ophævelse af børneopsparing?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)
  • Indlæg
  • #187882
    AnonymForfatter

    Jeg mener at man kan tage og bruge pengene når barnet bilver 14. Forudsat at de ikke er låst til 18/21. Da barnet som 14 årig ikke er myndig kan forældrene bruge pengene. (Kender flere par der brugte børnenes børneopsparing på selve komfimationsfesten.) Moralsk synes jeg ikke om metoden.

    #187934
    HalliHalloForfatter

    Er det noget nyt med at man ikke kan trække indbetaliner fra i skat på en børneopsparingskonto? Jeg spørger fordi jeg altid har trukket fra til mine børn og det har skattevæsenet da accepteret.

    #187944
    AnonymForfatter

    HalliHallo
    Du står over for et uretsmæssigt fradrag. Der er ikke fradragsret for indskud på BO.
    At den har gået skyldes fejl fra Skat.

    #187952
    AnonymForfatter

    Det må være et “hjemmelavet felt" 🙂 Der er IKKE fradrag på indbetalingerne på Børneopsparinger, eller børnebørnsopsparingerne for den sags skyld. Ligesom der ikke findes, et felt til fradrag af dette, på ens forskudsopgørelse/årsopgørelse. Så hvis du har haft trukket det fra, er det vist gjort som noget, der ikke har med Børneopsparingen at gøre.

    #188030
    AnonymForfatter

    Der var engang man måtte trække indbetalinger på børneopsparing fra i skatten. Jeg mener, ordningen forsvandt med kartoffelkuren midt i firserne.

    #188036
    AnonymForfatter

    Hej Michael,

    Mange tak for din korrektion. 🙂

    #188038
    thsvForfatter

    Ja, det fradrag forsvandt nok sammen med fradraget for selvpensionsindbetalinger.

    #188040
    MichaelForfatter

    Endnu engang bliver trollen HalliHallo taget i en løgn. Det er vel mindst 25-30 år siden at det fradrag blev fjernet og der findes ingen rubrik i selvangivelsen hvor man kan angive fradraget.

    Hvad er det for et behov du får dækket af at lyve herinde??

    #188042
    HalliHalloForfatter

    Jeg gider ingengang kommentere dit indlæg Michael, men jeg betragter dig som en eklatant looser.

    #188044
    HalliHalloForfatter

    Jeg må nok hellere korrigere stavefejlen, for eller kommer der sikkert en spydig kommentar. Der er kommet et o for meget i sidste ord.
    For personer, der ikke kan fremmesprog: ordet betyder taber.

    Jeg undskylder selvfølgelig udtrykket, men når Michael den ene gang efter den anden sviner mig til i en for mig absolut usympatisk måde, så må jeg tage til genmæle.

    Det bemærkes, at jeg godt ved hvorfor han gør det, men lad det være min hemmelighed, måske kommer den frem herinde en dag, hvem ved?

    #188046
    MichaelForfatter

    Jamen så lad os da endelig vide hvilken rubrik du har angivet indbetalingerne i?

    Ordet “ingengang" er iøvrigt ikke en del af det danske vokabularium.

    #188048
    thsvForfatter

    Det er nu nok dig selv, der er den loser!

    LOL over ordet ingengang, som ikke er en del af det danske sprog.

    Reglerne for børneopsparing i Danmark kan du læse her:
    http://www.tax.dk/pjecer/boerneopsparing.htm

    #188080
    HalliHalloForfatter

    Michael og Thsv: I er 2 alen ud af et stykke.

    Lidt barnligt at skrive: Det er nok dig selv, der er en loser, men kan vel ikke forvente andet herinde.

    Jeg må beklage at det gik lidt stærkt, og fik skrevet ingengang, som man jo siger i daglig tale, men en gang er ingen gang.

    #216658
    AnonymForfatter

    Hvad hvis barnet nu er i stofmisbrug og man ikke ønsker de skal ha kontanter tilrådighed og barnet er 16 ? Så er man også låst ! Det er meget skidt gennemtænkt

    #216660
    MichaelForfatter

    Så lås opsparingen indtil barnet fylder 21 år. Problem solved

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 45 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.