Leasing eller køb? ÆNDRET

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Indlæg
  • #186514
    testForfatter

    hvis man tror at lykke er materieller goder har man i sandhed et fattigt liv

    #186516
    AnonymForfatter

    Altså test. Din udtalelse er vrøvl og gammelmandssnak.
    Når man er 21 år – og har lyst til en ny bil – så er man helt normal og lykkelig.
    Det koster, at have egen bil selvfølgelig – og der er tale om forbrug og ikke investering.
    Iøvrigt er det længe siden, at investeringer har gjort folk lykkelige.

    #186528
    testForfatter

    Svend man bliver bestemt ikke lykkelig af at skaffe sig en gælde på 200.000 på halsen og betale 36% over pris for en vare.

    Hvor har jeg udtalt mig om at det skulle være unaturligt at ønske sig en bil eller at man heller skulle tage cyklen i den her tråd?

    Men godt at se at vi er enige om at en bil ikke er en investering.

    hvis du læste hvad jeg har skrevet råder jeg faktisk til at man hvis det abselut skal være vælger en billigere model.

    Fiat 500 er en retro mode bil der koster ca det dobbelt af de andre biler i samme klasse.

    Man kan sagtes leve et leve et lykkeligt liv med gang i den og fest i gaden uden at stifte gæld.

    “Livet må leves forfra, men kan kun forståes bagfra.

    Af alle Glæder er Forventningens Glæde den største.

    At vove er at miste fodfæstet for en Stund; ikke at vove er at miste Livet.

    De fleste Mennesker haste saa stærkt efter Nydelsen, at de haste den forbi."

    Tja det er nok gammelmandssnak.

    #186530
    thsvForfatter

    LOL, vel gør den da ej, der er jo en model til 120.000 kr, og du kan ikke købe nogen ny bil til 60.000 kr i Danmark!
    Om brugsværdien er de 30.000 kr højere end de biler til omkring 90.000 kr vil jeg lade være op til andre at afgøre.

    #186532
    testForfatter

    Thsv ja mn lad os da så gå i ptitesser.

    Hos Fiat koster den billigst bil 79000 så i forhold til den pris trådstarteren selv nævner er det mere ind dobbelt så meget. Det er dine 90 også.

    Om en Fiat 500 er mereprisen værd har markedet givet Fiat svaret på siden de dumper prisen nu..

    Så Thsv du ved godt hvad ca er ikke ?

    En pris forskel på 40k på noget hvor det billigste koster 80k, hvis vi nu skal sammenligne fiat,s egne priser er altså en mer pris på 50%. Men det er naturligvis ikke det samme at den koster dobbelt så meget.

    Og jeg mere stadig det er en ganske relevant kommentar i forhold til trådstarterens økonomi.

    For rigtigt mange mennesker er 40.000 kr også en slags penge især når man skal låne dem som forbruglån.

    I øvrigt når hvis vi virkelig skal sammenligne priser skal vi ha det hele med. Liste priserne kan man sådan set ikke bruge til noget.

    #186534
    ChrisMForfatter

    Hej Louise,

    jeg vil ikke fortælle hvad du bør gøre, men da jeg var 20 år havde jeg de samme drømme som dig, jeg købte en splinterny bil til 190.000 kr, det var pisse fedt det første år, men herefter begynder det at blive hverdag og bilen skal til service og det ene og det andet.

    Efter 2 år ville jeg igang med uddannelse, hvorfor jeg overgik til SU, det er bestemt ikke fedt når man har sådan et stort billån, efter 4 år hang den mig langt ud af halsen og jeg måtte smide 11.000 kr kontant for at indfri gælden og sælge bilen til en forhandler.

    Den bil har kostet mig, hold fast: 230.000 kr i afdrag og renter + udbetaling 37.000 kr + reparationsomkostninger/service, dæk osv.

    Det var super lækkert at køre rundt i en ny bil, med komfort, god motorkraft osv. i forhold til en gammel rusten spand, men når jeg stiller det op på denne måde så ville jeg ønske jeg kunne gøre det om og have sparet pengene op til bolig.

    Jeg kan forstå det frister med ny bil, men tro mig du vil ærge dig når du sidder i saksen.

    #186536
    AnonymForfatter

    Louise

    Del II en økonomisk historie

    En lektion til dig i økonomi og følsomhed

    Når man bliver gift siger man “det er så yndigt at følges ad".
    Det siger banken også(så yndigt at følges ad! “Renterne gør det yndigt for dem")

    Køb dig da en ny bil – bare sørg for at regne på det.
    Dit indlæg tyder klart på at det har du ikke! (husk altid at du har søn)

    Find dig en forhandler som giver dig fuld kasko de først par år eller 3 til en 4000-5000 kr. om året (de findes altså) i din handel (måske ræsonerer du selv frem til at ambitionerne skal lidt ned indtil du er mere konsolideret)

    Og lad dem finansere for dig – det kan de som regel gøre meget billigere end banken.

    Kig på
    Chevrolet , Toyota , Fiat’s (og andre) hjemmesider og se hvad de har at tilbyde
    Da du har spurgt her i forrummet (fortæller mig du ikke hovedkulds har kastet dig ud i det)endnu!

    Som du måske bemærker – så er mange af debatørerene rigide og ortodokse i deres råd til dig.(bemærker at de åbenbart ikke har observeret at der er nye tider i bank sektoren)
    Ihvertfald når man læser deres råd til dig (jeg opfatter dig ikke som uansvarlig – eller belærer dig om quicklån , etc..)

    Du synes måske de er flinke i din bank (du har måske en sød rådgiver) du har måske også
    en opfattelse af at låne i banken er fornuftigt(men det er det kun sjældent i din alder med den profil som man nu engang har når man er 21 og mor)
    Du er kun en økonomisk malkeko – intet andet (Husk det!)

    Hvis du feks bliver arbejdsløs (og du er i risiko gruppen) og har lån i banken så er du blevet “risiko kunde"
    Det er det resten af debatørerne overser når de giver dig “gode" råd.

    Og hermed voldtager banken nu dig og din økonomi! 15 % i rente er ikke ublu i disse tider (åbenbart)
    og lige meget om du er i fagforening – for du har nu vist økonomisk svaghed
    og det helt ud i en usmagelig grad , der er nemmelig nye tider i banksektoren

    Har du finanseret igennem feks. Toyota , og passer dine ting , så er der ingen der ser
    din midlertige økonomiske svaghed og dermed er du ikke blottet for afpresning i banken.

    Det er yderst vigtig at du forstår begrebet “følsomhed" i alt hvad du foretager dig økonomisk
    Ovenstående giver banken ingen mulighed for at indlåse dig i “åger trippet" (altså flå dig)
    Så altid sprede din risiko for ikke og blive fanget i en fælde

    Det er så yndigt at følges ad!

    Søg på google og find et af de gratis excel regneark “låne beregnere"
    Regn altid på det inden du gør dig en større økonomisk investering (så har du overblikket)

    Du siger 10 år før du skal til den næste store investering ?

    1)Følges ad med banken ? resten af livet ?
    eller
    2)Sætte penge til side (eks.vis 63.000 kr) fordi du har regnet på det ?
    a) altid have økonomisk overskud – til dig og sønnen
    b) næste investering er uden/eller næsten uden lån i banken (hus og realkredit lån) ?

    Grubel lidt over ovenstående – udskyld lekturen (men nogen måtte jo give dig den)

    Og når du skal låne ! hvad skal du så! -;)

    Held og lykke med det

    #186540
    AnonymForfatter

    Louise Skriver :
    Jeg overvejer at skulle ud og investere i en Fiat 500 på den ene eller anden måde. Er lidt i tvivl om det skal være leasing eller lån i banken.

    Har i næsten alle sammen overset det !

    Dvs : Hun er meget fast på biltypen. Så kom med nogle råd om leasing eller køb i stedet for meget sludder::::: Særligt test.

    #186542
    AnonymForfatter

    Leasing… Så er der en mulighed for at komme ud af det igen. Men lad vær med det alligevel.

    #186544
    AnonymForfatter

    Give råd om retro Bil til 180 K – med 25 K i udbetaling
    med mdl intægt på under 17K – HVA er du bankrådgiver? – eller bare et skarn ?

    #186546
    AnonymForfatter

    vbturbo :

    Kom nu vil du købe den eller leasing den, Ikke det andet der pis der.

    Hvad er best køb eller leasing. Og glem alt om bilenspris.

    Louise har ikke skrevet hvad hendes månedsløn er !!

    Hun har opsparet 16500 til bilen nu.

    #186548
    thsvForfatter

    Syntes nu ellers, at der ret tydeligt står en nettoindkomst på 16.500 kr om måneden i startindlægget, og intet nævnt om nogen opsparing.

    #186550
    AnonymForfatter

    Eneste faste udgift er licens, telefon, husleje el varme og vand + forsikring. Det udgør under 5000 om måneden. Så jeg synes selv mit rådighedsbeløb er højt.

    Og søn på 2 år (går sønnen ikke i institution)? – får man da ikke under 2000 kr mdl.

    licens, telefon, husleje el varme og vand + forsikring (mindre end 3000 kr.)

    Har pt. 0 kr. i udbetaling – Og søn på 2 (og synes at rådighedsbeløbet er for højt)

    Cafe – start du nu med at læse – Økonomisk historie I til Louise

    Cafe gu vil jeg ej sige Bank lån eller Leasing (nok hellere opfordre til at spare 20-25%)
    først

    #186560
    AnonymForfatter

    Hvis du ønsker din en Fiat 500, så er den du skal have. Den er også en flot bil, og klart den meste “søde" i sin klasse.

    Personlig er jeg ikke til Fiat, har haft en, det var rigeligt.

    Mht. finansieringen, så er leasing en fordel hvis:
    1. Du ikke har til udbetalingen til bilen 20+%
    2. Du kan vil beholde den ca. 3 år
    3. Du kender dit km forbrug de næste 3 år

    Hvis ikke du kan sige ja, til disse 3 punkter så skal du købe en bil. Hør etv. Fiat om deres fanatiserings tilbud, og sammenlig med din bank. Bilforhandlere kan ofte tilbyde rimelig bilån for at slippe med deres biler, husk at få noget rabat på bilen, for den bil skal du have mindst 7000-15000 rabat, samt måtter, lakstift og advarselstrekant.

    #186568
    AnonymForfatter

    vbturbo :
    Ingen opsparing til engangs ydelsen på en Leasing aftale. Så kan hun ikke lease den. Så er hun nød til at spare op til den.

Viser 15 indlæg - 16 til 30 (af 31 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.