Nu er Nordea også blevet ramt af åger-sygen

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93138
    AnonymForfatter

    Storbanken Nordea sætter nu også priserne op på flekslån så de ikke alene matcher Realkredit Danmark. De bliver så vidt jeg lige umiddelbart kan regne ud margianlt dyrere.

    http://finans.borsen.dk/artikel/1/240583/nordea_kredit_saetter_priserne_i_vejret.html

    Især korte rentetilpasningslån (flekslån) og lån med afdragsfrihed bliver dyrere. Største prisstigning finder man på netop rentetilpasningslån med afdragsfrihed, der stiger fra en gennemsnits-bidragssats på 0,7438 pct. til 1,05 pct. på nye lån – en prisstigning på over 40 pct.

    #186830
    ekmForfatter

    Markedskræfterne er sat ud af spillet, og hvem kan gøre noget? Politikerne, men det virker som om, de ikke tør, eller at de ikke magter det.

    #186836
    testForfatter

    Øh markedskræfter sat ud af spillet? Nej da tvært om.

    Men det er da vist du gp der er overrasket

    #186838
    ekmForfatter

    @ test
    Kunne du prøve at uddybe dit synspunkt?

    #186840
    AnonymForfatter

    Hvis din så hæver indlåns renten også, så passer pengene.

    #186844
    testForfatter

    Øh hvad har bidragssats’s på et realkredit produkt da med indlånsrenten at gøre?

    Ekm det kunne faktisk være meget mere interessant hvis du argumenterede for hvad din konklusion byger på?

    #186854
    AnonymForfatter

    1% i bidrag.

    De er dygtige RKD og Nordea Kredit.
    Hvis Danskerne åbner øjnene og begynder at skifte bank/kreditforening så hjælper det på det. Men nej vi er jo så “Loyale"

    #186856
    AnonymForfatter

    Kun en procent, nej du, det er langt værre i Danske Bank.

    Ifølge Danske Banks oktober-priser så koster F1 flekslånet nu:

    0,40% i belåningsintervallet 0-40%
    0,95% i belåningsintervallet 40-60%
    1,4752% i belåningsintervallet 60+%
    Samlet bidrag 0,8064%

    Læg så dertil 0,25% bidragstillæg for afdragsfrihed + 0,20% i kursskæring.

    Inkl. kursskæring er bidraget således: 1,2564% for F1 lånet i Realkredit Danmark.

    #186858
    AnonymForfatter

    Til GP

    Bidragsprocenter

    0-40% Belåning 0.75%
    40-80% 1,0246%

    Er det ikke sådan det er?

    #186860
    AnonymForfatter

    Det må være sådan her

    0-40% Belåning 0,75% Incl. Afdragsfrihed så kan man trække 0,25% fra i tillæg for afdragsfrihed. Så er vi nede på 0,50% bidrag fra 0-40% Belåning

    #186862
    AnonymForfatter

    Et fastforrentet lån kun 0,525% bidrag i Nordeakredit

    #186864
    AnonymForfatter

    Nu taler jeg om de priser, der er gældende fra 1. oktober 2012 i Realkredit Danmark.

    #186866
    AnonymForfatter

    Hejsa, jeg har et F1 lån hos Nordea uden afdrag. Den stiger jo noget i bidrag nuher. Jeg tror godt jeg kunne have råd til at afdrage, men det har jo faktisk ikke kunne betale sig. Ville i begynde at afdrage på lånet nuher. Det jeg jo skal betale cirka 0,14% mere i bidrag hvis jeg ikke afdrager fremfor hvis jeg afdrager.

    #186868
    AnonymForfatter

    Til Frank1979 og GP

    0,14% Hvis du kan få dem bedre forrentet andre steder, så vil jeg ikke starte med at afdrage. Likviditet betyder alt.

    Jeg har jo lige fået det ind af døren RKDs bidragsstigninger fra 1.10.
    Det jeg kan læse mig frem til er at jeg skal give 0,75% i bidrag på lån indenfor 40% af vurderingen. Nå nej det kan jo være, det er efter RKDS nedvurdering af mit hus.
    Det er sku ikke til at finde rundt i.
    Har flere ejendomme, ved Nordeakredit giver jeg 0,525 i bidrag op til 80% belåning på et fastforrentet lån med afdrag.

    #186870
    AnonymForfatter

    Realkredit Danmarks (og sikekrt også Nordea Kredit, Nykredit og BRF’s) vurderinger er både uforståelige og utroværdige.

    Priserne i vores område er ikke faldet siden vi købte i 2010 jf. Realkreditrådets statistik. Alligevel anvender man nu en vurdering der er 11% lavere end købsprisen.

    Men hvis den nuværende vurdering er korrekt og priserne ikke er faldet, så kan der jo kun være en forklaring, nemlig at Realkredit Danmark har forbrudt sig mod realkreditlovens belåningsgrænse på 80%, da vi købte boligen.

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.