Nuværende F3 til andet?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93216
    AnonymForfatter

    Jeg har fortsat lidt svært ved at gennemskue konsekvensen af at omlægge/refinansiere et F3 lån midt i en periode. Så kunne godt bruge et hurtigt praj om jeg helt skal glemme tanken og bare lade det køre de halvandet år endnu og så se på mine muligheder der, eller om der måske er noget at komme efter.

    Jeg har uploadet et screenshot af lånets informationer her:
    http://lyngtoft.dk/laan.jpg

    #188200
    Mr RForfatter

    Kort fortalt skal du betale kursen af din obligations restgæld. Der står dog ikke oplysninger om hvad kursen er. Den skal du tale med Nordea Kredit om.

    Ved næste rentilpasning skal du refinansiere din kontantrestgæld, der kommer så en ny obligationsrestgæld.

    #188204
    thsvForfatter

    Det bliver dyrt at indfri det lån!
    Populært sagt kommer du til at betale renteforskellen gange løbetid som kurstab ved førtidig indfrielse. Ved at beholde lånet til refinansiering er der dog rentefradrag for renteudgifterne, hvilket udgør ca. 33% af renteudgiften.
    Det er denne obligation, som dit lån er baseret på:
    http://www.nasdaqomxnordic.com/bonds/denmark/microsite/?Instrument=XCSE2NDASDROAP14
    Så ved indfielse her og nu skal du betale obl.restgælden på 2,435 mio. gange kurs ca. 102,4, altså ialt 2,903 mio. kr for at indfri lånet, eller et kurstab på næsten 4%.
    Dette grundet at den korte rente jo nærmest er nul nu, så selv 2% i 1½ år giver en historisk høj kurs.

    Behold dit lån til refinansiering og glæd dig over rentefradraget. Og det gebyr til konvertering som du sparer.

    #188218
    AnonymForfatter

    Tak for forklaringen, jeg stikker piben ind og venter på refinansieringen 🙂

    #188220
    AnonymForfatter

    Hvordan hænger dette sammen.

    2,435*1,024=2,903?

    #188224
    thsvForfatter

    Jeg havde åbenbart tastet forkert i regnearket, lånet koster 2,493 millioner at indfri, men det er stadigvæg et kurstab på næsten 4%, som jeg jo skrev.
    Havde heldigvis beregnet procentsatsen af den samme sum.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.