Friværdi til dækning af alm. Lån

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #93009
    AnonymForfatter

    Hej, er ny her inde, så håber jeg dette er det rigtige sted at stille spørgsmålet…

    Har et studie lån på 7,5% på ca. 280.000 vil gerne ha’ denne rente længere ned, har tænkte på at låne i friværdigen i forbindelse med omlægningen af vores huslån til et fastforrentet obligationslån.

    Hvilken type lån eller måde at gøre det, vil være smarteste… ønsker ikke at hæve huslånet, da jeg jo så bare vil trække lånet over flere år.

    #183430
    HalliHalloForfatter

    Er det ikke bare at spørge din bankrådgiver? Eller anmode om et tilbud om hvordan du bedst kan få studielånet lagt sammen med omlægningen af realkreditlån. Det skulle da være meget enkelt.

    Når du har et tilbud, så oplys venligst her hvad det går ud på, og så kan vi se om banken har gjort det optimalt for dig.

    #183432
    AnonymForfatter

    jo… men vi nok også flytte bank, syntes ikke jeg få den rette service, ved godt det altid kan diskuteres hvilken type kunden der er bedst, dem der låner og betaler til tiden eller dem som har penge til at stå ved dem…

    min bank siger at det smareste er at holde fast på mit 7,5% lån, hvilket jeg ikke kan forstå, når jeg har en god friværdig, hvilket jeg kan lån i til en mindre rente… ???

    #183434
    thsvForfatter

    Helt umuligt at svare på, uden at kende de lån der indfries, løbetid, rentesats, husets vurdering osv. Ligeledes er dit ønske til den fremtidige ydelse jo osse en parameter.

    Men har du et realkreditlån med f.eks. 25 års restløbetid skal du jo blot bede om et nyt lån med samme løbetid (forkortet fra 30 år) og blot betragte de første mange afdrag som værende på studielånet. Alternatovt kan du optage et 2% 10 år istedet for, så ydelsen falder efter 10 år, hvis det svarer til den ydelse du ønslker fremover.

    #183438
    AnonymForfatter

    oki, hvad skal i vide, så finder jeg det…. har bare ikke tidlig til min bank

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.