Bankgaranti 100.000 Euro

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Peter Madsen (4)Forfatter
    Indlæg
  • #93001
    Peter Madsen (4)Forfatter

    Når der i lovgivningen står at den statsgaranterede bankgaranti er kr. 750.000,-, kan det så passe, hvis DKK en dag bryder med Euroen? Jeg ved det er et hypotetisk spørgsmål, men alt kan vel efterhånden forventes.

    Hvis danske kroner stiger i forhold til euro vil garantien dække langt mindre end de kr. 750.000,-. Kan det ske, eller hænger garantien ikke på beløbet Euro 100.000,-?

    Jeg vil værdsætte input, tak!

    #183370
    MichaelForfatter

    Som det er pt. så er det 100.000 EUR der er gældende så falder værdien af én euro fra ca. 7,5 kr. til f.eks. det halve så er dækningen også halveret.

    Men skulle det komme dertil så vil der nok også ske noget med Indskydergarantifonden som f.eks. at dækningen beregnes i DKK og ikke EUR.

    #190134
    AnonymForfatter

    Godt spørgsmål Peter Madsen, man går og bliver bekymret over de “ting" der sker i verden (en garanti er kun gældende så længe det er muligt at holde den)
    Michael, du skriver “Men skulle det komme dertil så vil der NOK også ske noget med Indskydergaratifonden….." hvad får dig til at tro det? Vi er bundet op på Euro’en med en meget lille marginal!! Det kan ikke bare laves om over night, men i så fald, hvad havde du forestillet dig at vi skulle indexere kronen til/imod?? Dollar’en er jo mindst ligeså usikker når det kommer dertil.

    #190140
    MichaelForfatter

    Hvis vi kaster fastkurspolitikken væk så vil kronen flyde frit og ikke være bundet op på nogen valuta overhovedet. Kursen vil derfor svinge langt mere som f.eks. kan ses med vores svenske naboer.

    Scenariet er totalt urealistisk. Så er det nok mere realistisk at HELE Eurosamarbejdet falder på gulvet og alle EU-lande går tilbage til de gamle nationale valutaer.

    #190152
    AnonymForfatter

    Jamen det vil jeg da give dig ret i Michael, altså at eurosamarbejdet falder på gulvet, i hvert fald valutaen, men “de" kan vel holde dette ponzi-scheme kørende i nogle år endnu.

    #190182
    testForfatter

    Et egentligt sammenbrud af euro er på kort sigt urealistisk, på kort sigt ville det ende som en dm med en gruppe af kerne lande. På længere sigt overlever hverken romerriget, USSR eller euroen.

    Hvis euro brød sammen i morgen har vi helt andre problmer ind garanti fondens maks grænse. Sku kunne hele garanti systemr lige så godt bryde sammen. Men der er ekstremt usandsynligt.

    #190190
    AnonymForfatter

    Værre er det med den person der vandt 135 mio kr i Lotto, skal ud at finde 180 banker for at sikre sin gevinst her og nu, hvis ikke personen kan få en konto i Nationalbanken ?

    #190208
    testForfatter

    tror godt jeg kunne leve med problemet 🙂

    spøg til side hold op med at bekymre jer om euroens sammenbrud der er ingen der ved hvad der så sker og om der findes nogen sikker havn.

    køb jord tja med hvad med global opvarmning?
    køb guld tjo men handels omkostninger er høje og med mindre man har det under sengen er det jo heller ikke sikkererer ind de depoter de liger i e.g. borgerkrig naturkatastrofer.

    så køb øl drik det op og gem flaskerne. Det er sikkert

    #190250
    AnonymForfatter

    Ha ha.. det er godt test!!! Nok har jeg ikke problemet, som ham med de 135mio. men jeg tror til gengæld at mit helbred vil tage permanent skade af at drikke formuen op.

    Handelsomk. ved investering i guld/sølv er til at overskue, hvis ikke man forlanger afkast inden eks. årets udgang.

    Men i det store hele kan du da have ret – der er ikke rigtig noget der er sikkert, ej heller om ikke man forlanger afkast, da SKAT (læs systemet)har for vane at lave regler så de kan tage del i en opsparing/afkast.

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.