prioritetslån – status Juli2012

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93042
    AnonymForfatter

    Hej alle,

    Vi står i en situation hvor vi overvejer at omlægge en del at vores realkreditlån til prioritetslån. Jeg har kigget lidt på renten hos de forskellige banker og kan forstår at man kan forhandle sig til en bedre rente hos nogle banker.
    Vi overvejer et prioritetslån på 600.000 kr. og vil sandsynligvis kunne fylde kontoen med 300.000 fra starten.
    Hvad vil man kunne forvente at rente hos de forskellige banker som ny kunde idag?

    Jeg kan se at handelsbanken tilbyder prioritetslån med 2,85-3,85 i rente som variable rente, men at de også har f.eks. 1,16-1,36 i rente hvis renten er fast i 1 år. Hvorfor den lavere rente hvis man låser den fast? Det virker for mig bedre. Kan nogen forklare fordelen?

    Ser frem til at høre fra jer:)

    #184072
    AnonymForfatter

    Hej,

    Er du ingen der kan dele deres erfaringer med prioritetslån? Det kunne være rart at får en hurtig oversigt:)

    #184074
    testForfatter

    Du bør også tale med danske bank, men jeg ved ikke hvad de tilbyder i dag

    #184078
    AnonymForfatter

    Jeg overvejer at tale med flere banker (bla. Danske Bank), men ville blot høre hvad jeg kan forvente at kunne forhandle mig frem til i rente. Jeg vil gerne være godt forberedt når jeg taler med dem første gang:)

    #184080
    OBSForfatter

    Jeg skal ellers lige love for at Handelsbanken har sat oprettelsesgebyret på prioritetslånet og prioritetskreditten i vejret, fra 5.000 kr. til 7.500 kr. Danske Bank tager stadig kun 3.000 kr.

    #184086
    AnonymForfatter

    Hmm….det havde jeg ikke lagt mærke til. Det er sgu dyrt!!!!

    #184098
    testForfatter

    Jeg tror du an forvente at det er fordyret for dig kun at lave en del af dit lån om

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.