ca. 270.000 – hvilken bank, eller måske afdrage huslån ?

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • AnonymForfatter
    Indlæg
  • #87350
    AnonymForfatter

    Lige et spørgsmål til jer der ude 🙂

    Har ca. 270.000 kr. på bankbogen.
    Hvilken bank får jeg mest ud af ?
    Her tænker jeg KUN på indlånsrente.
    Mit eget gæt er Skandiabankens 2,75 % eller deres mulighed for at binde pengene i f.eks 3 mrd. til 3,20 %
    Er der nogen, der kender et bedre sted ?

    (Jeg er IKKE interesseret i værdipapirs-investeringer, da jeg stadig slikker sårene :-))

    Har også tænkt på om det ku` være en bedre idè at betale af på hus-gælden (5 % fastforentede lån – ca. 28 år tilbage :-))

    Hvad mener I ?

    På forhånd TAK

    #107760
    AnonymForfatter

    Et 5% realkredit 2035 har effektiv rente p.t. på 5,15%
    Kan du ikke få mere andetsteds (og det kan du nok ikke hvis det skal overholde dine krav til sikkerhed) så er klogeste da at skille sig af med lånet. Knold og tot at låne penge til 5,15 og sætte dem i banken til 2,75.

    Hvis du står overfor at ville sælge hus indenfor de nærmeste år er situationen dog en anden.

    #107762
    AnonymForfatter

    Lige nu er indskud som garantikapital i Sparekassen Vestsalling til 3,75% vel en ok rente. Giver mulighed for indskud uden binding til 3%.
    Morsø Bank og Morsø Sparekasse har også konti, hvor der i perioder kan indskydes til god rente – uden binding.

    #107764
    AnonymForfatter

    For spørgeren er intet under 5,15 vel “en ok rente".

    #107770
    Lars K.Forfatter

    Tak for jeres indlæg.
    Jeg synes nu, at 3,75 % lyder ganske lokkende. Det må jeg lige have tjekket nærme ud.

    Jeg kom dog også til at tænke på – med hensyn til om det vil være klogt at bruge pengene til at “afrage" på huslånet – at renten jo for tiden er stigende. Der behøver jo ikke nødvendigvis gå ret lang tid før renten når op på 5 % (5,15 %). Jeg husker jo selv – for vel ikke mere end ca. 15 år siden – da man ku` smide pengene i banken og få 10 % i rente.
    Så jeg tror egentlig at tiden for øjeblikket i hvert fald MÅSKE peger lidt i mod at jeg vil “nøjes" med at sætte pengene i banken til bedste rentesats !!!

    🙂

    #107804
    Lars K.Forfatter

    Nå, fik lige tjekket Sparekasens rentetilbud ud (hjemmeside & en telefon-snak).
    Synes nu egentlig at det virker en lille smule rodet og uoverskueligt det tilbud.
    I praksis vil rentesatsen heller ikke overgå Skandiabankens tilbud – så vidt jeg lige kan se.

    Mere her: http://www.spks-vestsalling.dk/Default.aspx?ID=302

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.