Er der en der kan hjælpe mig med at udregne mit tab?

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87367
    AnonymForfatter

    Jeg var på skattekontoret her i eftermiddag.

    De har udregnet mit at jeg ikke kan udnytte mit fradrag for hus.
    De har regnet sig frem til 16.000 årligt.

    Men er der en der måske lige kan regne det efter for mig ?
    For jeg kan slet ikke finde ud af deres udregnings metoder.

    #107938
    AnonymForfatter

    Hvis du – med iøvrigt uændret økonomi – pludselig påtager dig en renteudgift på 100 kr, så vil din skat – alt andet lige – falde 33 kr. Man kalder det at ‘rentefradragets skatteværdi er 33%’. Du får en udgift på 100 kr mere end ellers, men får kun 66 kr mindre at købe rugbrød for.

    Havde du forventet at kunne ‘udnytte’ et stort rentefradrag, men ikke kan udnytte de sidste 50.000 kr i renteudgift, så kan man sige at du forventede at du – ud af de brutto 50.000 – havde haft en nettoudgift på 16.000 mindre, altså kun 34.000.

    Men derfra og så til at sige at du har ‘tabt’ 16.000, der er der et stykke vej efter min mening. Men jeg er ikke jurist. Min tankegang er bare: Hvad er der for 16.000 du skulle have tabt. Du har da aldrig haft til udsigt at få dem. Men igen: Jeg er ikke jurist.

    #107940
    AnonymForfatter

    Jeg er ikke helt med i det du forklarer… jeg er ikke så stærk i den slags.
    Men da jeg 10-12 gange spørger min bankrådgiver om jeg da kan udnytte fradraget og får at vide at “det kan jeg da sagtens", og “ja da, hvorfor skulle du da ikke kunne det" . Ja så regner man jo med at det er korrekt. især når man spørger så mange gange…

    Men det kan jeg overhovedet ikke ! På et halvt år står der … 8.000 uudnyttet skat… har frikort nu…

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.