DanskeBank sætter udlånsrenten op endnu engang – 0,50%

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 256 i alt)
  • Michael01Forfatter
    Indlæg
  • #92993
    Michael01Forfatter
    #183300
    AnonymForfatter

    Ja, man kan kalde det talblindhed, fortegnsfejl eller slet og ret grådighed. Effekten er den samme.

    Nationalbanken sætter renten ned med 0,5%

    Få dage efter kvitterer den nyudnævnte gebyrgrib i Danske Bank, Ejvind Kolding, med at hæve renten 0,5%.

    Men det er ikke det værste.

    Med de seneste dramatiske stigninger på flekslån har Danske Bank, har Danske Bank ifølge mine beregninger hævet indtægterne fra bidrag med mellem 2 og 2,5 mia. kr. Det er uhørt!!!

    #183302
    HJLForfatter

    Gad vide hvor mange mia banken taber når Nationalbanken sænker renten?

    #183306
    Michael01Forfatter

    Så sætter de bare renter op igen

    #183336
    AnonymForfatter

    Jeg glæder mig til den dag, hvor man kan se hobetal af kunder forlade Danske Bank. Deres udlånspolitik er blevet sjofel og grådig, på grund af deres egen grådighed inden finanskrisen indtrådte. Hvis vi alle stoppede med at betale, så ville bankerne ikke have så stor magt!

    #183338
    AnonymForfatter

    Helt enig. Og jeg tænker så : Hvorfor finder vi os egentlig i det?

    #183344
    Bamseline (2)Forfatter

    Jeg har forladt banken og sparer nu mange penge på renter og andet skidt 🙂

    #183390
    AnonymForfatter

    De er da smarte i Danskebank.
    De får Realkredit Danmark til at sænke alle huspriser.
    Så når der kommer en kunde ind og vil forhandle rente, viser de den nye vurdering fra Kreditforeningen og så siger de, det kan vi ikke lige nu, da dit hus er faldet så meget i værdi.. Og på den konto kan de også skovle flere penge ind i bidrag.
    Samtidig har de en undskyldning for at kunne sige nej til et billån mm. Kunden tror derefter at det hele ser så sort ud, at de ikke tør tage et tilbud fra en anden bank. Have a nice day

    #183990
    AnonymForfatter

    Ja, det er under al kritik.

    Jeg forstår simpelthen ikke hvorledes Realkredit Danmark med den ene hånd kan belåne boligen op til 80% (og angiveligt overholde realkreditlovens bestemmelser om 80%, for kort tid derefter med den anden hånd at nedvurdere boligens værdi, således at Realkredit Danmark kan opnå et højere bidrag.

    #183996
    AnonymForfatter

    De kan snart tage en del af deres rådgivere i fillialerne og flytte dem til afdelingen for overførselsanmodninger.
    De får virkelig sendt nogle kunder ud af døren i øjeblikket.

    #183998
    AnonymForfatter

    Ja, det er der ikke nogen tvivl om – jeg vil være en af dem, når boliglånet til næste sommer er betalt ud!

    Realkreditlånet kan ikke betale sig at flytte, så det forbliver i Realkredit Danmark ind til det på et tidspunkt bliver relevant at omlægge.

    #184008
    testForfatter

    I mellemtiden glæder jeg mig så over de 1,7 jeg beteler i rente

    #184012
    AnonymForfatter

    … og det skal du da selvfølgelig blive ved med at glæde dig over.

    Men sagen er, at dit prioritetslån (som formentlig er udstedt før 2010) med sikkerhed i de inderste 80% er en ganske anden sag end et boliglån eller et boliglån plus med sikkerhed i 80+.

    På førstnævnte lån har Danske Bank (stupide, som de var) garanteret en lav rentemarginal til nationalbankens udlånsrente, som de ikke kan løbe fra. De gør banken ikke længere på de nye boligprioritetslån, som udstedes i dag. Og her er rentemarginalen langt højere!

    På sidstnævnte lån – samt billån, kassekreditter og nye boligprioritetslån uden marginalklausuler, er Danske Bank i dag til at skrue priserne voldsomt i vejret. Dels for at finansiere de katastrofale tab i Irland, men nok så væsentligt for at finansiere tabsgivende boligprioritetslån, som dit.

    Vidste du, at du kan gå ind på Danske Banks investorrelationsportal og se hvad banken rent faktisk funder sig til på kapitalmarkederne.

    Boligprioritetslånene er hovedsageligt finansieret med udstedelse af SDO-bank-obligationer. Ved vægtning ses Danske Banks finansieringsomkostning at udgøre 2,75%. Dvs. Danske Bank taber godt 1% p.a. på dit lån.

    #184016
    testForfatter

    Ja men så må det da være rart at vide at jeg kun skylder 300.000 netto

    #184018
    testForfatter

    Ps tror det fede for banken er at lånet er med sdo obligationer så da mit lån er 800.000 er jeg i deres regnskab en indlånes kunde med 500.000 på kontoen. Har forstået system som at jeg hvis banken går ned hæfter direkte for obligationer men mit indeståendet er dækket op til de ca 750000. Altså når jeg har 800000 på kontoen kan jeg teoretisk tabe 50 ooo

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 256 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.