Købe af Danske Bank – obligationer

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Indlæg
  • #187546
    KaptajnForfatter

    Tror HH keder sig lidt….

    Men HH prøv http://www.dongenergy.dk

    #187556
    PrasmusForfatter

    Hvad med at købe nogle Amagerbank aktier, dem har du før haft stor succes med, og jeg har hørt at de er ret billige for tiden!

    #187566
    HalliHalloForfatter

    Undskyld, undskyld, dette link havde jeg slet ikke set.

    Jeg håber, at det kan hjælpe mig videre ellers vil jeg tillade mig at spørge.

    Jeg kan se at Vestasrenten må være faldet pænt, da kursen i dette link kun er godt 70 og nu skulle være oppe på godt 80. Er der nogen der kan se hvor meget den effektive rente udgør med de nye kurser?

    Er der nogen der tror at man kan tabe penge på en Vestas-obligation? Den regnes da for at være nogenlunde sikker? De er vel mere sikre end aktierne ved en konkurs.

    #187570
    grgForfatter

    Ved en kurs på 82,45 svarer det til en effektiv rente på ca. 12,6%

    ud fra en simpel regnemetode (er ikke 100% nøjagtig):

    Udløb 23/3-15 dvs. 916 dage svarende 2,51 år. Gevinst ved udløb (100-82,45) 17,55 / 2,51 = ca. 7% p.a.

    Hertil tillægges den direkte rente = 4,625% / 0,8245 = 5,6%

    => effektiv rente på 12,6%

    Obligationerne er ganske rigtigt mere sikre end aktierne ved en konkurs, men ved et kollaps af selskabet er man bestemt ikke sikker på at få alle sine penge. Varebeholdninger, anlægsaktiver (herunder immaterielle) handles næppe til fuld pris i en sådan situation…

    Så der er helt sikkert en risiko.

    Markedet mener pt. at man skal belønes med en merrente på 12% ift. en sikker investering (dk statsobligationer) for at tage denne risiko.

    #187626
    HalliHalloForfatter

    Tusind tak for oplysningen!

    Jeg syntes det er fin rente, så vil jeg købe lidt af dem, hvis jeg kan.

    Hvad med den pæne kursgevinst, der vil opstå om 2-3 år, den er vel skattepligtig nu om dage?

    På tyske banks hjememside syntes jeg at jeg kan købe dem i stykstørrelser a 1000 Euro. Så den med de 50.000 Euro holder vist ikke helt. Bare til orientering.

    #187628
    testForfatter

    Nu ikke så beskede halihalo køb bare for 100.000 euro. I fantasien går det jo nok

    #187630
    AnonymForfatter

    Det værste er, at jeg tager HalliHallo mere seriøst med denne tråd – end jeg gør med GP i andre tråde…

    Trist udvikling for forummet!

    #187638
    grgForfatter

    Kursgevinsten er skattepligtig.

    Lad mig høre hvis du får lov at købe for under 50.000 eur 🙂

    #187642
    testForfatter

    Ja grafit helt ening.

    #187666
    HalliHalloForfatter

    Det skal jeg nok, men der går lige et par måneder før der er penge nok i kassen til at foretage købene.

    Test: Du er en dårlig rådgiver, måske du ville lokke mig til at købe for 100.000 Euro Vestas-obligationer, men jeg lægger ikke alle æggene i samme kurv.

    Inden jeg har pengene kan det jo også være at jeg kan købe lidt obligationer i den af DanskeBank foreslåede nyemmission, men nu vi se…………….

    Danske Bank er – efter min opfattelse – en helt fantastisk bank. Jeg ved godt er der er nogle stykker herinde, der har set sig meget sure på den, og lave det ene mærkelige indlæg efter det andet.

    #187684
    KaptajnForfatter

    HalliHallo:
    Danske Bank er – efter min opfattelse – en helt fantastisk bank. Jeg ved godt er der er nogle stykker herinde, der har set sig meget sure på den, og lave det ene mærkelige indlæg efter det andet.

    Og det er vist også forklaringen på at du starter (og vedligeholder) tråden: At provokere GP og VBturbo mfl. Jeg nægter at tro på at du med over 1.500 indlæg ikke selv kan finde ud af at undersøge ret basale informationer 🙂

    #187688
    thsvForfatter

    Ved en kurs på 82,45 svarer det til en effektiv rente på ca. 12,6%

    ud fra en simpel regnemetode (er ikke 100% nøjagtig):

    Udløb 23/3-15 dvs. 916 dage svarende 2,51 år. Gevinst ved udløb (100-82,45) 17,55 / 2,51 = ca. 7% p.a.
    Kursgevinsten er faktisk noget højere, da det jo er 17,55 på 82,45 investeret!
    Det er 21,3% i kursgevinst, som modsvarer 8,0% i årlig rente over de 2,51 år.
    Formel: 1,213^(1/2,51)-1

    Samlet effektiv rente er derfor 13,6%

    #187690
    grgForfatter

    @thsv

    helt enig – så fik jeg også noget ud af at skrive i tråden 🙂

    #188922
    AnonymForfatter

    Det lyder som en god ide. Kan man bare tage kontakt til Danske Bank og bestille min. beløbet.
    Er der noget materiale på den med hensyn til hvor længe den løber osv.

    Søren

    #188932
    AnonymForfatter

    Jeg forstår ikke rigtigt banksystemet. Danske Bank forrenter obligationer med over 7 % samtidig med at bankrådgiveren siger, at grunden til at renten på diverse indlånskonti er så lav som dener, skyldes, at Danske Bank ikke manngler kapital?

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 33 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.