Import af sølv – Told + Skat?

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93148
    AnonymForfatter

    Kære alle..

    Jeg vil meget gerne importere noget sølv fra forskellige lande udenfor EU. Specielt Tyrkiet, Iran samt Dubai.

    Jeg har fundet et par sølvforhandlere og kan få sølv til en ret god pris. Mit spørgsmål går på, hvad koster det i procenter mht. beskatning?

    Jeg går udfra det skal fortoldes og der skal betales moms af dette? Har prøvet at søge lidt på det og kommet frem til lidt forskelligt? Der er tale om sølv mønter, af 1oz altså ca. 31 gram rent sølv.

    Kan det passe tolden er på 5% og moms 25%?

    #186932
    AnonymForfatter

    På trods af stadig stigende priser (guld & sølv), vil du ikke andet høre Test & GP fortælle dig hvor dårlig en ide det er, og sikkert også at du bare kan ringe til SKAT, men herfra held og lykke havde min familie lytter tilbage 2005/2006 havde de fået deres investering igen 5 gange. . .

    #219164
    No OrdoForfatter

    Så hellere købe momsfrit sølv fra Estland. 0% VAT, samtidig med det er et EU land.

    Du kan læse mere om det her – http://www.aedelmetaller.dk/soelv/forhandlere/

    #219166
    peter holm larsenForfatter

    Hej no ordo,

    Tænker du ikke et trådstarter for venter at importere sølv mhp erhverv?

    #219172
    No OrdoForfatter

    Han nævner specifikt 1 oz sølvmønter, så var ikke min umiddelbare tanke.

    #219176
    testForfatter

    Tænker lidt at jesper er millionær nu? Med der ku da være sjovt at høre.

    #219182
    No OrdoForfatter

    Hvorfor skulle han være det? Sølv er faldet markant i pris siden hans indlæg i 2012.

    #219188
    HalliHalloForfatter

    Køb både sølv og guld op til billige penge, det bør enhver investor gøre og jeg ønsker god fornøjelse.

    Hvis Jesper er blevet millionær, så kan du sikkert også i hvert fald på lang sigt.

    #219274
    No OrdoForfatter

    Ja, buy low and sell high. Tror også guld og sølv er en god investering på nuværende tidspunkt. Specielt sølv virker undervurderet i forhold til guld, hvis man på prisforholdet i mellem de to ædelmetaller.

    #219408
    testForfatter

    No ordre, den taktik gør så at et aktiv der falder og aldrig stiger igen er et tab du ikke minimer.

    #219492
    Mikey 68Forfatter

    Der er 25% moms på investeringssølv, hvis du handler uden for EU.
    Inden for EU er der forskellige momssatser på sølv; men forhandlerne er gode til at justere deres pris efter dette, så der kun er marginale forskelle på at handle i de forskellige EU-lande – med mindre der handles for store beløb..
    Danmark er som i alt andet som regel de dyreste.

    Estland finten er så vidt jeg ved lukket her per 1. januar 2016 og dermed er den sidste momsfrie sølvmulighed væk 🙁

    Handler du uden for EU, skal du derfor svare dansk moms på 25% af købet (i modsætning til investeringsguld, som ikke er momsbelagt).

    En sidenote: Spotprisen på sølv er velkendt, så “gode priser" skal man være forsigtig med – find en troværdig forhandler og vær opmærksom på der findes falske mønter, hvis du fx handler på Ebay og det lyder som et (alt) for godt køb… Selv professionelle forhandlere bliver snydt af og til…

    Tavex.dk er en velrenommeret dansk forhandler og således et godt sted at sammenligne priser… Selv har jeg erfaring med bl.a. kettner-edelmetalle.de/ – faktisk service, godt udvalg og fine priser 🙂

    Denne guide har nogle år på bagen; men er stadig værd at læse hvis man er “ny": https://www.180grader.dk/Oekonomi/opsparing-i-fysisk-guld-og-slv-en-guide-for-menigmand

    Og pas på med at lægge alt for meget i diverse hjemmesiders analyser om at det helt store finanskrak er lige om hjørnet og derfor stiger guld og sølv med en faktor 10 om få dage – det har været lige om hjørnet de +5 år jeg har fulgt med 😉

    Jeg holder personligt meget af Tavex’s mantra: “Køb ikke guld for at blive rig, men køb guld så du aldrig bliver fattig"

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.