringspartner. Jeg var studerende og banken spyttede penge i foretagendet.
    Så vidt så godt. tillids bruddet skete med en hævning af renten til 10 til 14,1%. Som den ligger på nu.
    Jeg var på daværende tidspunkt bundet som ny på arbejdsmarkedet, gælden var 80.000
    Mine månedlige ydelser steg og steg og jeg måtte med små midler afdrage både på den og studiegæld hos SU.
    Restgæld er nu 30.000
    Banken er Nordea og renten er forsat høj, selvom jeg i princippet næsten kunne indfri lånet hver gang den 1.
    Jeg føler nu at jeg overskud til at finde en anden bank.
    Jeg syntes at både Nordea og Danske Bank har fået et dårligt rygte.

    Jeg var tilfreds nok med Nordeas netbank mv.

    forleden var jeg i banken og ville hæve kontant fra kassen til frokost, fordi jeg havde glemt mit betalingskort, det koster 40 kr sagde damen!

    For to måneder siden ville min lillesøster sætte penge ind på min konto, er du kunde spurgte damen, nej sagde min søster men det er min bror jo, nå det koster 80 kroner sagde damen!

    #189182
    testForfatter

    Hvis du skal finde banker der ikke tager penge for kontant indbetalinger kan blive vanskeligt, men lav en liste over hvad der betyder noget fordig.

    Renter ja de er steget alle steder også i Nordea.

    http://www.danskebank.dk/PDF/Priser-vilkaar-faktaark/Generelle-vilkaar/PRISBOGDB.pdf

    Det er så gebyr arket fra danske, ved 24/7 har du en gratis kasse udbetaling pr måned, så ku du da spare de 40 kr

    #189184
    testForfatter

    Ps tillader mig lige at minde gp og vturbo om at er en utilfreds kunde fra Nordea ikke danske bank så måske skulle din “analyser" gp komme lidt ned fra neptun.

    #189190
    mr. umuligtForfatter

    Renter er steget jo vist, men jeg ser nu mig selv som en mere sikker kunde nu hvor jeg er i job og restgælden er meget lavere.

    Men som sagt hvis banken ikke kan se de skal til at ændre deres rente så er jeg smuttet og hvad skal jeg bruge dem til i fremtiden ??

    de der latterlige gebyr der er kommet indenfor de sidste 4 måneder gør bare ondt værre.

    #189214
    thsvForfatter

    Du bør kunne opnå en lidt lavere rente hos Nordea end oplyst.

    Har du checket deres fordelsprogram?
    Det er relativt nemt at blive fordelskunde, og med gratis hverdag slipper du for en del gebyrer. Det sværeste krav er nok de 50.000 kr i samlet engagement.

    #189218
    mr. umuligtForfatter

    Jep er røget ud af fordelsprogram, pga af for lidt gæld og for lidt indestående i øjeblikket. har røget ind og ud af den løbende i nogle måneder.
    jeg ligger jo på rundt regnet i underkanten af de 50.000

    #189230
    testForfatter

    Det var jo igrunden en meget intersant oplysening der ikke taler til nordea fordel

    #189702
    HalliHalloForfatter

    Mon dog at det er rigtigt at det skulle koste 80 kr.?

    Vil tro at prisen måske er den samme som for indbetale via et giroindbetalingskort.

    Og hvis man siger til kasseren, at man er sendt i byen for kontohaver, så koster det jo heller ikke noget. Det er vel logisk nok.

    #189794
    mr. umuligtForfatter

    Jamen så havde hun jo ikke mit kort med, og så koster det jo penge igen… læs tidligere skrevet.

    #190592
    mr. umuligtForfatter

    hmm

    #190598
    AnonymForfatter

    Basisbank brude være et godt bud til netop den slags.

    #190640
    AnonymForfatter

    Nordea er ikke fordelagtig for kunder som ikke enten er boligejere eller har en formue eller gæld på minimum 250.000 kr.

    For lejere er Danske Banks 24-7 koncept lige nu en nogenlunde billig løsning, men det varer næppe ved. Danske Bank tjener ikke penge på de “nul-kunder", der vælger 24-7 løsningen. Når Danske Bank varsler gebyrstigninger så tror jeg i høj grad det er møntet mod netop denne gruppe. Mit gæt er at mange banker, heriblandt Danske Bank vil kopiere Nordeas fordelsprogram og give kunder med et lavt engagement rente og gebyrhammeren.

    Molan Basisbank som mulig bankforbindelse. Meget kort vil jeg sige, at jeg ingen tillid har til Basisbanks ejere – svenske Bokredit. Derudover er Basisbank på en for mig noget uklar måde filtret ind i Sparekassen Lolland, der står med det ene ben i graven. Sparekassen Lolland vil formentlig blive en af de næste pengeinstittter, der ophører som selvstændigt pengeinstitut.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 32 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.