Gebyr på brug af Visa/dankort ved parkering i København

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93139
    AnonymForfatter

    Når man betaler med Visa/Dankort for parkering i København pålægges der et kortgebyt på kr. 0,50 kan detvære rigtigt og lovligt , det bliver jo til mange penge i løbet af en dag
    med alle de parkeringer.

    L.H.Blomberg

    #186850
    thsvForfatter

    Betal kontant og spar gebyret!

    #186852
    AnonymForfatter

    Nu tror jeg ikke, sagen handler om at spare 50 øre, men er af mere principiel art. Og jeg mener ligesom Ludvig Blomberg, at fremgangsmåden er ulovlig jf. Dankortforliget fra 2009. Københavns kommune er ikke alene om at opkræve gebyr på Dankortbetaling af parkeringsafgift – det gør Lyngby-Taarbæk kommune også. Derimod har jeg ikke oplevet tilsvarende fra Europark.
    Jeg vil opfordre Ludvig Blomberg til at sende en klage til Forbrugerombudsmanden på http://www.forbrugerombudsmanden.dk og formidle svaret til mybanker.dk.

    #186910
    AnonymForfatter

    Spar blot jeres klager. Det er fuldt lovlivt. Parkeringsautomater er ikke omfattet af loven om fysisk handel, men derimod som fjernsalg/internet. Her må forretningerne gerne opkræve gebyrer, når der betales med Dankort. Dog ikke højere gebyr end deres omkostning til indløser. Dvs. at “indtægten" svare til udgiften for at acceptere kortbetalingen.

    Det er ikke et krav, at de skal opkræve gebyr, men mange virksomheder vælger at gøre det.

    #186958
    AnonymForfatter

    Man kan også sige det på en anden måde, er det rimeligt at dem som betaler kontant skal være med til at betale gebyrer for dem som betaler elektronisk?

    Lad os som betaler elektronisk betaler de omkostninger som er ved det og lad dem som betaler kontant spare gebyret, de har trods alt andre ulemper i steder for.

    Og ja, det er i øvrigt lovligt, som “Den hemmelige" også har sagt.

    #186972
    Mr RForfatter

    Der er jo langt flere gebyrer for firmaerne ved kontant håndtering.

    Der burde være tværtimod være gebyrere på kontanter 🙂

    #186976
    HJLForfatter

    Enig med mr r det er helt gak, når man ser på omkostningerne ved kontanthåndtering.

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.