Hjælp til valg af bank

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • MalkeForfatter
    Indlæg
  • #87358
    MalkeForfatter

    Hej alle,

    Jeg har pt nordea check-in med kassekredit på 15.000kr:
    – indlånsrente 1,5%
    – udlånsrente 8,25&

    Jeg bor hos min far pt (sabat-år) og arbejder fuldtid. Min konto står i plus og har egentlig ikke brug for en kassekredit (pt.)! Jeg skal helst spare nogle penge op når jeg begynder uddannelse (sommer 2007).

    Har I en idé om hvilke banker der vil være mest optimal for mig i min situation?

    På forhånd tak
    – Malke

    #107846
    MalkeForfatter

    Det skal måske nævnes at jeg skylder min kære mor 19.000kr og tjener ca 16.000kr før skat – mit fradrag er ca 4500kr/md.

    #107884
    AnonymForfatter

    Hvis du ikke har brug for kassekreditten er det da bare at se efter den bank med den højeste indlånsrente pt. Se på netbankernes hjemmesider f.eks. de plejer at være ret godt med uden sær-betingelser. 🙂

    #107894
    MalkeForfatter

    Har du evt nogle links til nogle banker jeg kunne undersøge? – jeg er helt grøn på dette emne.

    Jeg kunne dog forestille mig at jeg skulle tage lån når jeg begynder at studere, hvad skal jeg kigge efter dér?

    #107902
    AnonymForfatter

    Et link?
    Prøv http://mybanker.dk/bank/ny_konto/
    Husk at lave en samlet vurdering af:
    o Rentesatser (her kan ovenstående link hjælpe – men det skal tjekkes alligevel)
    o Omkostninger
    o Service-niveau. Netbankerne er fx ofte bedst til de to ovenstående, men har kun begrænset service og produktudbud. Men på den anden side, så har du ofte ikke brug for mere.

    #107904
    MalkeForfatter

    Okay, tak for hjælpen.. umiddelbart lader det ikke til at der er det helt store at vinde mht renteindtægten, men lidt er da værd at tage med..

    Er der nogen som har erfaringer med SkandiaBanken og som er studerende?

    #107908
    AnonymForfatter

    Studerende eller direktør, rig eller fattig. Skandiabanken er en OK firma for alle med gode rente- og gebyr-vilkår, megen selvbetjening og ringe produktudbud. De holder præcis hvad der står på deres hjemmeside, hverken mere eller mindre.

    #107912
    AnonymForfatter

    Basisbank har lidt flere gebyrer med til gengæld større produktudbud og bedre service / mere rådgivning. Jeg har hørt fra flere studerende at de er blevet behandlet pænt af Basisbank i modsætning til andre større banker som skal forblive navnløse.

    #107914
    MalkeForfatter

    Jeg er som sagt helt grøn hvad angår banker.. så hvis I lige kunne uddybe lidt for mig ville det være en stor hjælp 🙂

    Hvilke produktudbud er der tale om? studie-lån fx.?

    Såvidt jeg har forstået er det bedst med stor indlånsrente og lav udlånsrente 😉 men hvilke lån er ‘bedst’ hvis man fx skal tage studielån?

    #107944
    AnonymForfatter

    Jeg oprettede som studerende selv en konto i Skandiabanken og har været virkelig tilfreds (netop fordi man overhovedet ikke har brug for en bankrådgiver som studerende). Jeg har det fint med internetbank og har ikke brug for personlig betjening af en bankrådgiver. Har du det ligesådan kan Skandiabanken anbefales.
    Desuden beholdte jeg stadig min konto i Nordea, for jeg ved at det er svært at låne penge i Skandiabanken når man er færdig med studiet.
    Skandiabanken har en række fantastiske fordele:
    Ingen gebyrer på betaling af regninger, overførsel af penge til andre banker (selv udenlandske banker er gratis!!! dette kostede flere hundrede i Nordea).
    Gratis hævning af kontanter i udlandet – jeg har altid hadet at skulle betale 30-50 kr per hævning i udenlandske bankautomater.
    Indlånsrente på 2,75% fra første krone – dette er svært at slå som studerende.
    Alt i alt har jeg haft banken i 2 år og har været supertilfreds!
    v.h.
    Tobias

Viser 10 indlæg - 1 til 10 (af 10 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.