Hvor får jeg forbrugslån med 5 % rente?

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87371
    AnonymForfatter

    Da jeg forsøger at købe hus sammen med kæresten, prøver vi at gennemskue hvordan vi bedst får lagt vores økonomier sammen.

    Vi har til sammen:
    2 forbrugslån med 8,15 % i rente
    1 kassekredit med 8,15 % i rente
    1 motorcykellån med 5,25 % i rente
    1 billån med 5,25 % i rente

    LSB foreslår at lægge beggge forbrugslån + kassekredit + motorcykellån sammen i et nyt forbrugslån, hvorved den samlede forbrugsgæld stiger til mere end 200.000,-
    Derved får vi en mindre udgift pr. måned og vi får en rente på 5,25 % på alle (begge) lån.

    Er der andre banker der kan tilbyde 5,25 eller mindre i rente på et stort forbrugslån?

    mvh
    Jan

    #107980
    Lars K.Forfatter
    #107984
    AnonymForfatter

    Prøv at kontakte Brørup Sparekase, dem har jeg rigtig gode erfaringer med

    #107990
    AnonymForfatter

    På mybanker.dk/bank/nyt_laan/forbrugslaan er der ikke specielt stort udvalg i forbrugslån med rente på 5.25 % eller mindre. 🙁
    Der er også rimelig stor forskel på at låne 30000 og 200000.

    #107992
    AnonymForfatter

    Tak, jeg prøver at ringe til Brørup…

    *
    Jan

    #167576
    AnonymForfatter

    5,25% er en rigtigt god rente pt. uden sikkerhed i bolig eller andet.

    Snup det lån hurtigt, det er et godt tilbud.

    #167580
    MichaelForfatter

    Det er nok ikke sandsynligt, at trådstarter har ventet 4½ år på at få dit svar Molan.

    #167584
    AnonymForfatter

    haha, nej, kan se du har ret. Men så meget desto bedre var tilbudet dengang på 5,25% 🙂

    #167586
    AnonymForfatter

    Tak for svaret, men nej…. det er ikke helt relevant mere.

    Huset blev købt og siden solgt, så nu står jeg med en gæld der er endnu større.
    Et solgt hus gir selvfølgelig ingen sikkerhed, så nu er der tale om et forbrugslån på over 350.000. 🙁
    Umiddelbart var det kun JB, DB og Nordea der gad snakke om forbrugslån i den størrelse, så der var ikke meget at forhandle med.

    Resultat:
    Udlånsrente 8,000%
    Effektiv udlånsrente 8,243%

    🙁

    #167660
    AnonymForfatter

    Det synes jeg nu er en ret god rente idag for en forbrugsgæld på den størrelse. Jeg ville ikke være ked af den rente hvis jeg var dig.

    #167676
    AnonymForfatter

    Okay…
    Eftersom ingen andre kunne give mig et tilps stort forbrugslån, så har jeg ikke tjekket om der er lavere renter andre steder.

    den sure smiley vare mere en hentydning til den samlede pakke (som jo ikke er bankens fejl).

    mvh
    Jan

    #167682
    AnonymForfatter

    Ja, det selvfølgelig en sur situation. Men du kan i det mindste glæde dig over både dengang og i dag, at have gode renteforhold. Der er mange som må betaler langt dyre for det samme.

    #167684
    AnonymForfatter

    Ok, det er rart at vide.
    Så vil jeg ikke bekymre mig om at finde en billigere alternativ lige nu.

    mvh
    Jan

    #167750
    AnonymForfatter

    Kan oplyse at forbrugslån ligge mellem 7,7—13,5%, så du kan godt se de 8% er helt nede i bunden. 5% er pt. ikke muligt som forbrugslån.

    Bare for lige at være lidt mere konkret med, hvad en god rente er pt.

    #167752
    AnonymForfatter

    Ok, tak for info.

    mvh
    Jan

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.