Svinsk gebyr, overflytning af børneopsparing.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 50 i alt)
  • Indlæg
  • #188974
    testForfatter

    da jeg skifte til danske bank betalte danske bank alle flytteomkostninger også på børneopsparingen i andelskasse også to sig godt betalt for det.

    på trods af flere skribentere ideologiske ke korstog mod danske bank har de faktisk null gebyrer på deres 24/7 koncept.

    #199320
    AnonymForfatter
    #199322
    AnonymForfatter

    Det vil tage max 2 min at lave en overførsel for bankpersonalet

    sætte X i rubrikken opgøres og hvilken bank+konto skal have pengene tastes ind debiteres og OK

    Efter lukketid køres alle dagens bank transaktioner på én gang og næste dag er pengene krediteret den nye bank+konto

    #199326
    Mr RForfatter

    Well en børneopsparing er jo en form for bunden placering af frie midler.

    Det er ikke det samme som en lønkonto, hvor banken ikke regner med at pengene bliver stående og derfor ikke tilbyder en højere indlånsrente.

    Det er nok derfor det er dyrere.

    Desuden er det ikke så hurtigt at opgøre en børneopsparing som du påstår carlshjul, men hvad kan man forvente af en der udtaler sig om noget han ikke aner en disse om.

    #199328
    AnonymForfatter

    Den eneste forskel på en børneopsparing og en “almindelig" konto er at banken kan råde over pengene på børneopsparingen i en fast defineret periode, skal børneopsparingen flyttes til en anden bank er det et simpelt spørgsmål om at gøre den op, dvs. tilskrive skyldige renter og så flytte kontoen, der er jo ikke tilknyttet værdipapirer der først skal afhændes, så hvad er det så lige der gør det til en åbenbart kompliceret opgave, om jeg må spørge ?

    #199330
    Mr RForfatter

    Ja og netop det at banken råder over pengene i en lang periode gør at de tilbyder højere rente.

    Ligesom med andre opsparinger med binding hvor der er dekort for at hæve pengene før tid.

    Måske du skulle læse mit indlæg igen.

    #199334
    HalliHalloForfatter

    Kunne I ikke henvise til afgørelsen i stedet for til JyllandsPosten?

    Det er da meget rart at kunne læse denne ordret fra nævnet før man tager stilling…

    #199338
    AnonymForfatter

    Den bliver jo ikke hævet før tid, den bliver flyttet til en anden bank, måske du skulle læse reglerne om børneopsparinger inden du kloger dig

    #199340
    Mr RForfatter

    disarmonia

    At diskuter ingen ting med en der gerne vil misforstå.,………

    Banken pengene står i er da ligeglad med om de bliver flyttet til en anden bank eller hævet……..

    Behøver jeg virkelig skære det ud i pap `?

    #199346
    AnonymForfatter

    Vi holder inde med ordkløveriet

    Jeg stillede spørgsmålstegn ved det gebyr som banken opkrævede for en minimal indsats. Du mente det var rimeligt da det var kompliceret at opgøre en børneopsparing.

    Citat:
    Desuden er det ikke så hurtigt at opgøre en børneopsparing som du påstår carlshjul, men hvad kan man forvente af en der udtaler sig om noget han ikke aner en disse om.
    slut Citat:

    Du har stadigvæk ikke svaret på hvorfor det er kompliceret at flytte en børneopsparing til en anden bank.

    #199350
    Mr RForfatter

    Jeg har ikke sagt det er kompliceret.

    Er det sags gangen du gerne vil havde beskrevet i detaljer ?

    #199356
    AnonymForfatter

    citat:
    Desuden er det ikke så hurtigt at opgøre en børneopsparing som du påstår carlshjul, men hvad kan man forvente af en der udtaler sig om noget han ikke aner en disse om.
    slut citat:

    Du må jo vide en del om emnet, så øs gerne af din viden til os andre ydmyge uvidende individer, beskriv endelig sags gangen i detaljer

    #199358
    AnonymForfatter

    Ja – vi følger spændt med -;)

    #199360
    HalliHalloForfatter

    Der er ingen der har skrevet at det er kompliceret, men alle opgaver tager jo ligesom tid, og det gør ophævelse af en børneopsparing da også, og at nogen beder om detaljer i sagsbehandlingsgangen er vel bare for meget.

    Alene det at der er tale om en børneopsparing, så skal lovgivningen jo ligesom følges, dvs. at den nye banke skal have oplyst hvad der er indbetalt alt i alt på kontoen indtil overførselsdagen, hvor meget der er indbetalt i overførselsåret, ligesom de skal oplyse hvornår kontoen er oprettet, og hvis den er flyttet flere gange tager det velsagtens ekstra tid at færdigøre sagen.

    Så en beløb på 2-300 kr. er vel ikke urimeligt? Det mener jeg i hvert fald ikke, men nogen herinde skal altid beklage sig, også ham vrturbo, der skriver det ene hadeindlæg efter det andet om de finansielle institutter efter at “Generalen" pludselig fik fuld forståelse for at Danske Bank skal til at opkræve abonnementsgebyrer. Indtil vendingen skrev han nemlig selv det ene hadefulde indlæg efter det andet om netop Danske Bank.

    #199372
    BangeeForfatter

    Det “komplicerede" ved flytning af en børneopsparing (som er særligt indlån) i modsætning til en alm lønkonto består i at det afgivende PI skal oplyse modtagende PI en masse oplysninger omkringe børneopsparings kontoen.

    Det er rigtige at den konkrete hævning og overførsel af penge er end ved de to konti.

    Men afgivende PI skal medsende/oplyse følgende på en børneopsoaring hvilket de IKKE skal på en alm konto.

    Medsendes børneopsparingskontrakt samt evt tillæg
    Oplyses hvem indskyder er cpr nr mv.
    Samlet indskud år til dato
    Årets indskud år til dato
    Samlet tilskrevet rente
    Udløbsdato på kontoen

    Så det er BESTEMT ikke bare at flytte pengene, da en børneopsparing er et særligt indlån

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 50 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.