Råd til køb af lejlighed

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93130
    AnonymForfatter

    Hej alle på mybanker.

    Jeg er en pige på 21. Om 2 år regner jeg med at skulle flytte til Århus for at studere videre. Da jeg har en søn er det, for mig, nemmest at skulle ud og købe en lejlighed, da jeg alligvel ville skulle det på et tidspunkt.

    Jeg har ca. 16.500 udbetalt i måneden.

    Hvor meget vil i anbefale mig at spare op de næste 2 år, for at være bedre stillet til et boliglån? Andelsbolig kan også være en mulighed.
    Jeg har ingen viden om bankverdenen og lån og opsparing, så derfor er det vigtigt for mig at begynde nu, så jeg ikke står med røven i postkassen om 2 år og skal ud og finde en super dyr lejebolig, da jeg fortsat skal studere i 4 år når jeg flytter til Århus.

    Alle råd modtages med kyshånd – hvad vil i foreslå mig at spare op i måneden?

    Vh. Emilie

    #186656
    AnonymForfatter

    Regn på det ! – ligesom med Fiat 500’en

    hvis du skal læse (på su ?) skal du ikke have lån i banken
    dvs du skal have 20 % af købsprisen – Så hvis prisen er 1 mill. kr
    ska du ha 200.000 sparet op

    hold dig fra andelsboliger – er ligesom med aids (ingen af delene er til
    at slippe af med)

    lej noget udenfor århus er også en mulighed ( noget man kan betale)
    køb bil kontant ( nå ja du kan jo læse mine råd til dig i din anden tråd)

    det er så yndigt at følges ad! (hold dig nu fra det – ikk)

    #186660
    testForfatter

    Man fristes til t sige så meget som muligt, men 20 procent af prisen er et godt bud. Men jo mere du har sparet op jo billigere bliver det

    #186668
    thsvForfatter

    Ung enlig mor med relativ beskeden indkomst!

    Jeg ville finde en lejebolig og få boligsikring.
    Har dog ikke kendskab til lejeboliger i Århus.

    Start med at lægge et budget og tag et møde med din bank om mulighederne, måske er den lille billige bil et alternativt til at bo i den dyre by (Århus).

    #186682
    AnonymForfatter

    Hvis du skal på SU om to år er du nødt til at tage hensyn til din økonomi på det tidspunkt. Og på en SU bliver der ikke råd til en ejerbolig i Århus – slet ikke hvis du også har bil, billån og en dyr kaskoforsikring. En lille mulighed kunne være en andelsbolig, hvis du finder en med en lav boligafgift på under 3000kr og så betaler andelen mere eller mindre kontant. Du skal dog i så fald leve på et minimum de næste to år for at spare nok op – og det inkluderer altså at du ikke kan købe bil.

    Hvis du vil have bil – eller ikke vil ned på dette minimum – så sørg for allerede nu at undersøge markedet for lejebolig i Århus og blive skrevet op i rigtig god tid.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.