den lave rente og optage lån i gældsfrit hus og indsætte på højrente

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93160
    AnonymForfatter

    Jeg kunne godt tænke mig at få uddybet hvordan man gør når man sidder i et gældsfrit hus, og så ønsker at optage et lån i dette, og for de lånte penge sætter man ind i bank til en høj rente.
    Hvilke fælder kan man løbe ind i, og hvilke lån skal man optage.

    mvh ulriko

    #187170
    grgForfatter

    Du skal sørge for at matche løbetiden på indlånet med tidspunktet for rentetilpasning.

    Eksempelvis F1 = 1 årigt indlån, F2 = 2 årigt indlån osv.

    Husk at der er en del etabelingsomkostninger (som der ikke er skattemæssigt fradrag for) som også skal tages med i beregningsgrundlaget.

    Fælder kan være at bidraget på dit lån stiger i perioden, hvormed din fortjeneste falder.

    #187180
    thsvForfatter

    Lad være med at gældsætte sig, blot for at udnytte, at rentestrukturen for tiden er rådden.
    Omkostninger ved at optage et lån på 1 million er med stempel og alle omk. på mindst 24.000 kr, heraf 1,5% stempel alene de 15.000 kr.
    Adm.bidraget på afdragsfrit F3-lån, som være det aktuelle er efterhånden omkring de 1,0% de fleste steder, men indrømmet en belåning under 40% kan være billigere.
    Rentedage i banken, og ydelse på lånet kontra rentetilskrivning kan osse gøre forretningen tvivlsom.

    #187188
    fk2001Forfatter

    Hvis spørgeren har et pantebrev i forvejen kan man spare den variable del af tinglysningen. Hvis ikke, så tror jeg også hele den potentielle gevinst ædes op i omkostninger.

    #187220
    thsvForfatter

    Clue’et er at der nævnes gældsfrit hus i åbningsindlægget, så tror ikke, at der er et eksisterende lån, hvorfra stempel kan overføres.

    #187222
    AnonymForfatter

    Der behøver jo ikke være tale om et eksisterende lån. Blot et ubelånt ejerpantebrev. Her kan stemplet godt overføres fra, såfremt pantet ikke er aflyst. Kræver selvfølgelig at ejerpantebrevet omdannes, såfremt det er muligt.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.