Søger råd til fællesøkonomi

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93083
    AnonymForfatter

    Hejsa

    Da min kæreste og jeg skal giftes d. 18 august (!) har vi besluttet at få fællesøkonomi.

    Rent praktisk har vi allerede “fælles økonomi", men nu vil vi lægge det hele sammen for nemhedens skyld og for overskuelighedens skyld.

    Mit spørgsmål går på om der er nogen der kan anbefale banker til dette? (Pt. har vi begge Nordea, og jeg har Jyske Bank med en lille portefølje, det er dog ikke noget krav at vi fortsætter i disse)

    Vi har forestillet os at have en budgetkonto, opsparing, kapitalpension, samt forbrugskonto. (Nogen andre eller bedre forslag til denne sammensætning modtages med kyshånd!)

    Vil egentlig bare gerne høre om der er nogen der har kendskab til gode banker, evt. med gode fordele ved at samle sine ting der?

    På forhånd tak

    Med venlig hilsen

    Chris

    #185282
    AnonymForfatter

    Det skal lige tilføjes at vi ikke har nogen gæld, overhovedet, og at vi er igang med at spare op til hus indenfor de næste to år.

    Såfremt dette har indflydelse på valget af bank 🙂

    #185284
    AnonymForfatter

    Hvis I snart skal være boligejere og formentlig skal låne et stykke over 80% af købesummen, så vil jeg anbefale at I enten forbliver i Nordea, hvor i til den tid tager et prioritet boligkøb lån eller at I alternativt skifter til Nykredit Bank.

    #185290
    BangeeForfatter

    Ingen banker er som sådan bedre end andre, der kan forhandles pris alle steder. Og stort set alle har de samme produkter på hylderne. Priserne på deres hjemmesider er vejledende, og til forhandling. Så som jeg ser det er kemien med ens rådgiver noget af det vigtigste.

    Nok også derfor utrolig mange kunder følger med deres rådgiver hvis han/hun får nyt arbejde i en anden bank.

    Så en lokalbank, som Salling Bank, eller en mellemstor bank som BankNordik kan være mindste lige så god til jeres behov som Nordea eller Jyske

    #185292
    testForfatter

    nu ikke helt ening nogen banker vil ikke lave ekstra visa dankort og ekstre konti uden besvær og omkostninger

    ved mit skfite til danske bank sidste fik vi en fælles konto hvor vores løn går ind og som vi har to visa dankort til. Vi har så hver vores egen konto med visa dankort til.

    fælles konto bliver jo så spæret ved dødsfald men vi har stadig hver en seperart konto.

    den store fælles kont er så prioritestkonto

    men det kan nordea nu også,

    #185296
    AnonymForfatter

    Hej Chris R

    Jeg ville nok gøre noget helt andet i jeres til fælde.

    1. Flytte væk fra begge bankerne i bruger nu og i stedet finde en ny bank, som så kan blive jeres fælles nye bank.

    2. Lave en lønkonto til jer hver, en betalingskonto som er fælles, opsparing der er fælles, osv.

    3. Så vil jeg kikke meget på gebyr som banken tager for at have jer som kunde og finde der hvor det er tættest på O kr. Eller 0 Kr. Rentesatserne er ikke særlige gode fortiden aligevel.

    Fordelen er at i så kan sige i har fået en ny fælles bank.
    Jeg vil nok sige i skulle gå efter en af de små sparrekasser. Og den der sikkert er best er Sønderhå sparrekasse. Har haft billån ved dem til kanon pris.

    #185298
    AnonymForfatter

    Til General prier

    Rådet med at blive i nordea for om købe bolig kan jeg ikke se er et godt råd.
    Hele bankkrisen skulle da på det tidspunkt gerne se noget anderledes ud. Eller er det godt nok skidt for landet.

    #185354
    AnonymForfatter

    Hejsa,

    Jeg kan anbefale dig Sparekassen Vendsyssel.

    Vi har et par pluskonti som bla. giver følgende fordele:

    god forrentning knæk ved 25.000 kr. og 150.000 kr. Der er ikke noget kontogebyr og I får følgende gratis:
    Netbank
    betaling af regninger i Netbank
    valutaveksling
    Visa/Dankort eller MasterCard Debit
    MasterCard Guld
    individuelt design af dit første kort
    hævning i andre pengeinstitutters automater i Danmark

    Der er desuden en del rabatter og gratis ydelser

    En af kravene for at få en pluskonto er et garantbevis pr. person på 10.000 kr (god rente). Der er ikke bankgaranti for garantbeviser, men banken er højt rated (Ifølge Risikovurderingen 2011 ligger banken som nr. 85).

    Vi bruger dem som netbank, og de reagerer meget hurtigt på henvendelser og er meget effektive og venlige.

    Du kan læse mere på deres hjemmeside.

    ps. vi opfyldte ikke alle kravene, men fik alligevel et par pluskonti. De er til at tale med.

    #185368
    HalliHalloForfatter

    Selv min værste fjende ville jeg aldrig anbefale sådan en sparekasse.

    Se bare på deres gebyrliste: Erstatningskort 250 kr. og afvisning af en simpel PBS-Betaling hele 375 kr. Danske Bank 0 kr. og 150 kr. Finansbanken 0 kr. og 250 kr.

    Nej sådan en kundepakke med et garantindskud på 10.000 kr. er ikke min kop te, idet der findes banker, der er meget, meget billigere, tag f.eks Finansbanken, hvor stort se alle de “gratisydelser" der nævnes, er gratis der, hertil kommer gratis opbevaring af værdipapirer. Selvfølgelig kan man ikke hæve valuta der, men det mar man jo sjældent brug for i år 2012.

    #185372
    BangeeForfatter

    Du ved godt at gebyrlisten er vejledende ikke, jeg kender ingen banker der holder sig slavisk til denne

    Er du en god kunde som banken vil holde på i disse krisetider, så er de også villige til at afvige gebyrerne.

    Jeg har selv BankNordik og er rigtig glad for den, og jeg betaler ikke de gebyrer som prislisten foreskriver. Men jeg er også også under deres Nordik koncept.

    Man skulle jo tro at der kun var Danske Bank og Nordea på markedet i dette forum. Der er rigtig mange af de mindre banker, hvor du kan få samme pris, og mere personlig rådgivning. Og ikke behøver igennem et call center fpr at få fat på din rådgiver.

    Og personligt vil jeg gerne betale lidt ekstra for den service 🙂

    #185376
    HalliHalloForfatter

    Ja, det er i sidste ende kundes eget valg. Og du har ret: Der findes mange gode billige banker, men desværre ligeså mange temmelig dyre lokalbanker.

    Jeg gav bare mit besyv med og herefter kan spørgeren træffe sit eget valg.

    Selvfølgelig kan man gøre indsigelser mod deres gebyrer. Hvis man har dummet sig må man nødvendigvis også betale bankens omkosninger for ulejlighende, men jeg ville aldrig vælge en bank, der sætter disse priser ublu højt.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.