Basisbank truer med at trække Spar Lolland ned

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93082
    AnonymForfatter

    Det bliver spændende at følge udviklingen i Spar Lolland, som er en af de banker, der er i stor risiko for at krakke over de kommende kvartaler.

    Børsen skrev i maj, at:

    Presset mod den kriseramte Spar Lolland blev i går øget, da en anden kriseramt bank, Basisbank, offentliggjorde sit årsregnskab, der viste et minus på 54 mio. kr.

    Presset skyldes, at Spar Lolland har påtaget sig store forpligtelser i Basisbank, hvor Spar Lolland skal dække alle tab, der rækker ud over 60 mio. kr. i Basisbank. Basisbanks årsregnskab viste tab og nedskrivninger på 38,5 mio. kr., og af regnskabet fremgår det, at “der også i 2012 må konstateres væsentlige tab på erhvervsområdet”.

    http://finans.borsen.dk/artikel/1/231655/basisbank_truer_spar_lolland.html

    Sparekassen Lolland aflæger regnskab d. 22. august og det skal blive spændende at se garantiforpligtelserne vedrørende basisbank og tabene på ejendomskunder og landbruget slår benene helt eller delvist væk under banken.

    #185342
    HalliHalloForfatter

    Hvorfor trækker du en mere end 3 mdr. gammel artikel frem?

    Aktiekursen er da steget kraftigt på Spar Lollands aktier, så der må være nogen der har tillid til banken.

    Jeg håber personlig heller ikke, at Finansbanken på ny skal have ny ejer, da jeg er bange for at deres gode vilkår så forsvinder med en ny ejer.

    #185350
    AnonymForfatter

    Jeg håber personligt heller ikke at Basisbank, Bokredit eller Sparekassen Lolland krakker, men risikoen er ganske betydelig.

    Grunden til at jeg hiver den frem nu er at de snart fremlægger halvårsregnskab og at nedskrivningerne kan give en indikation på hvor slemt det står til i banken.

    #196392
    AnonymForfatter

    Men Basisbank krakker nu nok indenfor 20-30 dage jvf. børsen dd.

    #196396
    HalliHalloForfatter

    Så kan PFA Pension måske overtage den eller dele af den, da de er på jagt efter en bank, dog helst uden kunder.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.