Spørgsmål ang. Boliglån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93238
    AnonymForfatter

    Hej håber i kan give et svar

    Mig og kæresten har en andelsbolig som vi har købt som håndværkertilbud for 800000 og havde selv 200.000 så nu skylder vi 625.000 i den. Den er vurderet ved sidste vurdering til en andelskrone på ca. 1.200.000 kr. Har lån i andelsboligkreditlån i Pensam til nu rente 5,9 pt. vi betaler 3600 om måneden, vi har haft lånet i 1 1/2 år. Swedbank kan til byde et nyt 30 årige lån til ca. 4,9 i rente.

    Nu til det store spørgsmål. Mine svigerforældre har hus i Holte købt for 25 år siden til 800.000, og stort set udbetalt, huset har en mindsteværdi i salg på 5.000.000. Jeg ved at svigerfar har optaget et nyt lån, da de købte sommerhus i nordsjælland, så de skylder rundt regnet en million i alt i boliglån. Nu tænker jeg da mig og kærsten skal giftes næste år om man kunne slå det hele sammen så svigerforældrene lånte de 700.000 op i deres nuværende lån og derefter lavede lånebevis på 700.000 til os så vi betale vores andelsboligkreditlån ud og derefter kun betalte til svigerforældrerne. Har kigget på det og hvis man lavede et BRF bolig lån løbende 10 så skulle man betale 6400 om måneden. Dette beløb skulle vi så betale halvdelen af sådan ca. Men jeg tænker bare så er vi gældsfrie om 10 år kan man dette. Ved godt der skal laves noget gældsbrev osv. og jeg er også klar på at lave særejeaftaler så det hele ender hos kæresten hvis det. Ved godt det måske lidt radikalt mennn…
    Ps. snakker fortrinneligt med svigerforældrerne og de har før lånt 300.000 til kærestens lejlighed og denne tjente vi 80.000 tusinde på men dette var ikke et boliglån igennem realkreditten eller noget.

    Hvad siger i…. er jeg faldet helt af hesten eller hvad!!!

    #188460
    thsvForfatter

    Har du røget hash?

    6.400 kr om måneden i 10 år dækker ingenlunde mere end afdraget på de 700.000 kr + låneomk.

    Besparelsen ved et lån over blot 10 år er yderst beskedent, da afdraget jo er klart den største post.

    Ydelsen skal op på mindst 7.000 kr om måneden, og rentedelen er yderst beskeden, så kan ikke se, hvorfor jeres svigeforældre skulle betale halvdelen af det. Ydelsen på andelsboliglånet er omkring 7.500 kr om måneden, og rentefraadraget er højere, så uden at inddrage svigerforældrene bliver det kun ca. 32.000 kr dyrere over de 10 år, det er altså under 270 kr om måneden, I kan spare.

    #188462
    thsvForfatter

    Renten i Swedbank er for øvrigt kun 4,7% pt., så ved at hæve jeres ydelse til 5.000 kr om måneden kan I være gældsfri på under 15 år.
    Ved at hæve ydelsen til 6.700 kr om måneden bliver I gældsfrie på under 10 år (hvis renten altså ikke stiger).
    Det er så beregnet af jeres gæld på 625K istedet for og med 10K tillagt til flytningen til Swedbank.

    #188464
    AnonymForfatter

    Åh jeg har da ihvertigfald ikke røget hash, men det kan da godt være jeg faldt af hesten

    Tror også jeg har regnet lidt forkert

    Men nu prøver jeg igen han har et lån til 1.000.000 og låner så 700.000 oveni dette kan jeg se giver en merudgift 4.500 i et nyt 15 årige lån på de 700.000 som vi så skal betale til ham og er gælsfrie om 15 år. er jeg tættere virkeligheden nu

    #188466
    AnonymForfatter

    Det var sku et meget dejligt svar det der

    mange tak

    #188468
    AnonymForfatter

    Og ved at gøre det igennem svigerforældrerne ville vi så få en fast rente ik med et brf boligkredit lån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.