Lån penge til sommerhus
- Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.
Vi anvender cookies og data
Mybanker anvender cookies og data for at levere vores tjeneste, forbedre produktet og for at levere relevant markedsføring af Mybankers tjenester gennem tredjepart.
Du kan selv kontrollere dine indstillinger ved at vælge "Indstillinger". Du kan læse mere i vores Cookiepolitik og Privatlivspolitik.
Markedsføring
Vi deler dine data med Meta, Google, Bing og Pinterest for at vise dig personaliserede annoncer, målrette markedsføring til dig på andre hjemmesider og optimere vores markedsføring på disse platforme.
Du kan til enhver tid tilbagekalde dit samtykke eller ændre dine cookieindstillinger under Cookiepolitik.
Indstillinger for cookies og data
Her kan du selv vælge, hvilke cookies må deles med tredjepart ved at klikke på de kategorier, som du godkender. Du kan læse mere i vores Cookiepolitik.
Jeg har fundet et lækkert sommerhus ved Hals som jeg er blevet meget forelsket i som jeg vil bruge til udlejning pt er det godt udlejet.
Er der nogen steder man kan låne penge til sådan evt 80% kreditlån
Da min nuværende bank ikke vil medregne lejeindtægt i buget
hilsen kaj
Du kan kun få 60% realkreditbelåning i sommerhuse.
Har du de 40% i udbetaling, burde det ikke være helt umuligt at få lån via en kreditforening.
Via prioritets kredit i Handelsbanken kan man finansiere 80% – det anvender jeg selv til mit sommerhus.
Man kan vel, som kreditværdig, få samme tilbud i alle banker og ikke kun i Handelsbanken?
Og i øvrigt ikke kun op til 80%, men helt op til 100%, altså 60% i et realkreditinstitut og 40% som et prioriteslån eller lignende.
På nogen typer prioritets lån er der grænser som på realkredit lån i relation til belåningsgraden
Der blev oplyst at Handelsbanken lånte op til 80%, men låner Nordea ikke op til 105%, det var bare det jeg mente.
Sidstnævte tilbud er vel så andet lige bedre end førstnævnte, medmindre renterne er væsentlige højere i Nordea?