3,5 procent lån eller mit gamle 6?

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #92994
    AnonymForfatter

    Hej. jeg har et procent lån der hedder at jeg ikke kan overstige 6 procent. Har afdragsfir men skal nu til at afdrage. Banken råder til at få lavet 3,5 procent lån da det kan lave en stor afskrivning. Men det koster både at ligge lån om og i sidste ende skal vi af med mange flere penge og også afdrage 4 år mere ca end det tidligere lån. ellers er vi også blevet rådet til af en tidligere bankdame at beholde det vi har nu og satse på den ikke kommer op omkring 6 igen da vi så nok ville fortryde vi ikke tog 3,5 procent lån. Men fristende ved at beholde den vi har nu da renten i den jo er lav og ingen ved hvor lang tid den vil være det.
    Hva skal vi gøre. Tage 3,5 eller satse og beholde den vi har nu og spare penge og satse på den ikke kommer for meget op mvh tak

    #183332
    MichaelForfatter

    Igen et indlæg der handler om renteforventninger.

    Det er UMULIGT at forudsige hvordan renten udvikler sig bare mere end nogle få måneder frem i tiden og derfor kan man ikke komme med den slags generelle anbefalinger om det ene lån eller det andet.

    Dog vil jeg sige, at et renteloftslån på 6% er temmelig værdiløst. Dels er loftet relativt højt og dels betaler man en merpris for den spinkle sikkerhed der ligger i at renten ikke kan overstige 6%.

    I mine øjne står valget derfor reelt mellem et Fx-lån (evt. RD’s Flex-T) og et fastforrentet lån og valget bør baseres på den individuelle økonomi og tidshorisont og ikke forventningerne til renteudviklingen.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.