Har du erfaringer med Sparbank

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93164
    AnonymForfatter

    I min søgen efter en bank med høj indlånsrente er jeg endt op med Sparbank som det bedste bud. Erfaringsmæssigt men generelt ved jeg dog, at man ikke nødvendigvis får alt at vide.
    (er klar over den ligger som nr. 70 i risikoanalysen 😉 )
    Jeg forventer som udgangspunkt at oprette netbank og den omtalte fastrentekonto på 3%. Jeg har i mange år ikke haft brug for assistance fra bank eller “rådgivere", så den del af bankpakken fokuserer jeg ikke på.
    Er der nogen der har erfaringer med Sparbank de ønsker at dele eller evt. ting jeg bør spørge ind til?

    #187196
    fk2001Forfatter

    Du kan også få 3% ved FIH hvis du binder pengene i tre år. Mange af os her bruger FIH og er godt tilfredse. Her er ingen krav, udover at pengene selvfølgelig skal være bundet og det koster en dekord hvis du hæver dem før tid.

    #187200
    AnonymForfatter

    Tak for infoen. Det er også fint at høre lidt om FIH. Dem havde jeg også kig på, men deres dekort er større end Sparbanks, hvis hævning mod forventning skulle komme på tale. Derfor blev de fravalgt i første omgang. Det kan så være de kan komme på banen senere på måneden hvis de opretholder en relativt høj rente efter d. 18. hvor deres nuværende højrente stopper.

    #187202
    bihanForfatter

    Du skal sikre dig, at dit indskud i Sparbank har rentevirkning fra bogføringsdato. Tror faktisk Sparbank først giver rente dagen efter bogføringsdagen jf. deres almindelige forretningsbetingelser. Denne parksis bruger FIH ikke, da de giver rente på den dato, hvor de modtager dit indskud. Altså mister du en rentedag ved at vælge Sparbank fremfor FIH Erhvervsbank.

    #187206
    AnonymForfatter

    Hmmmm med en binding på 3 år og 3%, kan det vist ikke rigtig betyde alverden 😉

    #187208
    bihanForfatter

    Nej, måske ikke den helt store forskel. Men Sparbank gør heller ikke meget for at fortælle om valørregler på højrentekonti 😉

    BEMÆRK! FIH har dekort på 1% af det hævede beløb i de sidste 12 måneder af aftaleperioden. Sparbank har 1,5% i hele aftaleperioden.

    #187210
    AnonymForfatter

    Arhhh det er ihvertfald ikke uden detaljer. FIH har 2% mod Sparbanks 1,5% kunne jeg så argumentere 😉

    #187212
    AnonymForfatter

    Hejsa
    Du kan rolig lave aftale med SparBank , vi har i flere år haft flere forskellige høj rente konto hos SparBank, altid god service og altid fin opfølgning på indestående mm.
    Vi er lige nu på vej til en ny aftale over 3 år.
    Måske skulle du også se på max aftaler , de giver lidt mere i rente.
    God jagt, ps husk at mange banker snart sætter deres rente satser ned

    #187214
    AnonymForfatter

    Hej mkn
    Rart at høre nogle flere synspunkter og mange flere må gerne komme til 🙂

    Det med rentenedsættelsen er jeg opmærksom på. de par stykker jeg har kendskab til nedsætter med 0,5%

    #187216
    thsvForfatter

    Forkert!
    2% de 2 første 2 år og 1% det sidste år.
    http://www.fih.dk/Indlaan/Privat/Vilkaar
    Ved et beløb på 120.000 kr betyder den manglende rentedag hos Sparbank, at man taber 10 kr i rente. Den ekstra ½ % som det koster at hæve hos Sparbank i det 3. år koster derimod 600 kr mere.

    #187230
    AnonymForfatter

    Så det bekræfter fint min beskrivelse. Man kan jo hurtigt vurdere at vi er helt nede i petitessen med den ene dag.
    Det der har interesse er i højere grad “mærkelige" gebyrer eller omkostninger jeg/man ikke lige har forestillet sig der kunne komme til, ringe/useriøs service fra banken eller lignende. Desuden vægter jeg også de (få) medarbejdere der harkompetence til at gå ind og lave aftaler der måske liogger på kant med bankens officielle regler (selvf. uden at være ulovlige eller lign.) men som de fleste nok vil tolke som menneskelig hensyntagen og kundeinteresse 😉

    #187236
    HalliHalloForfatter

    Jeg har en niece, som er kunde i Sparbank, og hun er særdeles glad for banken.

    Personlig kender jeg den ikke.

    Jeg ville aldrig tænke på de gebyrer, der tages ved hævning før tiden, da man ikke skal binde sine penge, hvis bare der er den mindste chance for at man ikke kan vente til udløb.

    Til spørgeren: Jeg syntes du er godt inde i sagerne selv…………

    #187564
    HalliHalloForfatter

    Hvis ikke I allerede har læst det, men Sparbank bliver opslugt af SparNord.

    Hvad nu med dem der har ca. 750.000 kr. stående i hver bank. Hvordan er reglerne på det område med hensyn til indskydergarantien?

    Eller skal man regne med at SparNord ikke går ned, for den er vel sikker nok?

    #187572
    PrasmusForfatter

    Spørgsmålet har været oppe flere gange og ind til videre har konklusionen været “Bad Luck", du er garanteret de første 100.000Euro, resten kan være tabt.

    Der var en her som forsøgte at hæve noget af indestående før tid (for at komme under 100.000Euro) med henvisning til, at betingelserne for aftalen var blevet ændret (manglende garanti), men den gik ikke uden dekort. Der blev vist klaget over det, men om vedkommende fik noget ud af det så jeg aldrig et svar på.

    #187574
    BertelsenForfatter

    Ved tidligere fusioner har de involverede banker tilbudt at kunder med 750.000 i begge banker gebyrfrit kan ophæve det ene engagement, så de kan holde sig inden for indskydergarantien efter fusionen.

    Til Nick:
    Husk og undersøg om Sparbank tilskriver renter årligt eller kun ved udløb af aftalen.
    FIH tilskriver renter årligt ved 2 og 3 års binding, så du opnår rentes rente.
    Derudover kan man i FIH få udbetalt de årlige tilskrevne renter uden betaling af dekort.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 20 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.