Folkekassen.dk

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93241
    AnonymForfatter

    Mybanker.dk har modtaget en henvendelse fra Folkekassen.dk, hvori Folkekassen.dk forlanger, at vi sletter flere indlæg i vores debatforum.

    Hvis ikke at vi sletter indlæggene, så har Folkekassen.dk fremsendt et erstatningskrav mod Mybanker.dk på 180.000 kr. for tabt omsætning alene i oktober måned 2012. Dette krav er dokumenteret med et screenshot fra Google Analytics, hvoraf det fremgår, at Folkekassen.dks besøgstal er halveret i de sidste 7 dage af september 2012. Desværre er antal besøg dækket til, så det er umuligt, at vurdere om antal besøgende er faldet fra 1.000 til 500 eller fra 6 til 3.

    Havde datoen været 1. april, så ville vi have fundet henvendelsen morsom. Nu finder vi den blot tragisk.

    Mybanker.dk sletter ikke indlæggene. Vi har derimod bedt Forbrugerombudsmanden om at ”gå ind i sagen” og se nærmere på Folkekassen.dk og deres forretningsmodel.

    Vi har valgt at skrive dette indlæg, så brugere af vores debatforum også kan høre om vores erfaringer med Folkekassen.dk.

    God weekend til alle.

    Mybanker.dk

    #188522
    testForfatter

    Folkekassen har eksisteret som koncept siden 2010 og er en låneformidler, ikke låneudbyder

    faktisk burde i forlange penge for reklamen 🙂

    #188648
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188652
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #188726
    AnonymForfatter

    Mon ikke nærmere besøgene på deres hjemmeside er steget efter omtalen på mybanker.

    Jeg har hvertfald været inde på siden flere gange for at læse noget skægt.

    #188852
    AnonymForfatter

    Prøv at ringe op til den bank man får oplyst der skal betale til, efter at man har “ansøgt", fortæl at du er ved at skulle indbetale, men lige vil være sikker på at det er til den korrekte person. Så du vil bare lige høre om nummeret er korrekt, og hvem de har registreret bag dette kontonummer.

    (Du skal ikke sige du vil vide hvem der står bag kontoen, de oplyser de ikke, brug ovenstående metode så fortæller de som regel hvem der er ejermand).

    Du får et navn på en mand. Herefter åbner du google og søger efter: Efterlyst + navn på den mand banken har oplyst dig.

    Så får du lidt mere info om hvem der står bag Folkekassen. Herefter forstår du nok at de fra Folkekassen kan true med bål og brand, du kan være ligeglad og bare ignorere deres henvendelser om inkasso, RKI, erstatning mv.

    #188854
    AnonymForfatter

    Hej Mybanker.

    Forbrugerombudsmanden er selvfølgelig en god indgangsvinkel, men bør sagen ikke ligeledes meldes til Finanstilsynet.

    Jeg er ikke helt sikker på den præcise arbejdsdeling mellem forbrugerklagenævn, forbrugerombudsmand og finanstilsynet, men Finanstilsynet har tidligere tvangslukket tvivlsomme finansielle selskaber, og dette hører helt tydeligt til denne kategori.

    #188856
    AnonymForfatter

    Hej General

    Jeg har allerede skrevet, og fået svar af Finanstilsynet. De mener tilsyneladende ikke Folkekassen hører under deres tilsyn.

    ———–Se svaret her——

    Kære Carsten,

    Finanstilsynet kan kun bekræfte, at folkekassen.dk ikke er en dansk finansiel virksomhed under tilsyn.

    Se evt. Finanstilsynets hjemmeside med virksomheder under tilsyn:

    http://www.finanstilsynet.dk/da/Tal-og-fakta/Virksomheder-under-tilsyn/VUT-database.aspx

    Med venlig hilsen

    XXX XXXXXXX

    kontorfuldmægtig.
    Kontoret for forbrugerspørgsmål og finansielle formidlere

    #189078
    AnonymForfatter

    Slettet.

    #190008
    AnonymForfatter

    Hej

    Pas på Folkekasen, det er vist et svindelforetagende, min datter var inde på deres hjemmeside for en godt en måned siden og spurgte lidt til firmaet som siden tilbød at indhente lånetilbud fra 3 udbydere som hun så kunne vælge imellem og det skulle de, altså Folkekassen, have et gebyr for på godt kr 1500- men min datter søgte aldrig om nogen lånetilbud men ca 3 uger senere kom der alligevel en faktura fra firmaet på kr 599-
    Det fik hun ikke noget og vide om og fik hellere ikke nogle lånetilbud, bondefangeri vil jeg kalde det, advar andre om det firma.

    #190412
    AnonymForfatter

    så selvom man har udfyldt ansøgningen derinde skal man bar lade være med at betale:b?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.