F10.dk

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93180
    AnonymForfatter

    Hej

    Står i en situation med et par lån fra min bank og kærestens bank, vi skylder i alt ca. 160.000 kr.(brugt på renovering af hus og et par dumme lån) Jeg er typen der har tjent godt og betalt regninger over min lønkonto, min kæreste har budgetkonto i sin bank.
    Vores økonomi er rodet og uoverskuelig, kæresten er kommet på kontant hjælp så jeg har regnet vores budget ud nu, det siger 12.000 kr. I rådighedsbeløb.

    1000 kr. i opsparing, 500 kr. I børneopsparing,1899 kr. til billån, samt alle regninger betalt inkl. Hus. Afdrag på lån er fastsat til ca. 7400 kr. I budget.

    Årlig indtægt er ca. 700.000 til 900.000 kr. for hustand før skat.

    Spørgsmål:

    Har lavet budgetoversigt, værdier, lån, årsopgørelse, lønsedler, samt rentesatster på lån. Vi vil have samlet lån i en bank med budgetkonto og visa/dankort til hende og mig. Men men men hun er på kontanthjælp?! Så går ud fra at det er meget svært at få?

    Kan F10.dk være en god investering til opretning af vores økonomi, og i så fald, er de pålidelige? Vil bare have den sidste hjælp til at komme i mål og starte på en frisk. Grunden til vi vil have ny bank er jeg føler mig snydt når jeg ser renter på 15 % for vores lån.

    Håber ikke det blev for lang en tekst på forhånd tak.

    Med venlig hilsen

    M

    #187548
    AnonymForfatter

    Årlig indtægt er ca. 700.000 til 900.000 kr. for hustand før skat.

    Spørgsmål:

    Har lavet budgetoversigt, værdier, lån, årsopgørelse, lønsedler, samt rentesatster på lån. Vi vil have samlet lån i en bank med budgetkonto og visa/dankort til hende og mig. Men men men hun er på kontanthjælp?! Så går ud fra at det er meget svært at Kontanthjælpsmodtagere der bor i samme husstand med en på arbejdsmarkedet og til en god løn, kan svjv ikke få kontanthjælp, idet kæresten med den gode løn skal forsørge den anden part i husstanden ?

    #187550
    AnonymForfatter

    Forsørgerpligten gælder kun for gifte par. Hvis et par ikke er gift, men bor sammen kan den ene godt være på kontanthjælp. Der følger fordele og ulemper med ved begge typer parforhold.

    Til Sputnik. Jeg tror, du skal snakke med banken/bankerne om det. Det er min erfaring, de ser forskelligt på det og at nogle banker vælger at se bort fra kontanthælpen i indtægten. Altså ville det i dit tilfælde betyde, at de blot ville regne med din indkomst.

    Tag din kæreste i hånden og få tid i nogle banker og snak med dem. Jeg tror ikke det er umuligt, så lad være med at give op endnu 🙂

    En helt anden ting du kan overveje, hvis I fuldstændig har mistet overblikket er at kigge på nogle af de mere uafhængige rådgivere som er derude og få rådgivning derfra.

    #187552
    AnonymForfatter

    Carlsjul
    Ja, vi er ikke gift, fornemmer en del negativitet i dit indlæg vedr. kontanthjælp?

    Granit

    Det var også derfor jeg ville have lidt feedback omkring F10.dk.

    Jeg ønsker den bedste rådgivning uden egenintresser. Vil kunne sove godt om natten.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.