Forbrugslån

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87362
    AnonymForfatter

    Da jeg ville have ryddet op i min økonomi, besluttede jeg mig for at kontakte min bankrådgiver og få konveteret min kassekredit til forbrugslån og erstattet mit visa/dankort med visa elektron.

    Vil blev enige om at jeg skulle have et forbrugslån på 80.000kr, som skulle afdrages med 2000 kr. pr. måned.

    Nu har jeg så idag hentet papirerne i banken og kan se, at renten er sat til 22%p.a.(de årlige omkostninger er beregnet il 24,9% p.a.).

    Det lyder for mig som en ufatteligt dårlig byttehandel – kan det virkeligt passe at renten skal være så høj?

    #107860
    AnonymForfatter

    Hej

    Nej det kan ikke passe at renten skal være så høj.

    Men jeg forstår slet ikke hvorfor det ikke har været med i dine spørgsmål til din bankrådgiver? Det er da en af de mest oplagte spørgsmål når man lægger lån om!

    Personligt har jeg selv et lån på knap 80.000 der bliver forrentet ned 9%

    #107862
    AnonymForfatter

    Set i bakspejlet så burde det nok have været det, men jeg har haft hende siden barnsben (næsten), og da vi ikke kom ind på det under telefon samtalen, så regnede jeg med et godt tilbud som altid…

    Men mon ikke hun kan presses lidt ned^^

    #107874
    AnonymForfatter

    Vi har en kassekredit i vores bank på 150000 kr.
    Renten er nu godt nok steget fra 5,75 % til 6,5 %, men det er da stadigvæk noget bedre.
    Skift bank, det kan gøres meget bedre end den vanvittige rente du skal betale.
    Jeg mener du er blevet behandlet meget dårligt, jeg ville ikke finde mig i det.

    mvh. Bossen

    #107876
    AnonymForfatter

    Nu er Bossen’s ene eksempel ikke til så meget hjælp – der kan være mange omstændigheder involverede, men mybanker.dk’s oversigt over forbrugslån ligger med åop fra 5,2 – 19,1
    Folk der trænger til at ‘få ryddet op i økonomien’ må nok regne med at betale i nærheden af bankens højeste rente (eller få et nej i de mange af de banker der ikke har nogen høj rente). Men bedre end 24,9 burde det kunne gøres.

    #107878
    AnonymForfatter

    Jeg er helt enig. Med mindre du er ude i noget uføre og skal have samlet en stor forbrugsgæld, så bør du ikke umiddelbart tilbydes bankens højeste rente og selv da lyder det meget voldsomt synes jeg. Det er forholdsvist nemt at skifte bank, du vil formodentlig kunne spare mange penge ved at se dig lidt omkring. Hvad skal du f.eks. give i oprettelsesgebyr. Se på netbankerne og ring til dem og hør hvad de kan tilbyde.

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.